FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do seja i zafiry.
Autor Wiadomość
mnich94 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 10-10-2014, 15:21   Olej do seja i zafiry.
   Bolid: nie mam


Cześć, jak przeglądałem forum ostatnio był tutaj kolega który zna się na olejach różnych marek, z jego wypowiedzi widać że ma pojęcie o tym i to głównie do niego kieruję ten temat. Przyszedł czas na wymianę oleju w obu samochodach w domu:
1.Seicento 2004r mpi 60tyś - aktualnie zalany mobil 2000 10w40 półsyntetyk. Auto robi małe przebiegi, przez rok zrobiło 8,5tyś. Zostać przy mobilu czy lać coś innego ?

2.Opel Zafira A 2004r 2.0 DTI 220tyś (pewny), nie bierze oleju, nigdzie nie cieknie. zalana aktualnie mobil 5w30 "super S" pełny syntetyk, auto robi często trasy ale też zamula po mieście. Zostać przy mobilu czy lać co innego?

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2014, 18:02   

mnich94 napisał/a:
przeglądałem forum ostatnio był tutaj kolega który zna się na olejach różnych marek
- nie znam człowieka ale może też coś podpowiem od siebie :wink:
mnich94 napisał/a:
Seicento 2004r mpi 60tyś - aktualnie zalany mobil 2000 10w40 półsyntetyk
- przy tak niskim przebiegu zalewanie mineralnego Mobil'a 10w40 to średni pomysł i polecam Shell Helix Ultra 5w40 - http://galonoleje.pl/skle...el-5w40-4l.html - roczny przebieg 8,5kkm nie zrobi na nim wrażenia a szczególnie sae 5w40 ulży silnikowi przy krótkich przebiegach i niedogrzanym silniku - tutaj ciut więcej o "półsyntetyczności" Mobil'a http://www.seicento.pl/vi...366962&start=15
mnich94 napisał/a:
2.Opel Zafira A 2004r 2.0 DTI 220tyś (pewny), nie bierze oleju, nigdzie nie cieknie. zalana aktualnie mobil 5w30 "super S" pełny syntetyk, auto robi często trasy ale też zamula po mieście. Zostać przy mobilu czy lać co innego?
- Mobil 5w30 Super S (olej na bazie HC ) praktycznie już zniknął z rynku a jego bezpośrednim następcą jest Mobil 3000 XE 5w30 z nieszczęsną normą "dexos2" czyli olej nisko-popiołowy "mid saps" chroniący filtr DPF kosztem ochrony silnika z racji obniżonego pakietu ZDDP - dlatego proponuję przejście na sae 0w40 z pełnym ZDDP i normą MB 229.5 gdzie zarówno uzyskasz wyższy poziom ochrony silnika a dodatkowo sae40 będzie korzystniejsze przy pokonywaniu dłuższych tras i większym obciążeniu - http://galonoleje.pl/skle...ra-0w40-4l.html - olej na bazie 90% GTL z wysokim TBN >10 i wysokim wskaźnikiem lepkości co zapewni szybkie smarowanie turbiny w okresie zimowym a dodatkowo HTHS=3,8 w przypadku diesla da odpowiedni margines bezpieczeństwa w wyższych partiach obrotów i odporniejszy klin smarny na panewkach w niższych partiach obrotów i dużym obciążeniu.
 
 
mnich94 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 11-10-2014, 08:18   
   Bolid: nie mam


Dzięki rotax24, ciebie szukałem :D

Pytanko co do tego sklepu galonoleje, jest on pewny? Nie sprzedają jakiś podróbek?
Te oleje shella wychodzą bardzo korzystnie cenowo, tylko pytanie czy przy zmianach na te oleje co poleciłeś muszę robić "płukanie" silnika? Chodzi mi bardziej o seja bo tutaj by była zmiana z mineralnego mobila na pełny syntetyk.

Kolejna sprawa to filtry zawsze kupowałem Filtrona zostać przy tym?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2014, 10:03   

mnich94 napisał/a:
Pytanko co do tego sklepu galonoleje, jest on pewny? Nie sprzedają jakiś podróbek?
- kilka razy u nich kupowałem i nigdy nie było problemu - sprawdzałem i mają na Shella autoryzację a biorą go stąd http://dystrybutor-shell.bispool.pl/ co dość istotne to oleje są świeże z 2014 roku :wink:
mnich94 napisał/a:
Te oleje shella wychodzą bardzo korzystnie cenowo
- dlatego że Shell Helix 5w40 i 0w40 zą wykonane na bazie GTL a Shell jest największym na świecie jej producentem - http://www.shell.com.qa/e...ices/pearl.html inni tą bazę kupują od Shella stąd ceny ich produktu finalnego nie są już tak korzystne :wink:
mnich94 napisał/a:
tylko pytanie czy przy zmianach na te oleje co poleciłeś muszę robić "płukanie" silnika?
- zawsze możesz zrobić płukanie czymś bezpiecznym - http://galonoleje.pl/skle...ukanka-vps.html - nie jest to niezbędne ponieważ Shell z TBN>10 w dłuższym odstępie czasu też spokojnie sobie poradzi z ewentualnymi osadami ale płukanka zrobi to szybciej i po zalaniu świeżego oleju nie nie straci on na starcie połowy TBN na sprzątanie po poprzedniku,ja robię płukankę przy każdej wymianie (zboczenie) :wink:
mnich94 napisał/a:
Kolejna sprawa to filtry zawsze kupowałem Filtrona zostać przy tym
- polecam filtry Mann są fakt trochę droższe ale przynajmniej zawory są odpowiednio skalibrowane a sam materiał filtracyjny jest wyższej jakości i zapewnia lepszy poziom filtracji (15-20 mikronów) - tutaj link do katalogu http://catalog.mann-filter.com/EU/pol - jeżeli będziesz kupował w galonoleje to mają wszystkie modele a jak nie są wystawione w sklepie sprowadzą do 24h.
 
 
mnich94 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 12-10-2014, 17:04   
   Bolid: nie mam


Kabinowy i powietrza też wezmę Manna :) To jeszcze świece żarowe do zafirki i samochody będą ogarnięte.

Dzięki :)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2014, 18:31   

mnich94 napisał/a:
To jeszcze świece żarowe do zafirk
- proszę http://www.e-denso.pl/den...opel-p-153.html - pełne nagrzanie w -20°C po 4 sek :ok:

ps. dla 100% pewności link do katalogu http://denso.elcome.co.uk...ww.denso-am.eu/
co do oleju daj znać jak odczucia po wymianie w przypadku Zafirki :wink:
 
 
misiekm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 13-10-2014, 01:24   
   Bolid: Seicento 900


Podepnę się pod temat.
rotax24, jaki olej polecisz do xsary 1.9D. Przebieg ~280000, nie mam pojęcia co tam jest teraz wlane.
Drugie auto to Auris 1.4D4D. Przebieg 150000, aktualnie valvoline synpower 5w40 o ile dobrze pamiętam.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2014, 07:58   

misiekm napisał/a:
jaki olej polecisz do xsary 1.9D. Przebieg ~280000, nie mam pojęcia co tam jest teraz wlane
- najbezpieczniej w takiej sytuacji będzie zalać Valvoline Maxlife Diesel 10w40 - http://galonoleje.pl/skle...-10w40-5l.html.
misiekm napisał/a:
Auris 1.4D4D. Przebieg 150000, aktualnie valvoline synpower 5w40
- konstrukcja silnika wymaga tutaj 5w30 z obniżonym HTHS do 3.0 więc Synpower 5w40 jest stanowczo za gruby do tego silnika i oprócz za wysokiej lepkości na zimno to dodatkowo zbyt niski przepływ będzie służył odkładaniu się osadów :!: nie napisałeś jak wygląda obecny pobór oleju dlatego na początek polecam przejść na Valvoline Synpower 5w30 z HTHS 3.5 A3/B4 - http://galonoleje.pl/skle...er-5w30-4l.html i obserwować pobór oleju a dopiero oczywiście jeżeli na 10kkm nie będzie brał więcej niż 1l można finalnie zalać taki jaki zaleca producent czyli 5w30 A5/B5 - http://galonoleje.pl/skle...fe-5w30-5l.html - olej z tą lepkością najefektywniej chroni D4D i jest idealnie dopasowany do konstrukcji tego silnika - jeżeli Valvoline Synpower FE byłby zbyt drogi to jego bezpośrednim zamiennikiem może być Shell Ultra Professional AF 5w30 http://galonoleje.pl/skle...af-5w30-1l.html a tutaj dostępny w 5l opakowaniach - http://www.kolegaberlin.p...AF-5W30-5L.html :ok:
 
 
misiekm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14-10-2014, 08:23   
   Bolid: Seicento 900


Dzięki, właśnie o tym do xsary myślałem.
Przeraziłeś mnie ze złym olejem w aurisie i poszedłem sprawdzić, jednak mam zalany 5w30 a ubytków na szczęście brak, nic nie dolewam miedzy wymianami. :wesoly:
Dzięki!
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2014, 20:26   

misiekm napisał/a:
jednak mam zalany 5w30 a ubytków na szczęście brak
- jeżeli masz Synpower 5w30 i nie ma ubytków to spokojnie możesz teraz zalać właściwy :wink:
 
 
mati 
Nałogowiec


Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 360
Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
Wysłany: 19-10-2014, 12:42   
   Bolid: 900ccm 2001r


Można jeszcze prosić o filter oleju do MPIka?
_________________
Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz!
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2014, 13:27   

mati napisał/a:
Można jeszcze prosić o filter oleju do MPIka?


MANN W712/16
Do nr podwozia 1051576
tak wygląda:



MANN W610/3
Od nr podwozia 1051577
tak wygląda:



koszt:
W712/16 - http://galonoleje.pl/skle...u-w-712-16.html
W610/3 - http://galonoleje.pl/skle...ju-w-610-3.html
zamienniki W712/16 -
FILTRON - OP537/1
BOSCH - 0 451 103 300
KNECHT - OC272
PURFLUX - LS296
zamienniki W610/3 -
FILTRON - OP575
BOSCH - 0 986 452 041
KNECHT - OC 194
PURFLUX - LS287
 
 
kOOgel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: z bankomatu
Wysłany: 19-10-2014, 17:08   
   Bolid: Nysa Towos


rotax24 napisał/a:
mati napisał/a:
Można jeszcze prosić o filter oleju do MPIka?


MANN W712/16
Do nr podwozia 1051576


Do SPI z 99' też ten filtr pasuje?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2014, 19:21   

kOOgel napisał/a:
Do SPI z 99' też ten filtr pasuje
- pasuje ale wyłącznie pod względem średnicy i skoku gwintu co absolutnie nie czyni go właściwym :wink: do 1,1 SPI ma być MANN W713/16:



koszt - http://galonoleje.pl/skle...-hu-713-16.html
zamienniki W713/16 -
FILTRON - OP 545
BOSCH - 0 451 103 111
KNECHT - OC 983
PURFLUX - LS715
 
 
ogarol 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 34
Skąd: FSD
Wysłany: 20-10-2014, 19:38   
   Bolid: 1.1 SPI 1999


A co się stanie jeśli ten W712/16 trafi do SPI ?
Przecież od głowicy w dół te silniki są takie same, chyba tak mi się wydaje :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum