Prostownik własnej roboty z XX wieku - pomoże ktoś? |
Autor |
Wiadomość |
kamil99
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: wwa
|
Wysłany: 01-02-2013, 16:41 Prostownik własnej roboty z XX wieku - pomoże ktoś?
Bolid: sei |
|
|
Cześć,
wiem że temat i samo forum mogło by być inne, ale pomyślałem że przecież chłopaki z seicento.pl są jakże pomocni i mógłbym na nich liczyć Tak więc pożyczyłem prostownik od dziadka, własnej roboty (3 zdjęcia w załączniku). Podłączyłem klemy oczywiście, ustawiłem moc 12V, i tutaj pozostaje jedna opcja jeszcze:
Dziadek mówił żeby na tym "pasku/mierniku" ustawić w ten sposób, aby na liczniku była wskazówka mniej-więcej na środku. Ale można jedynie to ustawić tak, by wskazówka była calkiem na lewo, lub całkiem na prawo (jak na załączonym obrazku).
Wskazówka na maxa - tak ma być? Jeśli ktoś jest w stanie rozszyfrować to urzadzenie, będę wdzięczny! Zależy na czasie bo aku już podłaczony w ten sposób, i modle się żeby nic nie wybuchło.
http://images.stimax.pl/?v=dsc00276.jpg
http://images.stimax.pl/?v=dsc00277.jpg
http://images.stimax.pl/?v=dsc002kzk.jpg |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 01-02-2013, 16:57
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
sa 3 opcje:
sprzęt dziadka już nie domaga
akumulator który podłączasz jest trupem (ma zwarcie na celach)
podłączyłeś odwrotnie + i - |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
kamil99
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: wwa
|
Wysłany: 01-02-2013, 16:58
Bolid: sei |
|
|
A czy może się okazać że akumulator jest poprostu naładowany? |
|
|
|
 |
Kowal
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 01-02-2013, 17:17
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
jak chcesz to napisz mi w PW namiary do siebie to podjadę do Ciebie i odpalimy Twojego dziada z kabli... tylko musiałbyś pojeżdzić trochę z 40 min. minmum |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 01-02-2013, 17:17
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
nie jestem zbyt dobry fachowcem w tej dziedzinie, ale tyle co z tych zdjęć to mogę się domyślić że ten opornik regulowany.(ostetnie zdjęcie) powinien regulować amperaż podawany do akumulatora. Z tego co piszesz to albo ten opornik jest uszkodzony, albo ma zbyt duży opór i po prostu nie potrafi regulować odpowiednio prądów bo przy minimalnym przesunieciu w kierunku "zmniejszenia" amperażu, czyli w przypadku zwiększania oporu sam pożera cały prąd i dlatego wskazówka amperomierza leci na zero, przyczyną tego może rownoż być uszkodzony (przerwany) ten drut oporowy nawinięty na tym oporniku, Jest na to prosty sposób sprawdzenia czy ten opornik jest sprawny, poprostu multimetr w ręke i pomiar, pomiędzy skrajnymi końcówkami opornika opor powimien być największy, a następmi co kilka zwoi w kirunku jednej z końcowek powinien maleć i wtedy byłbyś pewny czy wszystko jest w porządku. to wszystko co pisze ma zasadność tylko w przypadku odpowienich kolejności połączeń (+ lub - to gdzie jest ten oprnik włączony) nastepnie -źródło zasilania - opornik - odbiornik prądu, bo jak to będzie "skopane" to to moje pisanie nie ma żadnego sensu. |
|
|
|
 |
kamil99
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: wwa
|
Wysłany: 01-02-2013, 17:20
Bolid: sei |
|
|
Heh dzięki przyjacielu ale obecnie jestem u rodziny
@up
Hm.. chyba pożyczę od kogoś prostownik .. |
|
|
|
 |
Kowal
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 01-02-2013, 18:18
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
no jezeli masz pewnosc ze jest dobry to podlacz pod sprawny prostownik i podladuj sobie aku |
|
|
|
 |
SadekMB
nówka sztuka ;)
Wiek: 44 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: pow. Ciechanów
|
Wysłany: 01-02-2013, 19:07
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Jak koledzy piszą że może odwrotnie podłączony, lub zwarcie akumulatora, patrząc na zdjęcie śmiem twierdzi że potencjometr jest włączony w szereg (tzn są podłączone do niego 2 przewody) aby ograniczyć prąd ładowania możesz wystawić w szereg żarówkę 12V 45/60W bo patrząc na wskazanie zegara prąd ładowania jest odpowiedni dla akumulatora 200Ah więc może to być troszkę szkodliwe dla akumulatora na dłuższą metę. |
|
|
|
 |
|