FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prostownik własnej roboty z XX wieku - pomoże ktoś?
Autor Wiadomość
kamil99 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: wwa
Wysłany: 01-02-2013, 16:41   Prostownik własnej roboty z XX wieku - pomoże ktoś?
   Bolid: sei


Cześć,
wiem że temat i samo forum mogło by być inne, ale pomyślałem że przecież chłopaki z seicento.pl są jakże pomocni i mógłbym na nich liczyć :) Tak więc pożyczyłem prostownik od dziadka, własnej roboty (3 zdjęcia w załączniku). Podłączyłem klemy oczywiście, ustawiłem moc 12V, i tutaj pozostaje jedna opcja jeszcze:
Dziadek mówił żeby na tym "pasku/mierniku" ustawić w ten sposób, aby na liczniku była wskazówka mniej-więcej na środku. Ale można jedynie to ustawić tak, by wskazówka była calkiem na lewo, lub całkiem na prawo (jak na załączonym obrazku).
Wskazówka na maxa - tak ma być? Jeśli ktoś jest w stanie rozszyfrować to urzadzenie, będę wdzięczny! Zależy na czasie bo aku już podłaczony w ten sposób, i modle się żeby nic nie wybuchło.


http://images.stimax.pl/?v=dsc00276.jpg

http://images.stimax.pl/?v=dsc00277.jpg

http://images.stimax.pl/?v=dsc002kzk.jpg
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 01-02-2013, 16:57   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


sa 3 opcje:
sprzęt dziadka już nie domaga
akumulator który podłączasz jest trupem (ma zwarcie na celach)
podłączyłeś odwrotnie + i -
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
kamil99 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: wwa
Wysłany: 01-02-2013, 16:58   
   Bolid: sei


A czy może się okazać że akumulator jest poprostu naładowany?
 
 
Kowal 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 01-02-2013, 17:17   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


jak chcesz to napisz mi w PW namiary do siebie to podjadę do Ciebie i odpalimy Twojego dziada z kabli... tylko musiałbyś pojeżdzić trochę z 40 min. minmum ;)
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 01-02-2013, 17:17   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


nie jestem zbyt dobry fachowcem w tej dziedzinie, ale tyle co z tych zdjęć to mogę się domyślić że ten opornik regulowany.(ostetnie zdjęcie) powinien regulować amperaż podawany do akumulatora. Z tego co piszesz to albo ten opornik jest uszkodzony, albo ma zbyt duży opór i po prostu nie potrafi regulować odpowiednio prądów bo przy minimalnym przesunieciu w kierunku "zmniejszenia" amperażu, czyli w przypadku zwiększania oporu sam pożera cały prąd i dlatego wskazówka amperomierza leci na zero, przyczyną tego może rownoż być uszkodzony (przerwany) ten drut oporowy nawinięty na tym oporniku, Jest na to prosty sposób sprawdzenia czy ten opornik jest sprawny, poprostu multimetr w ręke i pomiar, pomiędzy skrajnymi końcówkami opornika opor powimien być największy, a następmi co kilka zwoi w kirunku jednej z końcowek powinien maleć i wtedy byłbyś pewny czy wszystko jest w porządku. to wszystko co pisze ma zasadność tylko w przypadku odpowienich kolejności połączeń (+ lub - to gdzie jest ten oprnik włączony) nastepnie -źródło zasilania - opornik - odbiornik prądu, bo jak to będzie "skopane" to to moje pisanie nie ma żadnego sensu.
 
 
kamil99 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: wwa
Wysłany: 01-02-2013, 17:20   
   Bolid: sei


Heh dzięki przyjacielu ale obecnie jestem u rodziny :P

@up
Hm.. chyba pożyczę od kogoś prostownik ..
 
 
Kowal 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 01-02-2013, 18:18   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


no jezeli masz pewnosc ze jest dobry to podlacz pod sprawny prostownik i podladuj sobie aku ;)
 
 
SadekMB 
nówka sztuka ;)

Wiek: 44
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: pow. Ciechanów
Wysłany: 01-02-2013, 19:07   
   Bolid: Seicento 900


Jak koledzy piszą że może odwrotnie podłączony, lub zwarcie akumulatora, patrząc na zdjęcie śmiem twierdzi że potencjometr jest włączony w szereg (tzn są podłączone do niego 2 przewody) aby ograniczyć prąd ładowania możesz wystawić w szereg żarówkę 12V 45/60W bo patrząc na wskazanie zegara prąd ładowania jest odpowiedni dla akumulatora 200Ah więc może to być troszkę szkodliwe dla akumulatora na dłuższą metę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum