Podgrzewacz wody na świecach żarowych |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2013, 13:37 Podgrzewacz wody na świecach żarowych
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Witam,
Kwestia taka jak w temacie czyli co zrobić żeby zagrzać autko zanim dojedzie się do roboty mając do pokonania niecałe 5km
Po pierwsze chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was już to testował?
Sama zasada działania jest banalnie prosta LINK zwykle świece żarowe podgrzewają ciecz przepływająca przez obudowę w która są wkręcone .
Pozostaje kwestia dobrania podgrzewacza od jakiegoś seryjnego auta allegro
i tutaj trzeba by wybrać coś co by podpasywać średnica pod węże od nagrzewnicy (ktoś wie jaka maja średnice?)
wiadomo że świece żarowe potrafią pobierać 20-25A (ok 300W) gdy grzeją wiec podgrzewacz z 4 świecami może być już lekką przesada do seja (aczkolwiek nie trzeba używać wszystkich)
chodzi mi teraz po głowie coś takiego :
Testował ktoś już takie rozwiązanie w seju ? |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 19-11-2013, 13:50
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
mam w volvo i w vivaro |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-11-2013, 14:38
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Pomysł dobry, ale przy trasie ~5km to aku szybko padnie, zwłaszcza na mrozie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2013, 14:44
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
X-raT napisał/a: | Pomysł dobry, ale przy trasie ~5km to aku szybko padnie, zwłaszcza na mrozie. |
jestem świadomy ile to prądu będzie jadło zobaczymy w praktyce bo już kupiłem LINK
ale przy wprowadzeniu kilku warunków co do załączania sprzętu mam nadzieje zminimalizować problem |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-11-2013, 14:50
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Znaczy się prąd prądem, kwestia odpowiednich przekrojów i bezpiecznika ale chodzi o pożeranie energii z akumulatora. Już same krótkie przebiegi dobijają aku |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2013, 14:56
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
X-raT napisał/a: | Znaczy się prąd prądem, kwestia odpowiednich przekrojów i bezpiecznika ale chodzi o pożeranie energii z akumulatora. Już same krótkie przebiegi dobijają aku |
to że zabijają aku to wiem bardzo dobrze
kable przekroje będą odpowiednie a sterowane będzie z EMU zależnie od temp cieczy obr i może prędkości tak co by na wolnych obrotach nie katować alternatora i aku, do tego pewnie zorbie 2 sekcje 3+1
jak przyjedzie to może pokoszę się o manula |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 19-11-2013, 14:58
Bolid: seicento |
|
|
A nie lepiej zainwestowac w ogrzewanie postojowe na 230v,wsiafasz i juz masz cieplo po odpaleniu |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-11-2013, 15:06
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
dominik520, zwłaszcza jak wyjdzie z roboty po IIIzm przy -15'C |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2013, 15:13
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
tylko żeby podłączyć się pod 220V to trzeba mieć gdzie
dobra to może ktoś mi to policzy bo fizyka to nie była moja pasja
dla uproszczenia przyjmijmy że mam wodę w chłodnicy a układ nie jest pod ciśnieniem a komplet "grzałek" daje 1000W
czyli do podgrzania 1kg czy tam litra wody o 1 stopień potrzebuje 4,2kJ energi
załóżmy że woda na stracie ma 0st i chcemy ją podgrzać do 60st
dla ułatwienia przyjmujmy że w małym obiegu wody jest 2l cieczy
ile czasu grzałka o mocy 1000W potrzebuje do ogrzania 2l cieczy do 60st ? |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19-11-2013, 15:25
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
z moich obliczeń 8 min 40 sek dokladnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2013, 15:36
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
boonsaw napisał/a: | z moich obliczeń 8 min 40 sek dokladnie |
ślicznie
to może jeszcze dla potomnych byś napisał ile energii wyciągnie to z aku w tym czasie ? |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19-11-2013, 15:50
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
Masz na mysli w jakim czasie taki uklad rozładuje aku? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2013, 15:58
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
boonsaw napisał/a: | Masz na mysli w jakim czasie taki uklad rozładuje aku? |
to już będzie pochodna zależna od pojemności aku, ale powiedzmy że mamy standardowe 44Ah
czyli w sumie wynika że starczy na 15-20min pracy z samego aku (takiego co trzyma parametry i nie jest starym trupem) ale na szczęście mamy alternator czyli przydało by się sprawdzić przy jakich obr z altka można wyciągnąć pełną moc (i ustawić takie obr na zimnym silniku )
ok znalazłem to czego szukałem
TUTAJ
 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
Ostatnio zmieniony przez Wuniek 19-11-2013, 16:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19-11-2013, 16:07
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
To ja nie doczytalem myślalem ze chodzi o zasilanie z zewnetrznego źródła.
Niewiem ile mocy dokladnie alternator w seju ale zakladam ze kolo 700-800W wiec na instalacji w seju to nie pojdzie. Prad byl by okolo 75 A. Niewiem moze sie myle ale takie jest moje zdanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2013, 16:12
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
boonsaw napisał/a: | To ja nie doczytalem myślalem ze chodzi o zasilanie z zewnetrznego źródła.
Niewiem ile mocy dokladnie alternator w seju ale zakladam ze kolo 700-800W wiec na instalacji w seju to nie pojdzie. Prad byl by okolo 75 A. Niewiem moze sie myle ale takie jest moje zdanie. |
wiadomo że to obiciąży instalacje na maksa
zobaczymy co wyjdzie w praniu altka mam na szczęście tego mocniejszego z wersji z klimą wiec na styk powinno wydać
prawdopodobnie skończy się na 2 aku które będę brał do domu powinno starczyć na drogę do domu i z powrotem a przy ładowaniu w domu i nie obciążaniu instalacji auta to nawet jest szansa na zmniejszenie spalania na tym krótkim odcinku drogi
w oryginalnej instalacji w VAGach działa to tak:
* silnik pracuje od minimum 10 s
* temperatura płynu chłodzącego poniżej 70°
* temperatura zewnętrzna poniżej 5°
* obroty silnika powyżej 800
* obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece. Steruje tym komputer. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
|