pokrywa zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Morcin
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 36 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13-10-2008, 15:19 pokrywa zaworów
Bolid: Seicento 900+gas |
|
|
Witam wszystkich. Mam problem z odkręceniem pokrywy zaworów sej 900. Laikiem w naprawach nie jestem ale ta pokrywa mnie troszkę zaskoczyła a konkretnie 4 śruby imbusowe pod przepustnicą , po prostu nie mam jak tam wsadzić nasadki z grzechotką, pozostałe cztery to oczywiście pestka. Może ma ktoś jakiś sposób na odkręcenie tych śrub , aby ściągnąc pokrywę trzeba odkręcić wszystkie 8 śrub czy wystarcza tylko te cztery na pokrywie? |
_________________ Morcin |
|
|
|
 |
RobDan
nówka sztuka ;)
Pomógł: 12 razy Wiek: 114 Dołączył: 22 Lut 2008 Posty: 20 Skąd: III Swiat
|
Wysłany: 13-10-2008, 15:34
Bolid: Bolid Kubicy |
|
|
Musisz zaopatrzyć się w klucz imbusowy dwustronny 5/10 mm. Kluczyk oczkowy 10mm zakładasz na imbus i odkręcasz.Jeśli odkręcisz termostat i wykręcisz te dwie szpilki które go mocują będziesz miał super dojście.Ja tak robię ze względu na to aby nie uszkodzić srub imbusowych pokrywy bo może być potem problem. |
|
|
|
 |
begbi
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 13-10-2008, 22:47
Bolid: 899 |
|
|
ja ostatnio wymienialem uszczelke pod pokrywa zaworow --spoko -- zrobil to mechanik za 70 zl z robocizna po co sie meczyc skoro to kosztuje grosze --pewnie jak wychodzisz na wekeend do baru z przyjaciolmi to 70 zl zostawiasz na browar i zarlo 3 msie |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-10-2008, 19:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
najprościej tak.... odkręcasz pokrywę przepustnicy(ten plastik z rurą od filtra powietrza)kluczem nasadowym 10 mm zdejmujesz całą odmę . wypinasz wszystkie kostki z wiązki przewodów sterowania silnikiem oraz przewód podciśnienia do czujnika oraz przewód od pochłaniacza oparów paliwa .Dobrze byłoby odpiąć linkę przepustnicy (dwa klucze 13.mm). Kluczem tzw torx (gwiazdkowym) odkręcasz dwie śruby co łączą wszystkie elementy korpusu przepustnicy i ściągasz je po kolei delikatnie na bok .ostrożnie by nie poprzekładać części i uszczelek.teraz masz dostęp do tych 4 śrubek imbusowych i łatwiej odkręcić i łatwiej dokręcić z odpowiednią siłą.Tak właśnie robię i jest ok. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|