FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
po wyłączeniu silnika gaśnie wentylator
Autor Wiadomość
Pucek 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 168
Skąd: Wołomin
Wysłany: 31-10-2008, 10:21   po wyłączeniu silnika gaśnie wentylator
   Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX !


witam. nie wiem czy w dobrym dziale pisze ten temat, ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania. otoz gdy koncze jazde, tj staje na parkingu z włączonym silnikiem, to po chwili włącza się wiatrak. po wyłączeniu silnika wiatrak wyłącza sie a gdy po chwil wlącze tylko zaplon znowu zaczyna chodzic. czy to normalne ? dodam jeszcze, ze bez włączonego zaplonu nie zapale świateł. nie wiem czy to moze miec cos z tym wspolnego. znajomy mowil ze ta akcja z wentylatorem moze miec związek ze zbyt wysokim biegem jałowym ( i mi wydaje sie ze faktycznie bieg jalowy jest troche za duzy, ale nie wiem jak go podkręcić, do tego silnik ciut nierowno pracuje na jaowym). co z tym wsyztskim moze byc nie tak ? da rade to zrobic domowym sposobem czy isc do mechanika ? dodam jeszcze, ze z chlodnicy cieklo mi borygo, ale udalo mi sie załatac tą chlodnice i jest okej. pzdr.
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-10-2008, 10:29   Re: po wyłączeniu silnika gaśnie wentylator
   Bolid: Audi


pucekk_wwl napisał/a:
witam. nie wiem czy w dobrym dziale pisze ten temat, ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania. otoz gdy koncze jazde, tj staje na parkingu z włączonym silnikiem, to po chwili włącza się wiatrak. po wyłączeniu silnika wiatrak wyłącza sie a gdy po chwil wlącze tylko zaplon znowu zaczyna chodzic. czy to normalne ? dodam jeszcze, ze bez włączonego zaplonu nie zapale świateł. nie wiem czy to moze miec cos z tym wspolnego. znajomy mowil ze ta akcja z wentylatorem moze miec związek ze zbyt wysokim biegem jałowym ( i mi wydaje sie ze faktycznie bieg jalowy jest troche za duzy, ale nie wiem jak go podkręcić, do tego silnik ciut nierowno pracuje na jaowym). co z tym wsyztskim moze byc nie tak ? da rade to zrobic domowym sposobem czy isc do mechanika ? dodam jeszcze, ze z chlodnicy cieklo mi borygo, ale udalo mi sie załatac tą chlodnice i jest okej. pzdr.


czujnik w chłodnicy załącza się po przekraczeniu temp około 95-98 C, wyłacza się po wyjęciu kluczyka, po włączeniu zapłonu będzie się załączał do chwili aż temperatura cieczy w chłodnicy spadnie do około 90 C, ot i cała historyja
wszystko z twoim autem jest w porządku - jesli chodzi o wiatrak chłodnicy, tak ma być

co do biegu jałowego, trzeba by zacząć od silniczka krokowego (wyjąć i wyczyścić)
_________________

 
 
maruu2 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: leżajsk
Wysłany: 21-09-2013, 11:12   
   Bolid: seicento 1,1


Witam. Mam podobny problem tylko że wentylator się nie wyłącza nawet po 10 min szybkiej jazdy po za miastem. Wyłączy się dopiero po wyłączeniu zapłonu i jeśli nie odczekam około 30 min to dalej się załączy
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-09-2013, 16:12   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Też miałem podobnie w swoim sejku (chociaż nie było to aż 30 minut), aż do momentu kiedy byłem zmuszony wymienić chłodnicę, która się rozszczelniła. Po wymianie chłodnicy już nie mam tego problemu. Bardzo możliwe, że pompa już nie ogarnia, albo czujnik temperatury za wcześnie załącza wiatrak. Kiedy wymieniałeś, któryś z tych podzespołów?
_________________
 
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-09-2013, 16:13   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Też miałem podobnie w swoim sejku (chociaż nie było to aż 30 minut), aż do momentu kiedy byłem zmuszony wymienić chłodnicę, która się rozszczelniła. Po wymianie chłodnicy już nie mam tego problemu. Bardzo możliwe, że pompa już nie ogarnia, albo czujnik temperatury za wcześnie załącza wiatrak. Kiedy wymieniałeś, któryś z tych podzespołów?
_________________
 
 
 
maruu2 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: leżajsk
Wysłany: 23-09-2013, 04:04   
   Bolid: seicento 1,1


Właścicielem seja stałem się kilka dni temu wiec jeszcze nie miałem okazji nic wymieniać ale kupiłem czujnik i zobaczymy co stanie się po wymianie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum