(prze)Budowa kolektora ssacego |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-12-2008, 15:44 (prze)Budowa kolektora ssacego
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Witam,
ciekawy jestem czy ktoś z furumowiczów bawił się kiedyś w budowę kolektora ssącego do seja, sporo osób robiło kolektory wydechowe po turbo i NA ale jakoś o próbach z kolektorem ssącym nie słyszałem.
Jakiś czas temu zaadaptowałem przepustnice 1.6 16v na kolektor od MPi ale jest to straszna rzeźba i chce coś z nią zrobić klik
zawsze chciałem mieć takie cudo na 4P:
ale coś czuje ze to będzie więcej kłopotów niż korzyści z takiego rozwiązania
nie linkujemy gdyz zeby przeczytac cos na cento trzeba miec konto
Ja osobiście chciałbym zacząć od czegoś takiego (foto by leszcz @ cento):
generalnie plan jest taki zeby zaspawac wszystko co sie juz nigdy nie przyda spasowac map sensor i zabawe zaczac od miejsca gdzie przepustnica jest do koletora laczoana i tu powstaje pierwsze zagadnienie jak do tego podejsc czy pasowac na orginalna "dziure" z jakas flansza pod przepustnice czy otwozyc kolektor i spawac nowa puszke zbiorcza
mam tez pomysł na kolektor wydechowy pod turbo (części juz od dawna kurza się w piwnicy), do przeróbki pójdzie oryginalny kolektor z katalizatorem chce wywalić bebechy skrócić puszke i na dole zamotywać flasze pod T pomysł chyba niezły bo mamy 4 kanały równej długości zakończone puszka zbiorcza nad turbina (pytanie jaka pojemność tej puszki)
Zapraszam do konstruktywnej dyskusji
pozdr. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 19-12-2008, 17:28
Bolid: 1E 187 |
|
|
4p z pierwszego foto jest na sprzedaz za 600 plnow |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 19-12-2008, 17:33
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
szymonek jak wiesc niesie to duzo mozna to taniej zrobic |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-12-2008, 17:39
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
szymonek napisał/a: | 4p z pierwszego foto jest na sprzedaz za 600 plnow |
ano jest do sprzedania ale po pierwsze jest do fefnastki a po drugie zdjęcie za dużo nie pokazuje ale wykonanie nie wygląda najlepiej |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 20-12-2008, 16:28
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Ta kwestia podłączenia tego pod wiązkę mpi nie będzie zbyt skomplikowana, stary map musi zostać w roli czujnika temp chyba ze by downgrada zrobić do spi i czujnik oddzielnie dać.
Kolektor od punto juz do mnie jedzie mam nadzieje ze bedzie przed nowym rokiem |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-12-2008, 18:35
Bolid: seicento |
|
|
Wuniek napisał/a: | Pytanie z innej beczki montował już ktoś taki map sensor :
http://www.meditronik.com...99/mpx4250a.pdf
Obrazek
??
Z dokumentacji wynika ze ogarnął by sprawę NA a w przyszłości nie zdziwiło by go nadciśnienie, pytanie brzmi co powie na to ECU? |
ja mam taki mapsensor dobry do turbo przy mpi nie nada sie |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 20-12-2008, 19:03
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Cytat: |
ja mam taki mapsensor dobry do turbo przy mpi nie nada sie |
czyli do mnie podejdzie jak bajka bo ja w sumie mam bardziej SPi niz MPi, cały czas chodzi mi po bani jak rozwiązać sterowanie ECU, w chwili obecnej mam 2 typy:
Megasquirt - typowy stand alone
EcuMaster II piggy back
o EcuMasterze już troszkę poczytałem fajna zabawka łatwa w obsludze i montażu, co do Megasquirt`a nie jestem przekonany czy nie przerasta moich możliwości bo nie bardzo chciałbym wysadzić sobie motor |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-12-2008, 19:12
Bolid: seicento |
|
|
Wuniek, no a jakiego masz kompa? jak spi albo starego mpi od 75 to najlepiej remap lub SMT6 |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 22-12-2008, 23:20
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
jataman napisał/a: | Wuniek, no a jakiego masz kompa? jak spi albo starego mpi od 75 to najlepiej remap lub SMT6 |
już wiem co dostane od mikołaja dzisiaj zamówiłem EcuMastera, może dotrze pod choinkę |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
woytek9
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 44 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 31-01-2009, 12:12
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
widziałem już to i nawet pokazałem kumplowi który ma zeteca, problem jest taki ze kupno kolektora ssącego od ST170 graniczy z cudem cała reszta to jak klocki lego niestety w seju nie ma tyle miejsca żeby to tak ładnie i równo rozmieścić |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 01-02-2009, 10:38
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
No i wyszło szydło z worka jeden z userow na centoamni zamontował sobie to cudo by MPRally i efekty jak dla mnie tragiczne
a ten wykres z hamowni porostu zabija:
Wynika z tego że albo jest słabo zestrojone a podobno było strojone albo wykonanie jest totalnie nieudane |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2009, 11:25
Bolid: seicento |
|
|
albo porpostu uchylaja sie nie rowno na moje bardzo prawdopodobne |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 01-02-2009, 11:36
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
jataman napisał/a: | albo porpostu uchylaja sie nie rowno na moje bardzo prawdopodobne |
a mi się wydaje ze to wina tego jak to jest pospawane, od początku nie podobały mi się różne kąty pod jakimi wychodzą kanały do poszczególnych przepustnic
na powyższym przykładzie widać tez bardzo dobrze jakie są efekty zastosowania krótkiego dolotu, auto prawie nie ma dołu potem mocny strzał i znowu czkawka, odpowiednie wystrojenie powinno wygładzić wykresy i może troszkę dół uspokoić ale takie efekty za takie pieniądze to tylko do auta do sportu po mieście krew by człowieka zalała
zaryzykuje nawet stwierdzenie ze moje sejko 1.1 z przepustka od 1.6 wciągnęło by to CC |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
|