FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
(prze)Budowa kolektora ssacego
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 19-12-2008, 15:44   (prze)Budowa kolektora ssacego
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Witam,

ciekawy jestem czy ktoś z furumowiczów bawił się kiedyś w budowę kolektora ssącego do seja, sporo osób robiło kolektory wydechowe po turbo i NA ale jakoś o próbach z kolektorem ssącym nie słyszałem.

Jakiś czas temu zaadaptowałem przepustnice 1.6 16v na kolektor od MPi ale jest to straszna rzeźba i chce coś z nią zrobić klik

zawsze chciałem mieć takie cudo na 4P:


ale coś czuje ze to będzie więcej kłopotów niż korzyści z takiego rozwiązania

nie linkujemy gdyz zeby przeczytac cos na cento trzeba miec konto :P

Ja osobiście chciałbym zacząć od czegoś takiego (foto by leszcz @ cento):



generalnie plan jest taki zeby zaspawac wszystko co sie juz nigdy nie przyda spasowac map sensor i zabawe zaczac od miejsca gdzie przepustnica jest do koletora laczoana i tu powstaje pierwsze zagadnienie jak do tego podejsc czy pasowac na orginalna "dziure" z jakas flansza pod przepustnice czy otwozyc kolektor i spawac nowa puszke zbiorcza

mam tez pomysł na kolektor wydechowy pod turbo (części juz od dawna kurza się w piwnicy), do przeróbki pójdzie oryginalny kolektor z katalizatorem chce wywalić bebechy skrócić puszke i na dole zamotywać flasze pod T pomysł chyba niezły bo mamy 4 kanały równej długości zakończone puszka zbiorcza nad turbina (pytanie jaka pojemność tej puszki)


Zapraszam do konstruktywnej dyskusji

pozdr.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 19-12-2008, 17:28   
   Bolid: 1E 187


4p z pierwszego foto jest na sprzedaz za 600 plnow :))
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 19-12-2008, 17:33   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


szymonek jak wiesc niesie to duzo :P mozna to taniej zrobic :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-12-2008, 17:39   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


szymonek napisał/a:
4p z pierwszego foto jest na sprzedaz za 600 plnow :))


ano jest do sprzedania ale po pierwsze jest do fefnastki a po drugie zdjęcie za dużo nie pokazuje ale wykonanie nie wygląda najlepiej
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 20-12-2008, 16:02   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Pytanie z innej beczki montował już ktoś taki map sensor :

http://www.meditronik.com...99/mpx4250a.pdf

??

Z dokumentacji wynika ze ogarnął by sprawę NA a w przyszłości nie zdziwiło by go nadciśnienie, pytanie brzmi co powie na to ECU?
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 20-12-2008, 16:28   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Ta kwestia podłączenia tego pod wiązkę mpi nie będzie zbyt skomplikowana, stary map musi zostać w roli czujnika temp chyba ze by downgrada zrobić do spi i czujnik oddzielnie dać.





Kolektor od punto juz do mnie jedzie mam nadzieje ze bedzie przed nowym rokiem
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-12-2008, 18:35   
   Bolid: seicento


Wuniek napisał/a:
Pytanie z innej beczki montował już ktoś taki map sensor :

http://www.meditronik.com...99/mpx4250a.pdf
Obrazek
??

Z dokumentacji wynika ze ogarnął by sprawę NA a w przyszłości nie zdziwiło by go nadciśnienie, pytanie brzmi co powie na to ECU?


ja mam taki mapsensor :) dobry do turbo :) przy mpi nie nada sie :)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 20-12-2008, 19:03   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Cytat:

ja mam taki mapsensor :) dobry do turbo :) przy mpi nie nada sie :)


czyli do mnie podejdzie jak bajka bo ja w sumie mam bardziej SPi niz MPi, cały czas chodzi mi po bani jak rozwiązać sterowanie ECU, w chwili obecnej mam 2 typy:
Megasquirt - typowy stand alone

EcuMaster II piggy back
o EcuMasterze już troszkę poczytałem fajna zabawka łatwa w obsludze i montażu, co do Megasquirt`a nie jestem przekonany czy nie przerasta moich możliwości bo nie bardzo chciałbym wysadzić sobie motor :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-12-2008, 19:12   
   Bolid: seicento


Wuniek, no a jakiego masz kompa? jak spi albo starego mpi od 75 to najlepiej remap lub SMT6
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 22-12-2008, 23:20   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


jataman napisał/a:
Wuniek, no a jakiego masz kompa? jak spi albo starego mpi od 75 to najlepiej remap lub SMT6



już wiem co dostane od mikołaja :) dzisiaj zamówiłem EcuMastera, może dotrze pod choinkę :cool:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
woytek9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 44
Skąd: Żywiec
Wysłany: 30-01-2009, 21:36   
   Bolid: całkiem szybka vanna


coś takiego znalazłem ostatnio

http://www.sportingfords....hp?f=16&p=19574
_________________
www.autotek.pl
ewyciagarki.eu
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 31-01-2009, 12:12   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


woytek9 napisał/a:
coś takiego znalazłem ostatnio

http://www.sportingfords....hp?f=16&p=19574


widziałem już to i nawet pokazałem kumplowi który ma zeteca, problem jest taki ze kupno kolektora ssącego od ST170 graniczy z cudem :( cała reszta to jak klocki lego niestety w seju nie ma tyle miejsca żeby to tak ładnie i równo rozmieścić :(
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 01-02-2009, 10:38   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


No i wyszło szydło z worka jeden z userow na centoamni zamontował sobie to cudo by MPRally i efekty jak dla mnie tragiczne :lol:



a ten wykres z hamowni porostu zabija:


Wynika z tego że albo jest słabo zestrojone a podobno było strojone albo wykonanie jest totalnie nieudane :-P
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-02-2009, 11:25   
   Bolid: seicento


albo porpostu uchylaja sie nie rowno :) na moje bardzo prawdopodobne :)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 01-02-2009, 11:36   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


jataman napisał/a:
albo porpostu uchylaja sie nie rowno :) na moje bardzo prawdopodobne :)


a mi się wydaje ze to wina tego jak to jest pospawane, od początku nie podobały mi się różne kąty pod jakimi wychodzą kanały do poszczególnych przepustnic

na powyższym przykładzie widać tez bardzo dobrze jakie są efekty zastosowania krótkiego dolotu, auto prawie nie ma dołu potem mocny strzał i znowu czkawka, odpowiednie wystrojenie powinno wygładzić wykresy i może troszkę dół uspokoić ale takie efekty za takie pieniądze to tylko do auta do sportu po mieście krew by człowieka zalała

zaryzykuje nawet stwierdzenie ze moje sejko 1.1 z przepustka od 1.6 wciągnęło by to CC :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum