FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miękki hamulec
Autor Wiadomość
wotik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 27-04-2009, 21:43   Miękki hamulec
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 benzyna


Witam wszystkich.

Ostatnio zleciłem "drobny" remont mojego bolida (Sej 900). Rzecz dotyczy hamulca. Wymieniany był całkowicie płyn hamulcowy, szczęki, rozpieraki oraz korektor hamowania (blokowało prawe przednie koło przy mocniejszym użyciu hamulca). Po tym zabiegu pedał jest bardziej "miękki" w użyciu niż przed remontem. Używanie hamulca nie powoduje aby stawał się on bardziej "twardy" co by mogło wskazywać na ew. jego niedokładne odpowietrzenie. Klocki i tarcze w dobrym stanie. Skuteczność hamowania porównywalna z przed naprawy.
Mechanik mówi, że to efekt wymiany korektora hamowania i zachowanie jak zupełnie normalne. Ma rację czy ściemnia?

Pozdrawiam

Wojtek
_________________
Pozdrawiam
Wojtek
 
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 27-04-2009, 21:53   
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


Blokowało prawe przednie i wymienił korektor hamowania? Dziwne. źle odpowietrzyli hamulce .
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
wotik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 27-04-2009, 21:59   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 benzyna


TOMASZ 27 napisał/a:
Blokowało prawe przednie i wymienił korektor hamowania? Dziwne.


Przed wymianą korektora samochód był dwukrotnie u innego mechanika celem usunięcia usterki polegającej na blokowaniu jednego koła podczas hamowania. Niestety rego regulacje nic nie pomagały...

Pozdrawiam

Wojtek
_________________
Pozdrawiam
Wojtek
 
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 27-04-2009, 22:02   
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


Zależy jaki to były regulacje - miękki hamulec to objaw zapowietrzenia ukłądu, i niech koleś nie ściemnia że tak na byc tylko niech naprawi to co spartolił
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2009, 22:11   

wotik napisał/a:
Po tym zabiegu pedał jest bardziej "miękki"
chyba wiem kolego co doskwiera twojemu bolidowi ;p to nei zapowietrzenie, miałes ryszane klocki z przodu np do czyszczenia ?? jeśli tak to podczas zakładania klocek nie siadł dobrze w jarzmie tzn ta metalowa podkladka (na której jest wklejona okładzina) oparła się o jarzmo a tłoczek to po prostu docisnął i wygiął tę blachę niestety klocek do wyrzucenia bo rozkleiła się okładzina ;)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-04-2009, 22:12   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


w takim układzie nie powinno byc dobrego hamowania a wręcz brak hamulców....

ps. to mechanika błąd
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 27-04-2009, 22:42   
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


No i jażmo by sie nie zamneło ( chyba ze na sile walili w nie) widzialem taki zgięty klocek krzywo założony wiec to możliwe. ( widzialem kolesia co wogóle bez klocków jeżdził tłok zacisku szorował o tarcze)
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 27-04-2009, 23:14   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Koledzy korektor siły hamowania nie ma nic wspólnego z blokującym się kołem przednim.Poprostu jest odpowiedzialny za rozłożenie siły przód-tył a dokładniej żeby na przód była ona silniejsza.Jeżeli oddałeś auto na warsztat i za wykonaną usługę zapłaciłeś to musisz mieć gwarancję na wykonaną pracę lepiej dobrze wykonaną pracę-TO SĄ HAMULCE i tu nie ma żartów.Po kompletnej wymianie ukł.ham. hamulce mogą być troszeczkę słabsze w miarę czasu dotrzą się ale nie takie jak Ty opisujesz.Takie auto nie powinno wyjechać z warsztatu.Jedz na stację kontroli pojazdów-wykonaj pomiar skuteczności hamowania z wydrukiem jak masz wątpliwości i gość będzie ugotowany.
_________________

 
 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2009, 19:36   

TOMASZ 27 napisał/a:
No i jażmo by sie nie zamneło
zamknie się zamknie ;) z nowymi klockami nie ale jeśli masz juz po połówce i ściągłeś tylko aby wyczyścić to bez problemu sie zamknie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum