Piszczy przy zapłonie |
Autor |
Wiadomość |
kysiek86
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 12-04-2011, 19:16 Piszczy przy zapłonie
Bolid: Sejko |
|
|
Witam
Mimo, że znalazłem parę podobnych wątków chciałbym upewnić się co do diagnozy u szanownych kolegów. Dzisiaj miałem postój na mieście...włączone radio do tego ogrzewanie tylnej szyby jakieś parę minut. Po odpaleniu silnika słyszę 2-3 sekundowe piszczenie w silniku (wcześniej nie było takich objawów). Rozumiem, że to może być coś z paskiem?? Zrobiłem dzisiaj 80 km a do tego pogoda dosyć wredna i mokra...może mieć to jakiś wpływ??
Serdecznie pozdrawiam |
|
|
|
 |
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 51 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-04-2011, 19:40
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
Sprawdź ewentualnie wyreguluj luz paska napędzającego alternator,po naciśnięciu palcem powinien się ugiąć ok.1 cm. |
_________________ Jedź ostrożnie!!! |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 05-05-2011, 11:00
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Podepnę się..
wczoraj pierwszy raz usłyszałem krótki, 2 sekundowy świst, pisk, szum? nie wiadomo jak to określić - ale to nie jest typowy świst który słychać jak jest pasek na altku za słabo naciągnięty, ten mój jest cichszy, słyszę go zaraz po odpaleniu przez ok 2-3 sek, a potem niknie. tak jakby przez te 2 sek też miał lekko podwyższone obroty wraz z tym szumem.. coś takiego..
pierwsze co mi przyszło do głowy to altek - albo szczotki na altku..
mówię - ciężko to określić, ale to nie jest taki zwykły normalny pisk jesli pasek jest za luźno, to jest co innego.
Pali dobrze, chodzi dobrze, nierównych obrotów nie ma, żadnych kontrolek nie świeci, podczas jazdy nic nie słychać dziwnego.
Nawet pogoda wczoraj jakoś nie była tak specjalnie mokra, deszczu nie było, jedynie co to chłodniej na dworze.
nie wiem czy dobrze skojarzyłem, ale np dziś po nocce w garażu z rana nie słyszałem tego dźwięku, słyszałem go wczoraj jak często gęsto odpalałem i silnik był ciepły. |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 06-05-2011, 08:40
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Wczoraj mi przyszła jeszcze jedna myśl do głowy.. rozrusznik?
Czy może mi ktoś napisać jakie sa objawy jak zaczyna padać rozrusznik bądź alternator?
Przy alternatorze to chyba zaniki prądu - a tego nie mam.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
urban787
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 63 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 22 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 06-05-2011, 16:10
Bolid: seicento0,9 |
|
|
paker228 napisał/a: | Wczoraj mi przyszła jeszcze jedna myśl do głowy.. rozrusznik?
Czy może mi ktoś napisać jakie sa objawy jak zaczyna padać rozrusznik bądź alternator?
Przy alternatorze to chyba zaniki prądu - a tego nie mam.. | Rozrusznik-ciężko kręci,panewki do wymiany(lużne panewki),nie "łapie","grzechocze" bendix do wymiany |
_________________ urban787 |
|
|
|
 |
|