EMU do fiata fire |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 01-02-2013, 14:50 EMU do fiata fire
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Witam,
pewnie wiecie co to jest komputer typu SA (stand alone) i ze po zamontowaniu takie kompa w kwestii strojenia ogranicza was tylko wyobraźnia (przydał by się tez zdrowy rozsadek poparty techniczna wiedza jak działa silnik), ceny takich komputerów są albo powalające albo można złożyć sobie MegaSquirt (ale tu dodatkowo trzeba mieć nie małe pojęcie o elektronice). Ku mojej radości niedawno pojawił się kolejny produkt ECUMASTERa czy SA EMU i o tym będzie ten post.
Na początek kilka lników:
Temat na forum SR : http://www.racingforum.pl...showtopic=90262
Manual do EMU: http://www.ecumaster.com/.../EMU_Manual.pdf
Mega Manual do MS : http://www.megamanual.com/v22manual/mtune.htm
Jako że to moje pierwsze podłączenie i odpalanie silnika na SA będę miał do was kilka pytań :
- dane techniczne cewek (czas ładowania)
- ekrany czujników do masy EMU?
- rozpiskę pinów wtyczki czujnika prędkości (sygnał ze skrzyni)
- może ktoś ma rozpiskę kabli przy seryjnymi ECU wraz z kolorami
po podłączeniu do zasilania pewnie będę miał więcej pytań głownie o konfiguracje seryjnego MAPa
A teraz foty wiązka powstaje na bazie seryjnej wiązki z seicenta MPi, robię wiązkę od "nowa" bo chce przenieść EMU do auta i nie chce się pozbywać seryjnej wiązki (w razie problemów pozamieniam wtyczki na silniku i wracam na serii):
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 01-02-2013, 23:36
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
EMU po pierwszych testach, wiązka która zrobiłem ku mojemu zaskoczeniu działa tak jak powinna, udało się otrzymać odczyt ze wszystkich czujników
Niestety nie do końca miałem pomysł na skonfigurowanie zapłonu, problem mam rowniez z konfiguracja cewek Jeżeli ktoś ma pomysł proszę o pomoc:
Cewki seria z seja czyli 2 podwójne.
Co do wtrysku to mam takie cudo:
Injector type 0280156268
OE NR. 0 280 156 268
Type EV 6
offer drawing 5519 1345
Resistance (Ohm) 14,5
Test medium Heptan
Operating pressure (kPa) 350
Q-stat (at operating pressure) (g/min) 125
Q-stat with 300 kPa (g/min) 115,7
Q-stat with 300 kPa (ml/min) 165
q-dyn with 300 kPa, ti 2,5 ms (g/1000 Imp.) 3,52
Spray type E
"Spray angle alfa-50
(for 2 beam)" 25°
"Spray angle alfa-80
(for cone-characteristic)" ¤
axial deviation angle (spray bent angle) 0°
Spray orientation angle 90°
Spray distribution (area, spray amount) 16°-30°¤>35%
allowed fuels E85
Version, type Design 96
Electrical connector Jetronic
locating lug (anti rotation device) 180°
hydr. connection to manifold O-Ring standard
hydr. connection to fuel rail O-Ring standard
"Distance between O-rings
(O-Ring to O-Ring)" ¤
Total length 61 ? |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
molek
spamer team
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 02-02-2013, 00:11
Bolid: sc |
|
|
widze wtryski z bama 1.8t, emu chodzi w seju bezproblemowo tak samo jak vems |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 02-02-2013, 00:54
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
molek napisał/a: | widze wtryski z bama 1.8t, emu chodzi w seju bezproblemowo tak samo jak vems |
to pomogłeś
puki co okazało się że źle ustawiłem cewki jako aktywne gdyż iż mam pasywne |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 02-02-2013, 20:24
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Niestety nie udało mi się odpalić seja albo uwaliłem wyjścia cewek w EMU albo coś skopałem w konfiguracji, auto zostało w warsztacie puki co nie mam pomysłu co zmienić i jak sprawdzić czy nie uwaliłem EMU czekam na instrukcje od supportu
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Adam B
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 140 Skąd: Zagnańsk
|
Wysłany: 02-02-2013, 21:38
Bolid: SCV 1.2 |
|
|
Na necie kiedyś znalazłem VR6 z 6 cewkami i wszystko było strojone przez EMU |
|
|
|
|
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:02
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
Wuniek, u duży błąd z tymi cewkami, jest duże prawdopodobieństwo że padły wyjścia, w manualu było podkreślone żeby sie nie pomylić bo będzie źle. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 03-02-2013, 22:20
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
kaziu1985pn napisał/a: | Wuniek, u duży błąd z tymi cewkami, jest duże prawdopodobieństwo że padły wyjścia, w manualu było podkreślone żeby sie nie pomylić bo będzie źle. |
wiem
kilka razy czytałem manula i błąd pojawił się w najmniej oczekiwanym momencie i tu przestroga dla innych:
wgrałem jakiś inicjalny setup do EMU gdzie były cewki ze wzmacniaczem
zrobiłem sobie i zapisałem projekt ustawiony jak trzeba z cewkami pasywnymi
po podleczeniu EMU zczytuje wartości z kompa i otwarty projekt zostaje nadpisany przez to co jest w EMU, fakt ten odnotowałem ale poprawiając ustawienia EMU zapomniałem o tych cewkach, czas okres na złym ustawieniu nie był krotki i jestem niestety prawie pewien ze uwaliłem EMU a o ile kojarzę konstrukcje to zmiana na inne wyjścia (użyłem 2 z 6 na cewki) nie wiele zmieni
tak jak mówiłem czekam na odp od supportu i jak coś odeśle kompa do naprawy mam nadzieje ze nie jest na tyle uszkodzony żeby naprawa przekraczała sensowne $$ puki co wszystkie czujniki czyta elegancko
zobaczymy jak będzie po korekcie ustawień czujnika walu i wyłączeniu czujnika walka rozrządu |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 04-02-2013, 21:45
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
EMU jednak nie uszkodziłem, pewnie w weekend uda się odpalić puki co okazało się mój akumulator pada bardzo szybko |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 10-02-2013, 21:37
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
udało się odpalić wiec się da ale od razu mowie jeżeli nie miałeś wcześniej do czynienia z SA ani jakąś świnką to raczej sam nie odpalisz
moim błędem była próba odpalenia silnika na w pełni otwartej przepustnicy gdzie EMU tnie wtryski żeby nie zalać silnika :
pozostało podpiąć sondę szerokopasmowa i sterowanie wentylatorem i można wyjeżdżać na pierwsze testy |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
sebcyc
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 11 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-02-2013, 21:55
Bolid: SC Sporting 1.1 |
|
|
I co fajna zabawka |
_________________ Mechanika, Wulkanizacja, Spawanie Aluminium Nierdzewka Plastiku, Swapy, Diagnostyka komputerowa, Zbieżność. Cięcie Plazmą CNC,
Montaż Turbin
Auto Serwis SEBCYC
www.BudowaSwapow.com
501708031 |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 10-02-2013, 22:06
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
sebcyc napisał/a: | I co fajna zabawka |
fajna
z bajerów jakie można sobie ustawić w silniku NA na pewno są lunch control dezaktywowany z czujnika prędkości wiec można go ustawić jako ciągle włączony, masz możliwość zmiany map dodatkowym guzikiem i wiele wiele innych opcji
http://www.ecumaster.com/...Prezentacja.pdf |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 10-02-2013, 23:00
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
Wuniek, no to gratki faktycznie na otwarciu 100% nie odpali sie |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 10-02-2013, 23:15
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
kaziu1985pn napisał/a: | Wuniek, no to gratki faktycznie na otwarciu 100% nie odpali sie |
oczywiście opcja ta jest w pełni konfigurowalna, puki co muszę ustawić odpowiednio prime pulse bo na chwile obecna muszę podlać w dolot przy kręceniu żeby odpalił
puki co muszę opracować i poczekać na obsługę czujnika walka w 8v (potrzebne do pełnej sekwencji )w przypadku 16v nie ma problemu bo tam jest tylko jeden ząb i obsługa takiego patternu już jest
za jakiś czas ruszy forum ecumastera i tam będzie "moje" opracowanie dla silników 8v czyli opis przerobienia oryginalnej wiązki + ustawienia czujników do inicjalnego odpalenia z faktu iż każdy silnik jest inny nigdy nie będzie uniwersalnych map bo nikt nie weźmie za to odpowiedzialności, mój silnik nie jest seryjny i moje mapy mogą być mocno nie optymalne dla innych i dlatego nie będę ich publikował |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
|
|
|
|
|