FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Znikająca benzyna
Autor Wiadomość
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2013, 18:34   Znikająca benzyna
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Witajcie, sej jak w opisie, 900 + LPG 2gen Stag
Dziś pierwszy raz od dłuższego czasu zrobiłem nim porządniejszą trasę (200km~)
i mimo że na PB pracował tylko przez pierwszy kilometr może, a resztę trasy pokonał już wyłącznie na LPG to zaobserwowałem takie zjawisko: rano wskazówka poziomu paliwa pokazuje 1/4-1/5 zbiornika - czyli jakieś 9 litrów, a teraz pokazuje prawie 0 (Czy rezerwa świeci nie wiem bo mam spaloną żarówkę i dopiero na dniach będę miał czas wymienić)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-05-2013, 18:54   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli nie ma wycieków benzyny to kiedy pracuje na LPG posłuchaj na kopułce wtrysku czy nie słychać specyficznego terkolenia wtryskiwacza.Zdejm w czasie pracy na LPG przewód z elektrozaworu(najlepiej przy reduktorze) i zobacz czy zgaśnie czy będzie pracował
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2013, 19:06   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Wycieków czy niema trudno mi sprawdzić bo kanału/najazdu brak, a tyle ile widać - to nic nie widać.
Podczas jazdy trochę śmierdzi ale o ile się nie mylę to przez nieszczelność wydechu - o tym przekonam się w przyszłą środę bo mam termin wymiany.
Ale lecę posłuchać wtrysku i odłączyć elektrozawór :)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-05-2013, 19:12   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Gazu ubywa tyle ile powinno?
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2013, 19:18   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


udno powiedzieć bo nie robiłem jeszcze dokładnych pomiarów, jak na razie od kupna około 3 tygodni temu zrobiłem nim około 400km, i średnia około 9l. przy czym dodam że wcześniej miał problem ze zbyt bogatym dawkowaniem spowodowanym uszkodzonym czujnikiem temperatury.
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 02-05-2013, 20:53   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Jadąc na Pb - 1 km, no super - oszćzedności.... pali tylko Pb. Jadąc na LPG pali LPG i Pb jednocześnie... może tak być, żadna nowości ... stare instalacje tak miały i zawory zamykające pb nie działały...
Macher jak zwykle dobrze radzi ;)
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-05-2013, 21:24   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie tyle zawory odcinajce PB bo to w gaźnikowcach było ale układ odcinający fizycznie zasilanie wtryskiwacza. Jeśli nie działa prawidłowo to może sobie wtryskiwać lub jak jest wtryskiwacz niszczelny to może lać małe ilości cały czas kiedy pracuje pompa paliwa i istnieje ciśnienie w układzie paliwowym
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 02-05-2013, 21:33   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


No o to mi chodziło..... ja to uogólniam - jak ktos kuma to wie o co chodzi.....ja gazu nie uzywam, ale u nas mieli nie jeden taki przypadek...
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 03-05-2013, 09:06   
   Bolid: One Point One MPI


a co by było gdyby dać wyłącznik zasilania na pompę paliwa?
widziałem takie patenty w fordach... odpalasz na PB... cyk na LPG i pompa PB Off :) 100% gwarancji ze nic nie uchodzi z baku
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
Wysłany: 04-05-2013, 15:41   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


Olonor napisał/a:
a co by było gdyby dać wyłącznik zasilania na pompę paliwa?
widziałem takie patenty w fordach... odpalasz na PB... cyk na LPG i pompa PB Off :) 100% gwarancji ze nic nie uchodzi z baku

A jednocześnie niszczy wtrysk, pompka powinna tłoczyć paliwo ze względu na chłodzenie wtrysku, lepiej podłączyć kompa i sprawdzić czy modulator nie nawalił.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-05-2013, 16:08   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Po co ma chłodzić wtryskiwacz skoro ten nie pracuje i cewka elektromagnesu nie wytwarza ciepła?Mam od kilku lat odłączanie pompy przy pracy na LPG i nic się nie dzieje.
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-05-2013, 19:43   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


A jednak wtryskiwacz chodzi :S, jest dokładnie tak jak macher pisałeś w pierwszej odpowiedzi - słychać terkotanie wtryskiwacza, a po odpięciu przewodów od elektrozaworu na reduktorze nic się nie dzieje - pracuje dalej.

Tylko co z tym dalej? jestem coś w stanie sprawdzić co powoduje tą usterkę i ją usunąć we własnym zakresie, czy jedyny kierunek to serwis?
Bo niby mogę zrobić wyłącznik pompy, ale wtrysk nadal będzie pracował i może mu się coś stać.

Czytałem coś o emulatorze, przekaźnikach, żeby sprawdzić czy są sprawne i czy nie mają zasyfionych styków ale nie wiem gdzie ich w seju szukać ;)
 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
Wysłany: 05-05-2013, 06:10   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


macher napisał/a:
Po co ma chłodzić wtryskiwacz skoro ten nie pracuje i cewka elektromagnesu nie wytwarza ciepła?Mam od kilku lat odłączanie pompy przy pracy na LPG i nic się nie dzieje.

Ja kilka lat temu wymieniałem kilka wtrysków które zostały uszkodzone prawdopodobnie przez wyłączenie pompy, to że nie pracuje to nie znaczy że nie uszkodzi, w tych co ja wymieniałem były te same objawy, po uruchomieniu w wtrysku zaklinowała się iglica i zalewało cały czas auto i nie otwierał się do końca ani się nie zamykał. Są programy LPG w których są czerwone dymki z informacją żeby nie odłączać pompy paliwa, a kto jak zrobi to już jego sprawa.
 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
Wysłany: 05-05-2013, 06:16   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


ptum napisał/a:
A jednak wtryskiwacz chodzi :S, jest dokładnie tak jak macher pisałeś w pierwszej odpowiedzi - słychać terkotanie wtryskiwacza, a po odpięciu przewodów od elektrozaworu na reduktorze nic się nie dzieje - pracuje dalej.

Tylko co z tym dalej? jestem coś w stanie sprawdzić co powoduje tą usterkę i ją usunąć we własnym zakresie, czy jedyny kierunek to serwis?
Bo niby mogę zrobić wyłącznik pompy, ale wtrysk nadal będzie pracował i może mu się coś stać.

Czytałem coś o emulatorze, przekaźnikach, żeby sprawdzić czy są sprawne i czy nie mają zasyfionych styków ale nie wiem gdzie ich w seju szukać ;)

Jeżeli po przełączeniu nadal masz napięcie na wtryskiwaczu Pb to masz uszkodzony emulator. Jedz do gazownika i podłącz do kompa to Ci sprawdzą czy masz uszkodzony emulator.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 05-05-2013, 14:35   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Możesz nie mieć emulatora a zwykły przekaźnik odcinający wtrysk. Poszukaj w instalacji na przewodzie różowoczarnym na wtryskiwaczu. Przeważnie jest rozcięty i wstawiony w obwód emulator lub przekaźnik NC który po przejściu na LPG odłącza zasilanie wtryskiwacza.Dojdziesz po kablach do tego urządzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum