FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Częściowy brak zasilania w sejku 900
Autor Wiadomość
misiek_zr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Redlino
Wysłany: 15-07-2013, 18:23   Częściowy brak zasilania w sejku 900
   Bolid: Seicento 900


Witam
Zacznę może od początku to będzie mnie łatwiej zrozumieć
Wczoraj podczas jazdy mój sejek odmówił posłuszeństwa, okazało sie że nie dostawał napięcia.
Brak styku na przekaźniku pod maską koło komputera. Przyjechał po mnie znajomy i udało mu się znaleźć usterkę i samochód odpalił. Sprawdziłem tylko czy światła i kierunki działają i pojechałem dalej. Dziś rano dopiero zauważyłem że niestety ale nie działają mi wycieraczki, spryskiwacze, opuszczanie szyb ani wentylator. Działają jak wczoraj światła, kierunki, radio, i samochód zapala bez zarzutu.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki(w kabinie, pod maską koło komputera i za akumulatorem) i wszystkie są ok.
Ma ktoś z kolegów jakiś pomysł co mogło nawalić i dać takie objawy??

ps Mógłby mi ktoś napisać do czego są wszystkie przekażniki w sejku tzn który za co odpowiada??

pozdrawiam serdecznie
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-07-2013, 18:30   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Bezpiecznik F25 odpowiada za nadmuch i wycieraczki. Jeśli sprawny a nie ma też zasilania gniazda zapalniczki to możliwe że bezpiecznik F12 (7.5A) spalony. Jeśli będzie sprawny podmień przekaźnik ten nad przerywaczem kierunkowskazów (w skrzynce w kabinie) zaraz nad niebieską kostką.
Jednak jeśli nie działają też elektryczne szybki a są oryginalne to sprawdź ten bezpiecznik F12. On zasila przekaźniki zarówno od wycieraczek jak i od szybek elektrycznych i inne również.

Zajrzyj też tutaj
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=20967
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
misiek_zr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Redlino
Wysłany: 18-07-2013, 01:20   
   Bolid: Seicento 900


Dzięki kolego to faktycznie była wina bezpiecznika f12 ale nie był on spalony tylko nie było go :)
Teraz pojawiło się kolejne pytanie co się z nim stało. przecież auto działało bez zarzutu do chwili zgaśnięcia podczas jazdy.
wg mnie albo ten bezpiecznik wypadł(ale ja go nigdzie nie znalazłem), albo został zamieniony podczas sprawdzania stanu bezpieczników (tuż po awarii) albo ktoś przed zakupem tego auta coś kombinował z instalacją i napięcie było zmostkowane z innym bezpiecznikiem, Ja obstawiam raczej to drugie mimo że nie pamiętam czy w ogóle był wyjmowany któryś z bezpieczników w kabinie czy kolega od razu sprawdził stycznik pod maską.

Ale co najważniejsze sejek działa i nie ma co więcej dociekać co i jak
Jeszcze raz dziękuje koledze za szybką odpowiedź i pomoc w rozwiązaniu problemu
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-07-2013, 11:50   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


misiek_zr napisał/a:

Teraz pojawiło się kolejne pytanie co się z nim stało. przecież auto działało bez zarzutu do chwili zgaśnięcia podczas jazdy.
wg mnie albo ten bezpiecznik wypadł(ale ja go nigdzie nie znalazłem), albo został zamieniony podczas sprawdzania stanu bezpieczników (tuż po awarii) albo ktoś przed zakupem tego auta coś kombinował z instalacją i napięcie było zmostkowane z innym bezpiecznikiem, Ja obstawiam raczej to drugie mimo że nie pamiętam czy w ogóle był wyjmowany któryś z bezpieczników w kabinie czy kolega od razu sprawdził stycznik pod maską.

Też myślę że został włożony w inne gniazdo przy sprawdzaniu bezpieczników. To specyficzny 7.5 A jakich mało w samochodzie a i chyba jedyny taki amperaż w skrzynce w kabinie. Bez niego nie masz prawie żadnych urządzeń po kluczyku czyli wycieraczek nadmuchu szyb i zamka centralnego (oryginalnego) gniazda zapalniczki itp. A skoro działało to powinien bezpiecznik siedzieć w gnieździe. Czy zmostkowane? Odkręć 3 śróbki w skrzynce bezpieczników (kluczyk 8-ka) i będziesz miał na wierchu tył skrzynki bezpieczników. Wtedy ocenisz czy było coś kombinowane.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
misiek_zr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Redlino
Wysłany: 19-07-2013, 00:18   
   Bolid: Seicento 900


No cóż myślę ze zostało zamienione gniazdo przy sprawdzaniu bo mostka żadnego w skrzynce nie widać
ech jak to łatwo sobie narobić bałaganu.

Jeszcze raz pozdrawiam serdecznie i wielkie dzięki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum