Alternator sej 900 |
Autor |
Wiadomość |
fiszboniasty
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-08-2013, 09:02 Alternator sej 900
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam wczoraj padł alternator i sie zapiekł, że go nie ruszy. Pasek sie ślizgał i auto musiałem zostawić w Rzeszowie. Zamówiłem juz nowy i mam takie pytanie jakie są tam śruby do mocowania alternatora. Nie chce pojechać tam nieprzygotowany (ponieważ jestem z Sanoka to około 80 km od Rzeszowa) z niewłaściwymi kluczami i druga sprawa jakie klucze będą lepsze zwykłe czy nasadowe z grzechotką ? |
|
|
|
 |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 19-08-2013, 09:31
Bolid: sc 900 brush |
|
|
Altek trzymają 2 śruby na klucz 17 i dobrze mieć lekko wygietą 17 oczkową, grzechotka. Jak wymiana paska, to płaska 8 do czujnika walu. Kabel od altka chyba na klucz 13. |
|
|
|
 |
fiszboniasty
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-08-2013, 09:45
Bolid: Seicento 900 |
|
|
a jak sprawdzic czy pasek jest odpowiedni naciągnięty |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 19-08-2013, 09:46
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
i do tego śrubokręt gwiazdkowy żeby zdjąć nadkole (do tego albo klucz 8 albo 10 do śrub w nadkolu), nie pamiętam na jakiej śrubie trzyma się jeszcze nadkole z osłoną dolną silnika.
Co do kluczy to najlepiej nasadka 17 plus 50-70cm przedłużek takie z podciętymi kwadratami żeby nasadka się lekko kiwała to będzie wygodniej podejść do górnej śruby altka bo 17 z przedłużką o prostym kwadracie będzie się obmykać.
Weź też jakąś łapkę do gwoździ lub łyżkę do kół żeby naciągnąć pasek.
Pasek u mnie ugina się na jakieś 0,5cm. |
|
|
|
 |
fiszboniasty
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-08-2013, 09:49
Bolid: Seicento 900 |
|
|
a bez ściągania nadkola da rade to zrobic czy nie bardzo |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 19-08-2013, 09:54
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
Będą problemy bo od góry jest strasznie mało miejsca a tak ściągniesz koło z nadkolem i masz dostęp bez problemu do wszystkich śrub, 50-70cm przedłużek po to żebyś nie musiał siedzieć pod samochodem i kręcić tylko wtedy kręcisz po za błotnikiem, żeby założyć pasek to i tak ściąga się nadkole. |
|
|
|
 |
fiszboniasty
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-08-2013, 11:04
Bolid: Seicento 900 |
|
|
ok dzięki za pomoc teraz czekam na nowy altek a w sobote będe go wymieniał |
|
|
|
 |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 19-08-2013, 12:11
Bolid: sc 900 brush |
|
|
Da rade wyjąć bez ściągania nadkola. Ja u siebie górna śrubę, tą co trzyma altka odkrecam oczkową 17, a dolną nasadka na grzechotke. Do naciagania używam swojej siły lapiac od spodu altka i w tym czasie 2 ręką staram się odkręcić śrubę ddolną. |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 20-08-2013, 07:07
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
seba84_2005 to musisz mieć drobne dłonie a jak sobie radzisz z odkręceniem czujnika wału, też górą to robisz??? Życie trzeba sobie ułatwiać a zdjęcie nadkola to raptem 10min zajmuje a ile ułatwia. Ciekawe jak dolną śrubę bez zdjęcia nadkola odkręcasz nasadką i w dodatku wkładasz tam dwie ręce jak tam jest może 10cm luzu, jestem pełen podziwu dla Ciebie. Jaki ma naciąg pasek jak ręką tylko przyciśniesz altka a drugą do tego dokręcisz śrubę na regulacji??? |
|
|
|
 |
fiszboniasty
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 01-09-2013, 17:46
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Na szczęście pobliski warsztat był otwarty i za 75 zł wymienili. Więc wszystko sie dobrze skończyło. Tak że temat uważam za zamknięty |
|
|
|
 |
|