FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Na zimno hamuje tył, po rozgrzaniu hamuje normalnie
Autor Wiadomość
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2013, 09:59   Na zimno hamuje tył, po rozgrzaniu hamuje normalnie
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dawno mnie nie było ale jak już wróciłem to z głupim problemem, na który nie odpowiada żaden temat, tzn są podobne ale żaden nie miał takiego przypadku:)

Otóż ok pół roku temu wymieniłem całe hamulce z tyłu ( wszystko prócz korektorów) bo nie miałem praktycznie płynu, lał się litrami przez jeden cylinderek, więc hamowałem (sam nie wiem jak) na słowo honoru. Wszystko fajnie ale po paru dniach, w sumie to nawet po zimnej nocy, zauważyłem (i jest tak do dziś), że rano jak ruszam, i hamuje np jeszcze na podwórku przed ulicą to łapie mi tył aż do blokady koła, jak jestem na ulicy to wiadomo, hamuje się z większej prędkości i trochę delikatniej, ale czuje że dalej hamuje mi w 90% tyłem, po 10 km jak dojadę do pracy to pod nią już hamuje w sumie normalnie, czyli przodem z minimalną domieszką tyłu, czyli wszystko jest w normie. Po tych powiedzmy 8 godzinach czy to po pracy czy to po nocy (stania samochodu na biegu, nawet bez ręcznego), od początku jest to samu, musi minąć kilkanaście (kilkadziesiąt hamowań lub minut) żeby sejak zaczął znowu normalnie hamować. O co w tym wszystkim chodzi? dodam że poziom płynu hamulcowego jest w normie i go nie ubywa..
 
 
janosik789 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 322
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-10-2013, 10:12   
   Bolid: Seat Toledo 5P


może pompa hamulcowa się uszkodziła?
_________________
 
 
 
DeZet
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2013, 10:14   

Kupiłeś pewnie szczęki od fiata 126p, który są niby takie same, ale wykonane są z twardszego materiału i taki jest tego efekt :-P Wymień je na oryginały :wink:
 
 
czarny 
Gwiezdny wojownik


Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 60
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 16-10-2013, 11:22   
   Bolid: Stilo '02 1.6 16v


DeZet napisał/a:
Kupiłeś pewnie szczęki od fiata 126p, który są niby takie same, ale wykonane są z twardszego materiału i taki jest tego efekt :-P Wymień je na oryginały :wink:


Potwierdzam, kupiłem szczęki fomar (czy coś w tym stylu) przeznaczone do sc, cc i 126p i strach było hamować- tak blokowało tył. Po wymianie na ferodo wszystko wróciło do normy :smile:
_________________
 
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2013, 11:26   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Problem w tym, że bębny oryginały, a szczęki mam FERODO:] bo wiedziałem że niektórzy montują przypadkowo od 126p i chciałem tego uniknać.. Zresztą co to miałoby do dwojakiego hamowania?
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2013, 09:13   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dziś np przestał tak hamować po ok 3 kilometrach w gęstym ruchu w mieście..
 
 
Dekalog 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 21
Skąd: Koszalin
Wysłany: 17-10-2013, 09:47   
   Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r


Poczytaj http://fiat.auto.com.pl/f...ic.php?t=148841
 
 
czarny 
Gwiezdny wojownik


Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 60
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 17-10-2013, 15:53   
   Bolid: Stilo '02 1.6 16v


dedek napisał/a:
Problem w tym, że bębny oryginały, a szczęki mam FERODO:] bo wiedziałem że niektórzy montują przypadkowo od 126p i chciałem tego uniknać.. Zresztą co to miałoby do dwojakiego hamowania?

No właśnie wychodzi na to że ma bardzo dużo:) u mnie objawy były identyczne jak u Ciebie i ustąpiły, ale skoro masz juz ferodo :lol:
Co do wyżej podesłanego tematu- IMHO nie warto wymieniać rozpieraków- wymiana pomoże na chwilę. Lepiej rozruszać i dobrze przesmarować stare- u mnie mija 3 rok jak po takim zabiegu nie robilem z rozpierakami nic.
Korektory siły hamowania- też nie warto wkładać kasy w nowe... Rozgrzebywałem je jak jeszcze miałem założone szczęki fomar i szukalem przyczyny blokowania się tylnych hamulców- w srodku nie ma nic, co mogłoby się zepsuć, możesz się najwyżej pokusić na wymianę gumowych oringów, po jednym w korektorze, mogą być lekko sparciałe
:wink:
Poza tym były już tu na forum takie tematy że ktoś wymienił korektor a poprawy nie bylo.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum