Od czasu przywalenia silnikiem, dziwnie szleją wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 02-12-2013, 15:06 Od czasu przywalenia silnikiem, dziwnie szleją wolne obroty
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Cześć.
No więc wyskoczyłem sobie na hopie i przywaliłem silnikiem. Oberwałem przy tym tłumik.
W każdym razie tłumik pospawany, ale wolne obroty dziwnie się zachowują.
- Na zimnym równomiernie falują lub są względnie normalne.
- Za to na ciepłym silniku, szczególnie jak nie włączę na maksa ogrzewania są bardzo wysokie.
Może domyślacie się co może być powodem szaleństwa obrotów po uderzeniu dołem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-12-2013, 19:39
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Czujnik położenia przepustnicy i krokowy tak na początek. W krokowym najpierw sprawdź czy nie jest zapchany otwór bo miałem taki przypadek. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 03-12-2013, 19:36
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Dzięki, jutro wieczorem wyczyszczę krokowca i obadam ten czujnik (na co zwrócić uwagę ?).
A tak w ogóle mogło się coś stać z sondą lambdą, czy to raczej nie takie objawy ?
Generalnie przywaliłem głównie tłumikiem, przy silniku na wysokości ściany grodziowej (tam pękł).
Aha, i tak ogólnie to chodzi tylko o wolne obroty. Poza tym autko jeździ jak zawsze, nic nie szarpie przy dodawaniu gazu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-12-2013, 17:20
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Z sondą dobry trop. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 14-07-2014, 17:52
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
A czy obroty na luzie mogą falować przez ostre wałki? Tak tłumaczył mi to sprzedający. Po przekroczeniu 3tys kiedy trzymam nogę na gazie jest równo na luzie i podczas jazdy, a poniżej podczas jazdy np przy 2tys obrotów silnik jakby się dusił i brakowało mu mocy chwilami. Ja coś tam o mechanice wiem, ale nie mogę nazwać się specjalistą dlatego proszę was o poradę |
|
|
|
 |
|