Odchudzanie |
Autor |
Wiadomość |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-12-2013, 17:17 Odchudzanie
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Czy ktoś może eksperymentował z odchudzaniem SC ? Chodzi mi o np. wycięcie stelaża z maski i klapy. Ilu kg można w ten sposób się pozbyć ?
Podobnie z drzwiami. Coś tam idzie powycinać ale czy warto ?
Ewentualnie gdzie jeszcze można coś "zaoszczędzić" ?
CC i SC niby to samo więc skąd aż tyle kg różnicy ? |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2013, 17:27
|
|
|
Bo cc jest kanciate i temu lżejsze, sc jest okrągłych kształtów i to chyba dodaje mu troche kg, ale nie rozmyslałem nad tym nigdy wiec nie mam pewnosci czy to taki powod
Co do wagi, maska i klapa z tworzywa a szyby z poliweglanu, co do drzwi boczki i tak jakies musisz miec, a samo wyciecie ramy za boczkiem hmm da t co ? poł kg ? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-12-2013, 18:26
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
DeVILBISS napisał/a: | poł kg ? |
Dlatego pytam. Laminaty są dość drogie i ciężko je gdzieś trafić. Jeszcze przód da się znaleźć ale tył ? |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
kaczy15
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 378 Skąd: Białogard
|
|
|
|
 |
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2013, 19:25
|
|
|
DeZ napisał/a: | Jeszcze przód da się znaleźć ale tył ? |
Tyły tez sa, ostatnio taki lakierowałem i nitowałem do niej poliweglan |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 07-12-2013, 20:56
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
laminat,poliwęglan... da się zejść i to całkiem sporo z wagi. Widziałem też otwornice w akcji w okolicach tylnych słupków |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-12-2013, 21:43
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
O patrz - na tablice nie zaglądam, ale chyba muszę zacząć
W Łodzi kilka lat temu był maluch który nawet ramki w drzwiach miał konkretnie nawiercone. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2013, 22:49
|
|
|
Jak jest dobrze obspawana buda z klatką na dodatek to mozna sie pokusic o takie nawiercanie, byłoby z czego |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-12-2013, 11:20
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Taka maska z laminatu jak w tym ogłoszeniu nie ma sensu, bo wzmocnienia są najcięższe w masce a one są oryginalne. Dużo łatwiej i taniej jest samemu wyciąć wzmocnienia i zamontować maskę na zapinki. To samo z tylną klapą - jak wzmocnienia będą oryginalne to i tak niewiele to da. Jeśli w ogóle coś da.
Jest na giełdzie ogłoszenie o sprzedaży SC rajdowego na części i jest między innymi maska i tylna klapa lekka stalowa. Napisz i zapytaj co i jak jest zrobione to się dowiesz.
Chyba wiem co to za sprzęt http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363518 |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-12-2013, 11:32
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
No nie wiem. Na tych foto wygląda to tak, jakby wzmocnienia też były z laminatu.
Chyba po prostu wezmę na wiosnę gumówkę i powycinam z maski co się da. Laminat waży mniej ale szybciej pęka no i mało nie kosztuje.
Widziałem też patenty w stylu wycięcie wanny na zapasówkę i załatanie otworu blachą z aluminium.
A co powiecie na temat zabezpieczenia spodu. Podobno tkwi tam parę kilogramów tylko nie bardzo wiadomo jak tą masę sprawnie zdjąć bo piaskowanie odpada. Tym bardziej, że nie mam w planach rozbierania auta na części bo tak by było najprościej. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
ajwan
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 14-12-2013, 10:36
Bolid: 600, 318, 520, 325 |
|
|
Nie wiem z jakich przepisów to wynikało... ale kolega miał niezłą spinę przed "Rajdem Ziębickim" bo jego maluch nie przeszedł Bk właśnie z powodu wyciętych wzmocnień tylnej klapy... na szczęście kibice zorganizowali jakąś klapę i mógł wystartować
Rozkład mas w seicento daleki jest od ideału, a odciążanie tyłu tylko pogarsza sytuację.
Laminaty za 550zł... chyba wolałbym zainwestować w paliwo i potrenować |
_________________ Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-12-2013, 15:49
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Też ja chcę z przodem podziałać właśnie ze względu na rozkład mas. Wygląda na to, że nie wiele idzie zrobić. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 14-12-2013, 23:49
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
DeZ napisał/a: | Też ja chcę z przodem podziałać właśnie ze względu na rozkład mas. Wygląda na to, że nie wiele idzie zrobić. |
przód :
- zbiorniczek spryskiwaczy na tył
- powycinać zbędna mocowania zderzaka [buda]
- powycinać zbędne elementy samego zderzaka [zrobić "wydmuszkę"]
- aku na tył
- lekka maska
- płyta pod silnikem to dodatkowa masa ale musi być na rally a pozatym przenosi niżej środek ciężkości. Dla ekstremalnych "dietetyków" opcja z kompozytów np. węglo-kevlaru ]
- odchudzenie wiązki elektrycznej
- również dla ekstemistów [może "tuningowców" ?] : wyjęcie zespołu nagrzewnicy. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-12-2013, 00:08
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
A może ktoś wie ile waży deska i czy w ogóle da się jej pozbyć ? |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
ajwan
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 29-12-2013, 12:00
Bolid: 600, 318, 520, 325 |
|
|
Według "J" nie można usunąć deski (nie dotyczy 126p) |
_________________ Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 |
|
|
|
 |
|