FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odchudzanie
Autor Wiadomość
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-12-2013, 17:17   Odchudzanie
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Czy ktoś może eksperymentował z odchudzaniem SC ? Chodzi mi o np. wycięcie stelaża z maski i klapy. Ilu kg można w ten sposób się pozbyć ?
Podobnie z drzwiami. Coś tam idzie powycinać ale czy warto ?
Ewentualnie gdzie jeszcze można coś "zaoszczędzić" ?

CC i SC niby to samo więc skąd aż tyle kg różnicy ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
DeVILBISS
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2013, 17:27   

Bo cc jest kanciate i temu lżejsze, sc jest okrągłych kształtów i to chyba dodaje mu troche kg, ale nie rozmyslałem nad tym nigdy wiec nie mam pewnosci czy to taki powod :D

Co do wagi, maska i klapa z tworzywa a szyby z poliweglanu, co do drzwi boczki i tak jakies musisz miec, a samo wyciecie ramy za boczkiem hmm da t co ? poł kg ?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-12-2013, 18:26   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


DeVILBISS napisał/a:
poł kg ?


Dlatego pytam. Laminaty są dość drogie i ciężko je gdzieś trafić. Jeszcze przód da się znaleźć ale tył ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
kaczy15 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 378
Skąd: Białogard
Wysłany: 07-12-2013, 19:10   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Maska i błotniki z laminatu
 
 
DeVILBISS
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2013, 19:25   

DeZ napisał/a:
Jeszcze przód da się znaleźć ale tył ?


Tyły tez sa, ostatnio taki lakierowałem i nitowałem do niej poliweglan :grin:
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 07-12-2013, 20:56   
   Bolid: CC 1.2 16v


laminat,poliwęglan... da się zejść i to całkiem sporo z wagi. Widziałem też otwornice w akcji w okolicach tylnych słupków :twisted:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-12-2013, 21:43   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


O patrz - na tablice nie zaglądam, ale chyba muszę zacząć :)
W Łodzi kilka lat temu był maluch który nawet ramki w drzwiach miał konkretnie nawiercone.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
DeVILBISS
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2013, 22:49   

Jak jest dobrze obspawana buda z klatką na dodatek to mozna sie pokusic o takie nawiercanie, byłoby z czego ;)
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-12-2013, 11:20   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Taka maska z laminatu jak w tym ogłoszeniu nie ma sensu, bo wzmocnienia są najcięższe w masce a one są oryginalne. Dużo łatwiej i taniej jest samemu wyciąć wzmocnienia i zamontować maskę na zapinki. To samo z tylną klapą - jak wzmocnienia będą oryginalne to i tak niewiele to da. Jeśli w ogóle coś da.
Jest na giełdzie ogłoszenie o sprzedaży SC rajdowego na części i jest między innymi maska i tylna klapa lekka stalowa. Napisz i zapytaj co i jak jest zrobione to się dowiesz.
Chyba wiem co to za sprzęt http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363518
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-12-2013, 11:32   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


No nie wiem. Na tych foto wygląda to tak, jakby wzmocnienia też były z laminatu.
Chyba po prostu wezmę na wiosnę gumówkę i powycinam z maski co się da. Laminat waży mniej ale szybciej pęka no i mało nie kosztuje.
Widziałem też patenty w stylu wycięcie wanny na zapasówkę i załatanie otworu blachą z aluminium.
A co powiecie na temat zabezpieczenia spodu. Podobno tkwi tam parę kilogramów tylko nie bardzo wiadomo jak tą masę sprawnie zdjąć bo piaskowanie odpada. Tym bardziej, że nie mam w planach rozbierania auta na części bo tak by było najprościej.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 14-12-2013, 10:36   
   Bolid: 600, 318, 520, 325


Nie wiem z jakich przepisów to wynikało... ale kolega miał niezłą spinę przed "Rajdem Ziębickim" bo jego maluch nie przeszedł Bk właśnie z powodu wyciętych wzmocnień tylnej klapy... na szczęście kibice zorganizowali jakąś klapę i mógł wystartować :)

Rozkład mas w seicento daleki jest od ideału, a odciążanie tyłu tylko pogarsza sytuację.

Laminaty za 550zł... chyba wolałbym zainwestować w paliwo i potrenować :twisted:
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-12-2013, 15:49   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Też ja chcę z przodem podziałać właśnie ze względu na rozkład mas. Wygląda na to, że nie wiele idzie zrobić.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 14-12-2013, 23:49   
   Bolid: CC 1.2 16v


DeZ napisał/a:
Też ja chcę z przodem podziałać właśnie ze względu na rozkład mas. Wygląda na to, że nie wiele idzie zrobić.


przód :
- zbiorniczek spryskiwaczy na tył
- powycinać zbędna mocowania zderzaka [buda]
- powycinać zbędne elementy samego zderzaka [zrobić "wydmuszkę"]
- aku na tył
- lekka maska
- płyta pod silnikem to dodatkowa masa ale musi być na rally a pozatym przenosi niżej środek ciężkości. Dla ekstremalnych "dietetyków" opcja z kompozytów np. węglo-kevlaru ;) ]
- odchudzenie wiązki elektrycznej
- również dla ekstemistów [może "tuningowców" ?] : wyjęcie zespołu nagrzewnicy.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-12-2013, 00:08   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


A może ktoś wie ile waży deska i czy w ogóle da się jej pozbyć ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 29-12-2013, 12:00   
   Bolid: 600, 318, 520, 325


Według "J" nie można usunąć deski (nie dotyczy 126p)
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum