Dystanse- jaki rozmiar ? |
Autor |
Wiadomość |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 02-10-2014, 10:50 Dystanse- jaki rozmiar ?
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Siemka,
Planuje zamontować dystanse, jednak nie wiem jaką szerokość wybrać.
Samochód jeździ latem na felgach 14" seryjnych z Schumachera a zimą na seryjnych Sejczentowskich 13" stalówkach. Pytanie brzmi jaką szerokość wybrać,żeby koła nie wystawały, nie obcierały ale żeby też nie były za wąskie. Tak żeby był na styk ,idealnie.
(auto nie ma body kitu ), Fajnie by było jak by wypowiedział się ktoś kto ma zamontowane... może jakieś zdjęcie ?
PS: Może ma ktoś schemat wymiarów, co by samemu zrobić dystanse, lub możecie polecić jakąś firmę internetową która posiada solidne i tanie dystanse oraz szpilki ?
Z góry dziękuję za pomoc |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-10-2014, 12:42
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jak jeździłem na stalówkach to miałem z przodu 20mm a z tyłu 17mm i nic nie ocierało. Ale myślę że 15mm na przód i tył powinno wystarczyć. Natomiast co do felg z Schumachera to nie wiem, ale bardzo łatwo możesz sam sobie dobrać odpowiednie dystanse. Po prostu przyłóż do błotników jakąś listewkę i zmierz ile najlepiej jeszcze wysunąć koło żeby było ok. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 02-10-2014, 18:56
Bolid: Seicento 16v |
|
|
A pytanie jeszcze co do nakrętek do szpilek. Czy do felg stalowych i aluminiowych potrzeba dwa komplety nakrętek ? Czy jest jakieś rozwiązanie kompromisowe ? |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 02-10-2014, 19:22
Bolid: Seicento |
|
|
zacho, u mnie jest tak...
dystanse :
przód -1.5 cm
tył - 2 cm
zawias - 60/40 (kompletny Weitec ) + guma 1szt.
buda - tył pusty
opony - 165/55
nakrętki mam uniwersalne czyli komplet do stali i aluminium
....tył ociera czasem przy bardzo ostrych skrętach i jeżeli mam coś na pace... ( jeżeli jadę sam to jest okej ) mi o nadkole plastikowe, raczej nie o blachę bo sprawdzałem.....nie chce usuwać nadkoli ale jeżeli objaw nie minie na tulejach poliuretanowych to je wywalę...lub będę zakładał na zimę
jeżeli będziesz chciał to dam Ci namiar gdzie ja kupiłem cały zestaw, czyli dystanse szpilki i nakrętki...
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 17-10-2014, 19:45
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Ok, zakupiłem dystanse i szpilki z serwisu gitcar. Wszystko dotarło, ale teraz potrzebuję porady jak to zamontować ? |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 18-10-2014, 15:20
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Pewnie musisz odkręcić z tarcz i bębnów te 2 śrubki mocujące bo będą przeszkadzały i dystansu nie wsadzisz Wykręcasz śrubki, nakładasz dystans, koło i przykręcasz szpilki... Żadnej filozofii. Dokręcaj szpilki na krzyż (chyba wiesz o co chodzi) i popatrz czy dystans dobrze przyległ do tarczy/bębna. |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 18-10-2014, 17:32
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Ok, ale do wkręcenia szpilki chyba potrzeba jakiejś specjalnej nakrętki ? czy jest jakaś opcja poradzenia sobie bez niej ? |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 18-10-2014, 20:51
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Chodzi mi o śruby którymi przykręcasz koło... |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 19-10-2014, 00:01
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Z dystansami nie ma większej filozofi, ale zastanawiam się czym wkręcić szpilki. |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-10-2014, 01:05
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
zacho napisał/a: | Z dystansami nie ma większej filozofi, ale zastanawiam się czym wkręcić szpilki. |
Szpilki powinno się dać ręcznie wkręcić tak jak i śruby, chyba że dobrałeś szpilki ze złym gwintem... Jeśli natomiast zamierzasz często zmieniać koła (np. bierzesz udział w kjsach) to wtedy dobrze jest wkręcić szpilki razem z klejem do gwintów, bo szpilki mogą Ci się wykręcać później razem z nakrętką przy odkręcaniu koła. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-2014, 11:35
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Faktycznie jak kolega napisał - szpilki powinny się dać ręką wkręcić + klej. Jeśli gwint jest odpowiedni a dalej nie wchodzą to sprawdź czy normalne śruby dają się wkręcić bez problemu.
A jak już chcesz na siłę szpilki zamontować to jest prosty sposób. Bierzesz 2 nakrętki, nakręcasz obie z przodu szpilki i dokręcasz jedną do drugą - tzw przeciwnakrętka. Dokręcasz szpilkę, rozkręcasz nakrętki i po kłopocie. Metoda przydaje się głównie do odkręcania zaklejonych szpilek ale działa w obie strony |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 19-10-2014, 20:10
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Aaa to trzeba na klej Szpilki wkręcają się ręką, ale zastanawiało mnie jak to się będzie trzymać skoro nakrętka odkręca się w tą samą strone a przykręca się ją kluczem :0 I coś mi nie grało. Ok to kupuję klej i montuje. Dzięki wielkie za pomoc w tym pewnie błahym dla was temacie, ale w internecie nie mogłem znaleźć odpowiedzi . |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20-10-2014, 15:53
Bolid: Seicento |
|
|
zacho, i jak tam...podołałeś zadaniu..prv poszedł ale widzę ze już tu Ci napisano |
_________________
 |
|
|
|
 |
cargopilot
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 12 Skąd: KRK
|
Wysłany: 01-11-2014, 18:16
Bolid: CC 1,2 16V |
|
|
Polecam brać szpilki na klej - tak jak to już koledzy wyżej radzili.
Mam u siebie nakrętki stożkowe Sparco i w przypadku nakrętek stożkowych uważaj żeby nie "przedobrzyć" z dokręcaniem. Ja za bardzo dokręciłem i efekt był taki, że nakrętka zacisnęła się na szpilce ( naakrętka była dociskana do felgi- felga zapracowała na stożek- stożek został zaciśnięty na szpilce)
Druga rzecz - jak już używasz smaru do nakrętek i na felgę to nie miedzianego tylko ceramiczny.
Jeśli chodzi o śrubki mocujące bęben hamulcowy i tarcze do piasty - ja zamówiłem dystanse z dodatkowymi otworami na te śruby ( w sumie 8 otworów) tkaże jedno z drugim nie koliduje i mam czyste sumienie, że mi po naprawie części w ręce nie zostały
Zawsze możesz sobie w dystansie dorobić te otwory. |
|
|
|
 |
|