FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to za udar ??
Autor Wiadomość
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2014, 17:30   Co to za udar ??
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


https://www.youtube.com/w...QXt2tJxGNZBz-6Q

1:12 i następny lewy. Ogólnie przy każdym lewym ten udar się pojawiał mniej lub bardziej zauważalnie.
Jakieś pomysły co to ? W każdym razie przegub przy skręconych kołach nie stuka i nie wykazuje luzów.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-10-2014, 18:07   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


A oglądałeś już samochód dokładnie od spodu? Jeśli nie przeguby, jeśli to nie koło ociera o coś przy skręcaniu to coś się mogło poluzować i na lewych zakrętach ociera o jakiś inny element. Ściągnij płytę pod silnik jeśli masz i dokładnie obejrzyj wszystko, może gdzieś są ślady co tam o co ociera :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2014, 20:58   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Koła nie ocierają. Płyty brak. Mocowania amorów na miejscu. Nie specjalnie było widać żeby coś miało odpaść :)
Głównie zastanawiałem się, czy taki efekt może dać przegub wewnętrzny ?
Na zawodach auto stało na kołach jak zaglądałem tu i ówdzie ale chyba trzeba będzie na podnośnik się wprosić.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-10-2014, 21:17   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Któryś z przegubów najbardziej bym podejrzewał, ale bez podnośnika i dokładnych oględzin podwozia nie ma co gdybać :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-11-2014, 17:12   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Sprawa wygląda tak, że ten piękny dźwięk jest generowany przez tarcze ocierające o jarzmo zacisku. I tu ciekawostka. Wymieniane były łożyska i po tym zabiegu "się" tak zrobiło. Tarcza dosłownie opiera się o jarzmo od strony wewnętrznej. Na szybko podłożyłem podkładki pod tarcze i jest ok ale to taka prowizorka.
I tu pytanie - czy łożysko mogło mieć inną szerokość niż fabryka przewidziała i czy to miało by wpływ na taką przygodę ? Ewentualnie inne domysły.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-11-2014, 17:33   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jeśli były wymieniane oba łożyska (prawe i lewe koło) i tylko w prawym się tak dzieje to chyba wina nieprawidłowego montażu aniżeli źle dobranych łożysk :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-11-2014, 17:37   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Zapomniałem dopisać, że w obu jest identyczna sytuacja a kumpel który je wymieniał nie robił tego pierwszy raz.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-12-2014, 19:38   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Sytuacja opanowana. Dość ważna informacja dla tych którzy będą wymieniać łożyska. Okazało się, że łożyska są ok i zostały wciśnięte do końca. Problemem okazał się pierścień zabezpieczający który jest grubszy od oryginalnego. Nie trudno się domyślić, że przy obciążeniach na torze wyskoczył ze swojego miejsca bo go łożysko wypchnęło. W obu kołach.
Zatem sprawdzajcie grubość tych pierścieni żeby nie mieć takich niespodzianek.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 13-12-2014, 20:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


DeZ napisał/a:
Zatem sprawdzajcie grubość tych pierścieni żeby nie mieć takich niespodzianek.


Ogarnięty mechanik zauważy od razu że coś jest nie tak, a nie wkłada na pałę pierścień nie dobijając go. A jak nie wchodzi to wiadomo, że trzeba zbadać temat. Miałem wiele razy podobne problemy z pierścieniami. Czasami zdarza się, że przez źle oczyszczoną korozję pierścień nie chce wejść. Wydaje się, że niby jest za gruby, ale jak się tak dobrze przyłożyć i po bardzo dokładnym oczyszczeniu gniazda ten pierścień wejdzie. Wymieniałem kiedyś łożysko w ducato po 2006, które ktoś ordynarnie zjeb*** przy wkładaniu i mało tego nie zamontował w ogóle pierścienia :o w dostawczym samochodzie. Magików nie brakuje.
_________________
Moje Seicento
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 13-12-2014, 21:36   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


ir3n3usz, kupiłem niemieckiej firmy MASTER SPORT łożyska i wcisnalem sam na prasie u znajomego w warsztacie, po czym nawet właściciel warsztatu uznał że pierścienie są 2x grubsze jak nie mogłem go wcisnąć. Jeden stary ocaliłem to założyliśmy, a jeden nowy mechanik szlifował i wbiliśmy go jakoś przy pomocy młotka i przecinaka na swoje miejsce - za co zapłaciłem specjalnie, żeby mieć gwarancję na to :))

Ktos musiał olać sprawę że pierścień wyskoczył i nie sprawdzić nawet czy dobrze siedzi tak jak powinien.

Jak robił Ci to mechanik, to już bym do niego nie wrócił, jedynie żeby zje*** porządnie i o zwrot kasy.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum