FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stabilizator do 900
Autor Wiadomość
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-04-2015, 18:03   Stabilizator do 900
   Bolid: seicento 900


Witam chciałem zapytać czy jest możliwość montażu stabilizatora do mojego seicento 900 z 2001 roku. Czy wszystko podejdzie tak jak należy i na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie w internecie ? Jakie są efekty posiadania takiego stabilizatora. Czekam na podpowiedzi.
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 29-04-2015, 19:04   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Szukajka się kłania :wink:

http://www.seicento.pl/vi...ht=stabilizator

http://www.seicento.pl/vi...ht=stabilizator
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-04-2015, 19:25   
   Bolid: seicento 900


Chyba słabo szukałem. Czyli bez modyfikacji wydechu nie ma sposobu żeby zamontować stabilizator ? Oczywiście tak żeby nie tłukł o coś
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2015, 21:08   

DanFal napisał/a:
Czyli bez modyfikacji wydechu nie ma sposobu żeby zamontować stabilizator
istnieje stabilizator do 899 ponieważ taki był montowany seryjnie w wersji ze wspomaganiem :wink: niestety to "biały kruk" sam jak miałem 899 to znalazłem dopiero w ASO Krakowskim :wink:
nr.oryginału:465523293
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 30-04-2015, 08:15   
   Bolid: fiat seicento


Sam mam założony w 900tce stabilizator od sportinga ,wszystko pasuje ,katalizator nie przeszkadza ,jest blisko ok 1,5 cm. Nic nie tłucze, oczywiście jak kupować to z uchwytami na wahacz, resztę mocowań kupić nowe.
Przydatność stabilizatora docenisz na zakrętach ,efekt wyraźnie odczuwalny.
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-04-2015, 17:04   
   Bolid: seicento 900


Czy wszystkie stabilizatory na allegro są jednakowe nie ma różnicy który kupię a może koniecznie musi być od sportinga ? Zawieszenie pracuje głośniej po montażu ?
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 30-04-2015, 17:26   
   Bolid: fiat seicento


Stabilizator jest jeden, przeznaczony jest do sportinga ,ale też montowany w 1.1.
Do 900tki pasuje bo sam założyłem. Czy zawieszenie głośniej pracuje ? nie ,bez zmian. Na szybkich zakrętach docenisz ten element... A po zmianie sprężyn ( np. eibach, -30) to całkiem inne auto.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2015, 17:40   

dariusz.p napisał/a:
Stabilizator jest jeden
otóż mylisz się ponieważ dedykowany do 899 ma inny kształt co oczywiście nie przeczy temu że od 1,1 również pasuje :wink:
ps.potwierdzam że znacznie polepsza się prowadzenie na zakrętach a szczególnie odczuwalne jest mniejsze nurkowanie przedniego zawieszenia na łuku.
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 30-04-2015, 20:22   
   Bolid: fiat seicento


Jeśli twierdzisz że 900tka ma swój własny stabilizator ,to chętnie bym go obejrzał...
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2015, 21:00   

dariusz.p napisał/a:
Jeśli twierdzisz że 900tka ma swój własny stabilizator ,to chętnie bym go obejrzał...
podałem parę postów wyżej numer oryginalnego stabilizatora do 899 więc zerknij do EPER-a gdzie zauważysz że był takowy w wersji ze wspomaganiem elektrycznym wiem co pisze bo miałem go w swoim a różni się od 1,1 wyprofilowaniem w miejscu wydechu w odwrotną stronę :wink: napisałem że to "biały kruk" ponieważ zdobycie go graniczy z cudem.
oryginał do 899 ze wspomaganiem elektrycznym:

oryginał do 1108 SPI,MPI:


dla formalności M1 to 899 a M2 to 1,1 SPI oraz M3 1,1 MPI.
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-05-2015, 00:05   
   Bolid: Seicento 1242


Warto wyposażyć się w mocowania wahaczy ,które są przystosowane do montażu staba :)) Jedna strona jest dostępna w ASO ,bodajże prawa :) Ta druga ,bodajże lewa nie jest produkowana :(
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-05-2015, 08:41   
   Bolid: seicento 900


O stabilizatorze myślę z innego powodu. Zimą wpadłem w poślizg i mocno uderzyłem lewą stroną o krawężnik w skutek czego w przodu mocowanie wahacza do nadwozia te przednie lekko się przemieściło oczywiście były problemy z ustawieniem geometrii dlatego odprostowałem to na ramie i teraz wszystko jest ok. Jednak zastanawiam ,bo takie prostowanie pewnie osłabiło te miejsce i tak wpadłem na pomysł stabilizatora. Czy dobrze myślę ,że stabilizator łącząc oba wahacze i będąc mocowany w punktach które nie były uszkodzone trochę "odciąży" te przednie mocowanie które było prostowane ? Droga rzecz to nie jest choć patrzę na allegro ,że mało który ma wszystkie mocowania a dokupowanie ich osobno już mocno podnosi cenę oczywiście wszystkie elementy gumowe planuję wymienić może ktoś doświadczony podesłałby mi linki do stabilizatora i elementów które bym potrzebował ,bo mam już mętlik co potrzebne co nie. Będę wdzięczny :grin:
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-05-2015, 13:46   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


rotax24 ma rację jeśli chodzi o stab do 900setki. Były takie wersje przeznaczone specjalnie do 900tki które omijały katalizator (łuk był wygięty w drugą stronę). Kiedyś niby kupiłem na allegro taki stabilizator, ale okazało się, że sprzedawca już sprzedał ten ze zdjęcia i wysłał mi zwykły od 1.1. Sam nie zauważył, że to dwa różne staby, później szukał go specjalnie dla mnie. Dzwonił nawet do Turynu i niestety nigdzie tej wersji nie mieli już. Jak miałem jeszcze 900setkę to niestety u mnie nie dało się zamontować staba bo opierał się o katalizator.
Co do mocowań to potrzebne są elementy:
1. Pręt stabilizatora
2. 4x gumowe tuleje
3. Blaszki mocujące końce staba do wahaczy (jedna blaszka od spodu i druga od góry wchodzące w otwory w wahaczu - w sumie 4 sztuki, po dwie na każdy wahacz).
4. Tylne mocowanie wahacza (w 900setkach te blaszki są tylko do zamocowania wahacza, w wersjach ze stabem mają dodatkowo wysunięte mocowanie staba) - 2sztuki
5. Blaszki mocujące stab do tylnych mocowań wahacza - 2sztuki.

W google jest sporo zdjęć ze stabami na których widać wszystkie potrzebne elementy np:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-05-2015, 15:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


DanFal napisał/a:
O stabilizatorze myślę z innego powodu. Zimą wpadłem w poślizg i mocno uderzyłem lewą stroną o krawężnik w skutek czego w przodu mocowanie wahacza do nadwozia te przednie lekko się przemieściło oczywiście były problemy z ustawieniem geometrii dlatego odprostowałem to na ramie i teraz wszystko jest ok. Jednak zastanawiam ,bo takie prostowanie pewnie osłabiło te miejsce i tak wpadłem na pomysł stabilizatora. Czy dobrze myślę ,że stabilizator łącząc oba wahacze i będąc mocowany w punktach które nie były uszkodzone trochę "odciąży" te przednie mocowanie które było prostowane ? Droga rzecz to nie jest choć patrzę na allegro ,że mało który ma wszystkie mocowania a dokupowanie ich osobno już mocno podnosi cenę oczywiście wszystkie elementy gumowe planuję wymienić może ktoś doświadczony podesłałby mi linki do stabilizatora i elementów które bym potrzebował ,bo mam już mętlik co potrzebne co nie. Będę wdzięczny :grin:

Mylisz rolę stabilizatora z rozpórką dolną-ona odciąza mocowania wahaczy-czyli stałe punkty budy.-to jej zaleta-wada-Górny robi już wersję frame, która wystaje 1cm niżej niż łapa skrzyni, ale mimo wszysko-jak byś podczas swojego crash'a miał rozpórkę dolną to oba mocowania wahaczy były by skrzywione, jest jeszcze kwestia zachaczenia rozpórką-extramalnie-niszczysz całe mocowania-buda do wymiany-szczególnie przy obniżeniu i rozpórkach rurowych-są najniższym punktem.
Stabilizator pomaga w zakrętach-najważniejsze dorwać taki, który w miejscach uchwytów na wachacz nie ma wytartego metalu-wtedy nie masz luzu na łączniku.
Jako jeden z elementów, gdzie w większości jestem przeciwny stosowaniu poliuretanu w kilku miejscach w sc/cc 4 czerwone wkładki poliuretanowe sprawdzają się-jest jeszcze sztywniej. :wink: ,mniejsze przechyły.
 
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-05-2015, 00:20   
   Bolid: seicento 900


Witam odświeżam temat ,bo nabyłem już stabilizator i mam małe wątpliwości. Czy pręt montuje się od góry wahacza czy od dołu tj z które strony ma być płytka mocowania ? Wydaje się ,że mocując od góry zrobi się kąt zwiększający odstęp od katalizatora ,ale jeszcze nie próbowałem dlatego pytam jak to ma być prawidłowo :) Mam jeszcze jedno pytanie z innej beczki. Potrzebuję wymienić poduszkę amortyzatora konkretnie lewą ,czy muszę odkręcać zwrotnicę od amortyzatora ? Czy wymiana poduszki zmieni zbierzność i kąty ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum