Choinka na lini kierunkowskaz-pozycja |
Autor |
Wiadomość |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 15-02-2016, 11:15 Choinka na lini kierunkowskaz-pozycja
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Siemanko problem wystąpił z dnia na dzień mianowicie,kierunkowskazy przy wyłączonej pozycji czy też mijania pracują prawidłowo,po włączeniu pozycji zaczyna się robić choinka- migające pozycje z tyłu włącznie z podświetleniem rejestracji,oraz lampka w przycisku od przeciwmgielnego tylnego. Rozebrałem praktycznie wszystko co się dało pozycja przód-tył czyszczenie styków ale dalej jest to samo.. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 15-02-2016, 11:49 Re: Choinka na lini kierunkowskaz-pozycja
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
mrrider napisał/a: | ...kierunkowskazy przy wyłączonej pozycji czy też mijania pracują prawidłowo,po włączeniu pozycji zaczyna się robić choinka - migające pozycje z tyłu włącznie z podświetleniem rejestracji,oraz lampka w przycisku od przeciwmgielnego tylnego... |
Najbardziej prawdopodobne to brak dobrego styku gdzieś lini świateł z masą.
Jedyne wyjście to szukać systematycznie po wszystkich konektorach, wszystkich stykach, kostkach itp. podrodze instalacji, masa lamp itp.
Nawet słaba/brak masy do kontrolek może powodować takie objawy... |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 15-02-2016, 13:11
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Był ostro zaśniedziały przewód w lewej przedniej pozycji,ale to niestety nie to z tyłu wszystko już wygląda w porządku,pomimo tego że to właśnie z tyłu pozycje migają na zmianę z przodu nic się nie dzieje, poza tym że przy włączonym np prawym kierunkowskazie miga również lewy,ale analogicznie dzieje się to samo z tyłu |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 15-02-2016, 18:05
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Podmieniłem nawet przełącznik od świateł - nic nie dało elektryka od licznika odpieta to samo, brak pomysłów co dalej |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 15-02-2016, 18:28
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
A ja ci mówię że masz gdzieś słaby kontakt/przerwę/problem z umasowieniem którejś lampy lub któregoś obwodu kierunków, świateł pozycyjnych postojowych stopu, itp. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-02-2016, 20:09
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Masa w kostce świateł- poznasz bo jest inny grubszy pin i dochodzi czarny kabel- problemem jest wymiana kostki bo to występowało jako całość z wiązką, ale pin można dobrać i polutować kabel. Nic innego tam się nie dzieje. Odepnij kostkę od lampy i pin na masie będzie czarny:-) |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 15-02-2016, 20:16
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Odepnij kostkę od lampy i pin na masie będzie czarny:-) |
Bardzo dobrze by było to zrobić/sprawdzić na wszystkich kostkach/konektorach po drodze do lamp tylnych i również przednich elementów oświetleniowych. Nie wiadomo co się w której kostce dzieje... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-02-2016, 20:23
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Odepnij kostkę od lampy i pin na masie będzie czarny:-) |
Bardzo dobrze by było to zrobić/sprawdzić na wszystkich kostkach/konektorach po drodze do lamp tylnych i również przednich elementów oświetleniowych. Nie wiadomo co się w której kostce dzieje... |
W fiatach po 7-10 latach(albo wcześniej) większość kostek ma nadpalone masy dlatego ja to lutuję i połączenie jest wieczne. |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 15-02-2016, 22:02
Bolid: Se 1.1 |
|
|
W jaki sposób lutujesz? Wywalasz kostkę i lutujesz bezpośrednio do lampy czy jak? Wizualnie styki w kostce wyglądają okej, Doginalem je troszkę aby poprawić styk. |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 15-02-2016, 22:06
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
lutujesz bezpośrednio do gniazda żarówki do masy omijasz kostkę drugi koniec kabla do karoserii |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-02-2016, 21:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mrrider napisał/a: | W jaki sposób lutujesz? Wywalasz kostkę i lutujesz bezpośrednio do lampy czy jak? Wizualnie styki w kostce wyglądają okej, Doginalem je troszkę aby poprawić styk. |
Kabelek jest fabrycznie zaciśnięty na na konektorku prasie- z czasem pojawia się nadtapianie w kable w tym miejscu i temp.- bo już słabiej przewodzi masę, dalej konektor się grzeje z powodu słabego połączenia masy-dalej kostka się wypala w tym miejscu.
Konektor oceniasz po rozpięciu kostki wyjęciu go-poddginanie isol-electrix to tylko chwilowe rozwiązania. Lutuje kabe do konektora- ta gdzie jest zaciśnięty- w starszych fiatach połowa kostek elektrycznych ma ten problem, na najbardziej jaskrawy-ciemny przykład to kostki lamp przód.- w każdej czarny to masa. |
|
|
|
 |
|