FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziura w skrzyni biegów 1.1MPI
Autor Wiadomość
nasiono 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 18-05-2016, 23:11   Dziura w skrzyni biegów 1.1MPI
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam.
Zdarzyła mi się ostatnio przykra sytuacja. Ze środka skrzyni coś się urwało i wyleciało przez obudowę wyrywając dziurę na około 3cm.
Teraz pytanie jaka skrzynia podejdzie "p&p" ewentualnie co trzeba by zmienić (półosie, wybierak?).
Silnik 1.1, skrzynia była z podciąganym wstecznym.
Bardzo proszę o pomoc bo zostałem bez samochodu a dedykowana do Van'a jest strasznie droga ~400-700zł.
Pozdrawiam.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-05-2016, 23:21   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Każda z suchymi półosiami będzie plug&play bo jeśli miałeś podciągany wsteczny to miałeś też skrzynię z suchymi półosiami. W Vanach często montowali na mokrych półosiach, to takie omijaj szerokim łukiem, szukaj od zwykłej wersji.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
nasiono 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-05-2016, 23:32   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Czy mam rozumieć, że z punto I , II , sportinga, SC SPI, stilo będą pasowały? Co wtedy z moimi półosiami podejdą z mojej czy trzeba dokupić pasujące. Czy skrzynie z tych wersji też miały podciągany wsteczny jeśli nie to jak to rozwiązać?
Dziękuje i pozdrawiam.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-05-2016, 00:49   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Z tych nie sc będziesz musiał swój wybierak ze starej najwyżej przełożyć, łapę inna w zależności jaka skrzynia. Jak cena koło 400 do 700 zł to bardzo dużo to nie wróże powodzenia z używka+ olej.
Półosie np. od stilowej 6b dajesz swoje-z przegubami i wybierak..ale za 400-500 dobra to ona może była:-).
W miare pewna skrzynia sc 1.1 czyli najdłuższa z podciąganym to gdzieś między tymi widełkami cenowymi. :wink: ..ale paradoks jest, że w miarę pewna skrzynia to ta po rewizji lub ta co jest na kaście jeszcze i idzie się przejechać wrzucić biegi na włączonym silniku. :wink:
Z badania rynku w najlepszym stanie są z Pandy 1.1/1.2 mpi i kosztują koło 500-700 sprawna,biegi masz jak abarth ale główne zupełnie inne więc masz długą ekonomiczną skrzynie z 5-ką na której sprawny utrzyma to 150-165km/h licznikowe-nie będzie zwalniał jak na mega długim przełożeniu 5-ki tej co miałeś:-)
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-05-2016, 03:04   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


nasiono napisał/a:
Czy mam rozumieć, że z punto I , II , sportinga, SC SPI, stilo będą pasowały? Co wtedy z moimi półosiami podejdą z mojej czy trzeba dokupić pasujące. Czy skrzynie z tych wersji też miały podciągany wsteczny jeśli nie to jak to rozwiązać?
Dziękuje i pozdrawiam.

Ogółem każda skrzynia, która jest we Fiacie z silnikiem FIRE (1.1, 1.2 8V, 1.2 16V, 1.4 16V) będzie pasować. Były skrzynie z mokrymi półosiami i suchymi, ty masz z suchymi (większość skrzyń ma z suchymi) i skrzynie z suchymi półosiami podejdą do Ciebie plug&play, jeśli byś się skusił na skrzynię z mokrymi półosiami to też podejdzie do silnika, ale wtedy trzeba wymienić półosie, wybierak, drążek zmiany biegów z linkami, linkę sprzęgła, wtyczkę czujnika biegu wstecznego.
Przykładowo kupujesz skrzynię ze Stilo z suchymi półosiami. Wówczas tylko wymieniasz wybierak na ten co masz (bo w Stilo jest inny) i tyle, półosie pasują z seicento.
Montując niektóre skrzynie możesz mieć problem z boczną łapą, bo były dwie wersje, aluminiowy "banan" i łapa stalowa (większość skrzyń jednak mocowana jest na tego aluminiowego banana, którego i ty pewnie masz).
Musisz się również liczyć z tym, że skrzynie z różnych modeli fiata mają różne przełożenia, nie jest więc obojętne na którą skrzynię się zdecydujesz pomimo że będą wyglądały identycznie.

Co do cen to ciężko się wypowiadać, choć też sądzę, że te 400zł to minimum za sprawną skrzynię, ale i w przedziale 400-700 można trafić skrzynie w lepszym i gorszym stanie, w dużej mierze to loteria.

Cytat:
..ale paradoks jest, że w miarę pewna skrzynia to ta po rewizji lub ta co jest na kaście jeszcze i idzie się przejechać wrzucić biegi na włączonym silniku.


No to pytanie do Ciebie:) Co konkretnie można nazwać rewizją skrzyni? Spotkałem się z wieloma ogłoszeniami, gdzie było napisane, że skrzynia jest po rewizji. Na czym polega ta rewizja? I czy faktycznie skrzynia po "rewizji" jest pewną opcją?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2016, 14:24   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Żadne punto nie miało w skrzyni otworów technologicznych pod przykrecenie alu-'banana z sc, tak samo siena/palio.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-05-2016, 19:56   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


X-raT napisał/a:
Żadne punto nie miało w skrzyni otworów technologicznych pod przykrecenie alu-'banana z sc, tak samo siena/palio.


Miałem skrzynię wprost ze sieny i wisiała u mnie na alu bananie, więc niema co się tak kategorycznie wypowiadać w tej kwestii bo może być różnie :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2016, 00:05   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Rewizja to teoretycznie przejrzenie skrzyni pod kątem zużycia usterek- z tym , że rewizja rewizji nie równanawet tam gdzie się ogłaszają znani :wink: 2 łożyska synchro, reszta może być i już- 3 takie poprawiałem, bo elementów ,,nie może być było więcej''.
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-05-2016, 06:12   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


barkor napisał/a:
X-raT napisał/a:
Żadne punto nie miało w skrzyni otworów technologicznych pod przykrecenie alu-'banana z sc, tak samo siena/palio.


Miałem skrzynię wprost ze sieny i wisiała u mnie na alu bananie, więc niema co się tak kategorycznie wypowiadać w tej kwestii bo może być różnie :wink:
Racja, ale trzeba na to patrzeć zaraz a nie brać w ciemno i potem beczeć :P Ja nie trafiłem takiej skrzyni w palio, a miałem 3szt. Nie było też w p2 ani grande.Było też jedno p1 sporting na zyletki i nim też skrzynia nie miała gniazd pod banan.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
nasiono 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-05-2016, 23:07   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam.
Dziękuje za pomoc. Skrzynie ze sportinga udało mi się załatwić od znajomego.
Klocek udało mi się przełożyć i będę wkrótce testował.
Pozdrawiam.
 
 
nasiono 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-05-2016, 08:44   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Jest jednak problem przy wyższych prędkościach. Występuje problem z redukcją na każdym z biegów, co może być przyczyną?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-05-2016, 14:37   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Zajechane synchronizatory czyli w skrócie szrot do remontu :| z resztą , znaleźć sporta w zdrowym stanie to jak w lotto trafić milion.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
nasiono 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-06-2016, 19:26   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Wszystko gra. Olej wymieniony, sprzęgło wyregulowane. Skrzynia chodzi jak nowa choć muszę przyznać, że jest bardzo krótka.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2016, 21:52   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Ja żałuję że skrzynia do dziewięćsetki nie jest krótsza. Szczególnie duża różnica między dwójką i jedynką jest wkurzająca, przy tak słabym silniku daje to w kość. Jak się wsadzi trzy osoby lub więcej to na jedynce trzeba już konkretnie rozkulać, żeby po zmianie na dwa jakoś to jechało. Fajna skrzynia była w maluchu i tico, krótka jedynka i równie krótka dwójka. Na jedynce starczyło tylko bujnąć autem, dopiero na dwójce rozpędzić i zapiąć nieco dłuższą trójkę. Mimo tak słabych silników startowało to całkiem nieźle i wcale nie trzeba było specjalnie wkręcać na obroty. Drugi koniec kija to v-max na czwórce, a piątka jako nadbieg. W trzy-cztery osoby przy 90km/h każda górka wymaga redukcji na 4, bo piątka jest po prostu za ciężka (albo mam zajechany silnik może, hmm...)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2016, 23:12   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Masz dobry silnik . Jak wiozłem 3os 900 to w ogóle V nie używałem :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum