FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegub SC 900 99r
Autor Wiadomość
Rafalix 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 28-01-2018, 19:36   Przegub SC 900 99r
   Bolid: Fiat Seicento 900


Witam posiadam Fiata Seicento Young z silnikiem 900, zupełnie goła wersja bez radia i abs. Niedawno przyszedł czas na wymianę przegubu prawego. Z racji tego że chciałem się zabrać za samodzielne naprawianie mojego bolidu zacząłem przeglądać strony z częściami i zauważyłem, że są 2 wersje przegubów, różnią się tylko "Średnicą pierścienia uszczelniającego [mm]", mają wartości 47 i 71,40 . (Podaję linki i tak, chcę kupić przeguby Ruville'a :mg: )
#1
i
#2

Pytanie które zakupić, jakich szukać ? Linki do sklepu internetowego mile widziane. Pozdrawiam :)
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 29-01-2018, 11:11   
   Bolid: seicento 899


Przyznam że nurtujące zadałeś pytanie :-? z tym pierścieniem uszczelniającym.Wymieniałem przy tym osłonę gumową ale nie dopatrzyłem się uszczelniacza także jestem ciekaw gdzie on tam jest :znudzony:
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 29-01-2018, 20:14   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Jaki jest powód wymiany ? Może wystarczy umyć nasmarować i wymienić osłonę gumową ?
 
 
Rafalix 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 29-01-2018, 22:27   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Gdy podczas skrętu kół na maxa zacznę ruszać, słychać jakby przeskakiwanie czegoś z prawej strony, lewy przegub był wymieniany przez mechaniora więc on odpada. Mówisz, że jak go po prostu przeczyszczę i na nowo nasmaruje smarem molibdenowym, to ten dźwięk się "uspokoi" :?: :?: :?: Dzisiaj wszedłem pod auto i z tego co widziałem osłona przegubu jest niby cała ...
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-01-2018, 00:59   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


W życiu,jeżeli to przegub zuzyty,złap za półoś i zobacz czy ma luz,czy 8ki zrób,z otwartą szyba.
Do do przegubów pakowanych przez Ruville'a(bo oni nie produkują),to nie zaśmiecaj sobie głowy,tym co jakis sklep napisał,zamów do sc/cc nawal smaru,zmień osłonę i jeździj.
 
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 30-01-2018, 17:47   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Sprawdź jeszcze sworzeń wahacza i zwrotnicy oraz łożysko mocowania ķolumny zawieszenia .
Szkoda by było wydać kasę bez potrzeby .
 
 
Rafalix 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30-01-2018, 22:04   
   Bolid: Fiat Seicento 900


niezależnie od tego czy skręce na maxa w lewo czy w prawo i dodam gazu, słychać jakby coś przeskakiwało/terkotało. dzięki za sugestie, jutro te elementy sprawdzę :grin: :grin:
 
 
piotrekrm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Radom
Wysłany: 23-08-2018, 14:10   
   Bolid: SC 0,9


Moi Drodzy,
Podłączę się pod temat ze swoim problemem nie odgrzebując starych postów.
Potrzebuje pomocy w lokalizacji problemu a mianowicie z osłony przegubu przy silniku kapie olej ze skrzyni biegów. Lewa strona - krótka półoś...
Teraz pytanie:
czy w osłonie gupowej poza smarem powinien być też olej ze skrzyni?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 23-08-2018, 14:27   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


piotrekrm napisał/a:
Teraz pytanie:
czy w osłonie gumowej poza smarem powinien być też olej ze skrzyni?

Tak, przy skrzyni biegów nie ma smaru, jest tam tylko olej, uszczelniacz i manszeta do wymiany.

 
 
piotrekrm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Radom
Wysłany: 23-08-2018, 20:19   
   Bolid: SC 0,9


Właśnie olej kapie z manszety. Uszczelniacze na półosi trzyma.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 23-08-2018, 20:42   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


piotrekrm napisał/a:
Właśnie olej kapie z manszety. Uszczelniacze na półosi trzyma.

Uszczelniacz to powiedzmy groszowa sprawa. Aby wymienić "gumę" to i tak trzeba rozbierać tak jak do wymiany uszczelniacza, spuszczać olej ze skrzyni, ponownie zalewać. Może warto "profilaktycznie" przy okazji zamontować prawidłowo dobrej jakości uszczelniacz za "jednym zamachem", aby za kilka tygodni znowu ponownie nie rozbierać "bo cieknie z uszczelniacza".
 
 
piotrekrm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Radom
Wysłany: 24-08-2018, 06:08   
   Bolid: SC 0,9


wojtek12321 napisał/a:
piotrekrm napisał/a:
Właśnie olej kapie z manszety. Uszczelniacze na półosi trzyma.

Uszczelniacz to powiedzmy groszowa sprawa. Aby wymienić "gumę" to i tak trzeba rozbierać tak jak do wymiany uszczelniacza, spuszczać olej ze skrzyni, ponownie zalewać. Może warto "profilaktycznie" przy okazji zamontować prawidłowo dobrej jakości uszczelniacz za "jednym zamachem", aby za kilka tygodni znowu ponownie nie rozbierać "bo cieknie z uszczelniacza".


Zgadzam się! jak już się będę za to brał to wymienie komplet zeby sie co chwile z tym nie bawić.
Stąd właśnnie pytałem czy w gumie ma być olej ze skrzyni i swobodnie tam wciekać, czy jest tam smar.
Mam rozumieć że w samej skrzyni nie ma uszczelniacza, który ogranicza przepływ oleju ze skrzyni do "gumy"? Jest tylko uszczelniacz na półosi wmontowany w "gumę"?
 
 
Pawlus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Dolnosląskie
Wysłany: 31-03-2019, 15:44   
   Bolid: Seicento 900 FUN


piotrekrm napisał/a:

Stąd właśnnie pytałem czy w gumie ma być olej ze skrzyni i swobodnie tam wciekać, czy jest tam smar.
Mam rozumieć że w samej skrzyni nie ma uszczelniacza, który ogranicza przepływ oleju ze skrzyni do "gumy"? Jest tylko uszczelniacz na półosi wmontowany w "gumę"?


I jak to w końcu jest, czy kolega już rozwiał tę wątpliwość? No bo mam teraz ten sam problem, konkretnie po podniesieniu lewego koła zaczął się sączyć olej z tej gumowej osłony przegubu i zauważyłem, że opaska na niej jest źle założona, po całkowitym poluzowaniu tej opaski guma zeskoczyła i na ziemię wylała się pokaźna ilość oleju (bądź przepracowanego smaru, sam nie wiem ale w sumie za dużo tego na sam smar było i pachniało raczej olejem). Manszeta uszczelniająca jest po drugiej stronie (prawej) a tutaj po lewej pod tą gumą nie widać żadnego uszczelniacza. W serwisówce jest napisane, żeby "osłony gumowe przegubów przy składaniu wypełnić w całości smarem" i nie ma słowa o żadnym oleju. Stąd wniosek, że w korpusie silnika powinien być chyba jakiś uszczelniacz a pod gumą przegubu sam smar. Ale jak to jest naprawdę? No bo u mnie wylał się olej i nie wiem czy faktycznie to jest tak głupio zrobione, że tylko ta guma trzyma ten olej czy jednak coś mam w silniku do zrobienia? Proszę o pomoc bardziej obeznanych z tym silnikiem.
 
 
pwwp 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 42
Skąd: stąd
Wysłany: 31-03-2019, 16:00   
   Bolid: Seicento 1.1


Masz tzw. mokre półosie i tam jest olej ze skrzyni, u mnie sączy się chyba z tej takiej osłony metalowej przykręcanej do mechanizmu różnicowego na którą nakładana jest właśnie ta manszeta. Na tej metalowej osłonie jest oring jakbyś wymieniał manszetę to wymień odrazu ten oring i uszczelniacz z łożyskiem, żeby mieć spokój. Bo ja wymieniłem tylko manszetę z łożyskiem a okazało się że cieknie właśnie tym oringiem
 
 
Pawlus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Dolnosląskie
Wysłany: 31-03-2019, 16:21   
   Bolid: Seicento 900 FUN


Czyli rozumiem, że jeśli nie chcę niczego wymieniać to po założeniu tej gumy mam po prostu dolać oleju do skrzyni na full i nie przejmować się, bo ten olej tam na być w tej gumie? Jeśli tak, to swoją drogą jest to bardzo słabe rozwiązanie fabryczne, no bo taka guma może się w jakiś sposób uszkodzić w trakcie jazdy, uderzy jakiś kamień bądź coś ostrego albo po prostu się rozpadnie że starości i nie mamy oleju w skrzyni biegów... :shock:

U mnie rzecz się stała z lewej strony i tam nie ma manszety. Manszeta jest po stronie prawej z tego co wiem i tak pokazuje schemat, ale ja prawej strony u siebie nie ruszałem tam się nic nie dzieje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum