|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Tuning uzytkowy |
Autor |
Wiadomość |
Dyha
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2018 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2018, 12:59 Tuning uzytkowy
Bolid: Seicento young 0.9 2000r |
|
|
Czesc witam wszystkich. Jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem 18letniego seicento od dziadka z pod koca z 97tys przebiegu.
Autko sprawuje sie super, jednak zastanawiam sie co mozna by w nim poprawic, dolozyc, zeby niewielkim kosztem zwiekszyc jego walory uzytkowe.
Mysle ze przez tyle lat istnienia autka powstala masa ciekawych gadzetow do kupienia?
Osobiscie zamówiłem już podlokietnik ze schowkiem.
Mam też schowki wieszane na fotel kierowcy (taki organizer)
Ma ktos jeszcze jakieś pomysły lub patenty na wlasne usprawnienia?
Dodam tez ze posiadam najuboższą wersje young. Wiec ewentualnie pomysly na przekladki z jakichś bardziej zaawansowanych seiów też mile widziane
Pozdro
Dyha |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 21-10-2018, 15:25
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
w sumie jedyne "praktyczne" mody jakie robiłem w SC było montaż obrotomierza, wskaźnika temperatury wody i mocowanie na telefon |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
Dyha
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2018 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2018, 19:40
Bolid: Seicento young 0.9 2000r |
|
|
O wlasnie. Widzialem obrotka do seicento. Chyba nawet oryginal. Ale nie wyobrażam sobie miejsca gdzie moglbym go umiescic zeby nie zaslanial szyby gdzie go wstawiles?
O i jeszcze pytanie moze da sie kupic do Seicento takie owiewki a boczne szyby które chronia przed halasem przy delikatnym ichyleniu szyby? |
|
|
|
|
muniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 22-10-2018, 11:20
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Dyha napisał/a: | Wiec ewentualnie pomysly na przekladki z jakichś bardziej zaawansowanych seiów też mile widziane | Jeżeli nie ma to można: zamek "na pilota", elektryczne szyby, regulacja reflektorów elektryczna, uchylne tylne szyby (sam niedawno zakładałem, całkowity koszt montażu 80 zł). Ale to wszystko jeżeli tego jeszcze nie ma, a obrotomierz to jeżeli oryginał to jedynie tak jak fabrycznie. Można jeszcze przełożyć licznik elektroniczny. |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 22-10-2018, 20:05
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Dyha napisał/a: | O wlasnie. Widzialem obrotka do seicento. Chyba nawet oryginal. Ale nie wyobrażam sobie miejsca gdzie moglbym go umiescic zeby nie zaslanial szyby gdzie go wstawiles? |
W standardowym miejscu Tylko u nas nie ma oryginału a "autogałgan"
|
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2018, 01:26
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Ja polecam światła dzienne, zwłaszcza jeśli masz dziewięćsetkę. Nie chodzi nawet o sam bajer i wygląd, ale o względy praktyczne. Silnik nie jest duży, więc i alternator jest mały, do dziewięćsetki montowano chyba 40 albo 50A. To niewiele, a światła mijania zżerają prawie 10A, do tego ciągle palące się pozycyjne, kolejne 3-4A. Wrzucając dzienne, które pobierają poniżej 1A sumując obydwie lampy, więcej prądu trafi do akumulatora. Jeżdżąc dużo w trasie może nie ma to takiego znaczenia, ale w mieście, gdzie dużo się stoi w korku i silnik pracuje na biegu jałowym, alternator daje jeszcze mniej prądu. Pomijam już fakt, że wtedy można wsadzić do świateł mijania i drogowych jakieś lepsze żarówki H4, które są nieco droższe i mają krótszą trwałość, ale nie świecąc świateł mijania za dnia to się wyrówna. Natomiast nocą masz jasno przed autem, prawie jak w nowych furach Wtedy sensu nabiera kupno nowych reflektorów lub regeneracja starych (na bank mają już wypalone odbłyśniki od jazdy na mijania 24h na dobę) i dopiero to daje piorunujący efekt. A nowe lampy nie wypalą się tak szybko, bo nie będziesz ich zużywał bezsensownie za dnia, dzięki światłom dziennym. Przynajmniej ja tak zrobiłem |
|
|
|
|
Dyha
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2018 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2018, 10:03
Bolid: Seicento young 0.9 2000r |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | Dyha napisał/a: | Wiec ewentualnie pomysly na przekladki z jakichś bardziej zaawansowanych seiów też mile widziane | Jeżeli nie ma to można: zamek "na pilota", elektryczne szyby, regulacja reflektorów elektryczna, uchylne tylne szyby (sam niedawno zakładałem, całkowity koszt montażu 80 zł). Ale to wszystko jeżeli tego jeszcze nie ma, a obrotomierz to jeżeli oryginał to jedynie tak jak fabrycznie. Można jeszcze przełożyć licznik elektroniczny. |
Nie mam ani jednego z wymienionych bajerow u siebie.
Akurat szybki na korbki i brak uchylnosci mi bardzo pasują . Ale
ta regulacja reflektorow i zamkiem centralnym bym nie pogardzil.
Myslisz ze to jest takie hop siup zamontowac zamek centralny? Czy trzeba jakies wiazki prowadzic przez cala karoserie? To samo z regulacja reflektow?
Edit: dobra widze ze sa gotowe kity do zakladania centralnego za 180zl
Jakbyy ktokolwiek mial na sprzedaz taniej to chętnie odkupie
Do @Mario91
Tez dobry pomysl! Odciążony silnik to lepsze osiągi!
A polecasz jakies gotowe swiatla dzienne z allegro? Slyszalem ze mozna fajnie wkomponowac ktorys model pod lampy w miejsce tej zaslepki.
Ale moze masz inny jakis lepszy pomysl?
Mam tez w sumie w domu trochę tasmy ledowej. Ona jest z tego co pamietam na 12v więc moze po prostu nakleje na zderzak i podlacze pod pozycyjne To bedzie zgodne z przepisami?
I jeszcze pytanie ekstra: tez wam pali 8l gazu w cyklu mieszanym czy mam coz zle ustawione? Jezdze tak z 110-120 w trasie.
Gaz prawie nowka z 2014 r |
|
|
|
|
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 23-10-2018, 10:50
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Dyha napisał/a: | Myslisz ze to jest takie hop siup zamontowac zamek centralny? Czy trzeba jakies wiazki prowadzic przez cala karoserie? To samo z regulacja reflektow? |
No takie "hop siup" to nie jest, ale jak się trochę "rozumiesz" na elektryce samochodowej to nie jest aż takie trudne. Szczególnie jak montował byś "wyjęte" z innego egzemplarza to można wymontować z kabelkami, kostkami i innymi użytecznymi elementami. |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2018, 23:50
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Dyha napisał/a: | A polecasz jakies gotowe swiatla dzienne z allegro? Slyszalem ze mozna fajnie wkomponowac ktorys model pod lampy w miejsce tej zaslepki.
Ale moze masz inny jakis lepszy pomysl?
Mam tez w sumie w domu trochę tasmy ledowej. Ona jest z tego co pamietam na 12v więc moze po prostu nakleje na zderzak i podlacze pod pozycyjne To bedzie zgodne z przepisami? |
Niestety tak nie możesz zrobić, lampki mogą być nawet chińskie, ale muszą mieć europejską homologację - wybite trwale na kloszu oznaczenie E4 oraz RL00. Wtedy ani diagnosta na przeglądzie, ani policjant nie mają się prawa czepić.
Podłączasz je nie pod pozycyjne, tylko pod zapłon - mają się automatycznie włączać po przekręceniu kluczyka w pozycję, w której palą się kontrolki na desce. Automatyczne działanie jest też wymagane przepisami, mi na przeglądzie nawet nie spojrzeli na światełka, ale jakiś służbista na pewno sprawdzi.
Jest jeszcze jeden warunek - światła dzienne muszą palić się zupełnie same, nie może się z nimi palić nic innego (poza kierunkami oczywiście, oraz gdy mrugasz długimi). Dlatego musisz je tak podłączyć, by już zapalenie pozycyjnych je gasiło - również automatycznie. Najprościej zrobić to tak, że ich minus po prostu wpinasz do obwodu pozycji, wtedy obejdzie się bez przekaźników i tak dalej.
Zobacz ten post: http://seicento.com.pl/to...2565.htm#561851 . Tam napisałem jakich świateł dziennych używam, wykonałem też drobne modyfikacje (wymiana rezystorów na porządniejsze, uszczelnienie silikonem), tak bym miał pewność, że mi za miesiąc czy dwa nie zdechną. Same lampki są typowymi chinolami no-name, kupione za 6,90zł na alledrogo Mają wybitą homologację, są w pełni legalne, przeszedłem z nimi przegląd śpiewająco (diagnosta nawet nie spojrzał ). Może nie dają po oczach tak, jak te w nowych furach, ale świecą dostatecznie dobrze. Nikt mi nigdy nie zamrugał odkąd z nimi jeżdżę, policja mnie nie zatrzymała, a widać je dobrze nawet z daleka (pod linkiem znajdziesz fotkę jak auto z nimi wygląda z daleka gdy są zapalone). |
|
|
|
|
Dyha
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2018 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2018, 02:17
Bolid: Seicento young 0.9 2000r |
|
|
Dobra zamowilem takie same dziennie jak ty masz. A powiedz. Jaki dokladnie rezystor wlutowac zeby zwiekszyc ich trwalosc?
Hmm i czym jest obwod pozycji? Rozumiem plus i minus(masa) czerwony i czarny ale obwod? |
|
|
|
|
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 24-10-2018, 06:22
Bolid: seicento |
|
|
Polecam moduł komfortu kierunkowskazów. Klikasz raz a one same migają 3 lub 5 razy. W zależności jak sobie ustawiasz |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2018, 14:37
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Dyha napisał/a: | Dobra zamowilem takie same dziennie jak ty masz. A powiedz. Jaki dokladnie rezystor wlutowac zeby zwiekszyc ich trwalosc?
Hmm i czym jest obwod pozycji? Rozumiem plus i minus(masa) czerwony i czarny ale obwod? |
Oryginalnie tam byly rezystory 150 ohm takie male, mogace rozproszyc do 0.1W. Ja dalem 220 ohm takie wieksze do 1W i przelutowalem.
Chodzi o to, ze czerwony kabel lampek czyli plus podlaczasz tam, gdzie po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie (np. pod zasilanie cewek). Natomiast czarny kabel od lampek czyli masę, zamiast łączyć z masą auta, podpinasz pod PLUS dowolnej żarowki pozycyjnej (obwod zamknie sie przez zarowki swiatel pozycyjnych - nie beda one jednak swiecic ani nawet sie zarzyc, bo dzienne ledy pobieraja minimalny prąd do pracy). Wtedy lampki beda swiecic po zaplonie, a gdy wlaczysz pozycyjne to zgasną, bo dostana plus z dwoch stron (prad wtedy nie poplynie).
Uwaga, te lampki ktore polecilem czasami wystepuja w wersji (drozszej) gdzie masz dodatkowo bialy kabelek. Jesli masz taka wersje, to ten bialy dajesz pod PLUS pozycyjnych, a czarny wtedy dajesz do masy - gdziekolwiek do budy auta przyczepiasz. |
|
|
|
|
Dyha
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2018 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2018, 08:52
Bolid: Seicento young 0.9 2000r |
|
|
Dzięki wielkie
Swietny patent jak nie dac sie naciągnąć na dodatkowy moduł sterujący
@blondas
Dla mnie byłby to moduł DYSkomfortu raczej mialem tak kiedys w samochodzie służbowym. Lekko zawadziłem palcem manetke przy obrocie kierownicą i juz migacz migał kilkukrotnie wprawiajac w konsternacje pojazdy za mną. Myslalem ze to jakas wada. A teraz sie dowiaduje ze to ,,modul komfortu"
Wole czuć co robie i miec pełna kontrole
Tez klikam raz i one świeca nawe i 10 razy dopóki ich nie wyłącze.
To jest dopiero komfort |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|