Jazda po awaryjnym odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
camoluigi
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Żędowice
|
Wysłany: 17-07-2012, 20:48 Jazda po awaryjnym odpaleniu
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 SPI 2000 |
|
|
Witam, wczoraj miałem awarię - zerwał mi się przewód masy łączący silnik z karoserią. Od razu się o tym dowiedziałem, bo rok temu już też miałem ten problem w innym seju - oznaka - tykanie w okolicach komputera i pulsowanie lampek (lekko przygaszone jak przy zwarciu) code, zapłonu, akumulatora itd. Lecz po naprawie przewodu lampka code i zapłonu świeciły. Znalazłem po długich poszukiwaniach sposób awaryjnego uruchomienia po przez wklepanie kodu z karty za pomocą pedału gazu i samochód odpalił. Teraz cały czas świeci się lampka code (posiadam system code2) i moje pytanie brzmi następująco - czy mogę tak cały czas jeździć, bez naprawy tego, czy po jakimś czasie znowu będzie trzeba kod wpisywać i czy to czemuś zagraża? |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
camoluigi
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Żędowice
|
Wysłany: 18-07-2012, 14:19
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 SPI 2000 |
|
|
A jednak to długie działanie w trybie serwisowym, to był jakiś fart, bo mi parę godzin bez wpisywania kodu auto odpalało. Teraz trzeba za każdym razem tą czynność wykonywać. Więc nic nie pozostaje jak serwis Fiata. W najbliższym serwisie zaśpiewali mi 120zł. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
sabcio9207
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 41 Skąd: lodz
|
Wysłany: 19-07-2012, 12:10
Bolid: seicento 1.1/1.2 8v |
|
|
jak masz kluczyk serwisowy to sproboj wczytac imo procedura zapamietywania kluczykow |
|
|
|
 |
camoluigi
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Żędowice
|
Wysłany: 19-07-2012, 15:32
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 SPI 2000 |
|
|
kluczyk brązowy (matka) był raczej w code1, a ja mam code2 - tylko sama karta z kodem. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
sabcio9207
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 41 Skąd: lodz
|
Wysłany: 19-07-2012, 15:57
Bolid: seicento 1.1/1.2 8v |
|
|
najprawdopodobniej centralka imo zgubila kod kluczyka.Sprawdzales bezpieczniki za aku i kompem? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-07-2012, 17:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
camoluigi masz silnik SPI więc raczej na kompie IAW16F a tam o ile mi wiadomo był code 1. Może kluczyka bordowego - matki nie otrzymałeś? Dostań się do centralki code pod bezpiecznikami i posprawdzaj czy w kostce immo masz masę (kolor czarny), plus stały (czerwono-zielony) i plus po stacyjce (pomarańczowy) Szarozielony też możesz sprawdzić na ciągłość jeśli umiesz . Idzie do centralki wtrysku na pin nr 7.Możliwe że czegoś brakuje (masy, plusa) wtedy szukaj w bezpiecznikach. |
|
|
|
 |
camoluigi
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Żędowice
|
Wysłany: 19-07-2012, 20:26
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 SPI 2000 |
|
|
sabcio9207, wszystkie bezpieczniki były sprawdzane, żaden się nie przepalił.
macher, tak mam SPI ale z code2 - w serwisie nawet kazali mi sprawdzić na kluczu jest 2, a auto odpaliło po kodzie z karty. No ale wiadomo, że w trybie serwisowym działa tylko do następnego odpalenia, zdarzało się, że 3-4 razy odpaliłem, ale po dłuższym postoju znowu kod. W serwisie mówili, że trzeba podłączyć pod komp i zaprogramować klucze. Można by też zdjąć immo, bo mi nie jest potrzebne, ale to pewnie więcej będzie kosztować niż 120zł u elektronika. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
sabcio9207
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 41 Skąd: lodz
|
Wysłany: 19-07-2012, 21:29
Bolid: seicento 1.1/1.2 8v |
|
|
Lepiej zdjac imo.Mozna tez obejsc imo jednym przewodem ale jest tego jedna wada ze pompa paliwa po wlaczenia zaplony chodzi caly czas |
|
|
|
 |
camoluigi
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Żędowice
|
Wysłany: 20-07-2012, 16:01
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 SPI 2000 |
|
|
Fachowcy z serwisu Fiata nie dali rady połączyć się z komputerem. Mówili, że albo zdjąć immo albo kupić kompa bez immo. Więc pozostaje mi szukać elektornika. Pisać na PW jeśli jest tu jakiś elektonik z mojej okolicy |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
|
|
|
 |
camoluigi
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Żędowice
|
Wysłany: 20-07-2012, 16:10
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 SPI 2000 |
|
|
TheStig, dzięki za propozycję, ale cenowo zdjęcie immo wychodzi podobnie. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-07-2012, 16:32
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Oczywiście to był tylko przykład, z pewnością idzie dorwać taniej |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 20-07-2012, 19:09
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Taniej jest tutaj
http://allegro.pl/kompute...2497184973.html
Bez immo rocznik 1999- odpinasz u siebie fiata code przed montażem i śmigasz na czystym komputerze |
|
|
|
 |
camoluigi
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Żędowice
|
Wysłany: 20-07-2012, 20:40
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 SPI 2000 |
|
|
macher, czyli jak, kupuję taki komp, tylko przekładam i można jechać czy coś więcej trzeba pogrzebać? |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-07-2012, 20:55
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Najpierw odłączasz centralkę immo fiat code, później wymieniasz kompa. Auto będzie działało, ale będzie bez immo. |
|
|
|
 |
|