FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze zaworów
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
  Wysłany: 13-09-2012, 16:11   Uszczelniacze zaworów
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Witajcie. czy ktoś z was wymieniał już kiedyś sam uszczelniacze ? Napisałem zapytanie do okolicznej firmy ktora sie tym zajmuje to policzyli mi 25 zł za zawór a patrząc po cenach takich zaworów chciałbym zrobić to sam. ze zdjęciem głowicy nie ma problemu bo wszystko było ruszane rok temu (mała przygoda ze świecą).
Co potrzebowałbym do takiej operacji poza oczywiscie uszczelniaczami, pewnie szczelinomierzem i zestawem odpowiednich kluczy ?
Ktoś moze podpowiedziec jak do uszczelniaczy sie dostac - poza zdjeciem wałka rozrzadu bo to raczej pewne i tyle to sie domyslam. czy musze wyciagac całe zawory do tego celu wlacznie z popychaczami czy nie trzeba?
przy okazji moze zrobie tez pierscienie ale to chyba dam mechanikowi - tez ma SC tylko sporting i warsztat 200 m od mojego domu wiec jak zdejme glowice to podepchne mu samochod niech sie bawi. panewki wału i korbowodow robilem dwa lata temu tak samo uszczelniacz na wale.
Z góry dzięki za jakies sensowne odpowiedzi. Za te typu oddaj to komus czy nie psuj póki jezdzi dziekuje bo oleju chłepta za dużo.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-09-2012, 17:31   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


Uncrossed napisał/a:
czy musze wyciagac całe zawory do tego celu wlacznie z popychaczami czy nie trzeba?


Demontujesz wałek, wyciągasz szklanki,rozpinasz zawory. Ja wymieniałem kiedyś u siebie bez zdejmowania głowicy. w miejsce świecy wkręcałem dorobiony króciec i podpinałem pod kompresor dzięki czemu zawór nie wpadał mi do środka.
Uncrossed napisał/a:
przy okazji moze zrobie tez pierscienie ale to chyba dam mechanikowi

Uncrossed napisał/a:
bo oleju chłepta za dużo.


Myślisz ze zmiana samych pierścieni na wiele się zda? jest duża szansa ze będzie Ci go jadł jeszcze więcej.
Cylindry do przemierzenia i honowania- wtedy robota ma sens. :wink:
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 13-09-2012, 19:15   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


czyli pewnie taniej dorwac zdrowy slupek :D
a najlepiej swap na 1.2 MPI
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-09-2012, 19:30   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


Uncrossed napisał/a:
swap na 1.2 MPI


dokładnie, zdrowe 1.2 :))
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 13-09-2012, 20:51   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


no zdrowe bo nie ma sensu kupic zajechanego i tez go remontowac ;D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-09-2012, 23:38   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


stopa15, brawo, w końcu ktoś, kto mówi oficlajnie, że czasem założenie nowych pierścieni jeszcze bardziej pogarsza efekt niż było na "starych"

pierścień pierścieniem a cylinder cylindrem
_________________

 
 
Ryba88 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 76
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-09-2012, 07:19   
   Bolid: Fiat 600 1,1 2008


TUTAJ
Masz opisane jak wymienić uszczelniacze, bez ściągania głowicy. Co prawda to na innym aucie, ale masz tylko lepiej ze zwykłym SOHC 8v, zamiast DOHC 16.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-09-2012, 10:28   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


pytałem sie u mojego sasiada ktory ma warsztaa - policzyl sobie 250 plus częsci- raczej wezme sie za swap na 1.2 MPI bo i tak chodzilo mi to po glowie. temat do zamkniecia.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum