Zasieję wiatr... |
Autor |
Wiadomość |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-09-2012, 12:49 Zasieję wiatr...
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Dziś poruszając sprawę wymiany oleju w skrzyni biegów naszła mnie refleksja.
Książka "sam naprawiam " podaje:
Sprawdzenie poziomu oleju w skrzynce przekładniowej - co 75 tysięcy kilometrów
Wymiana oleju w skrzynce przekładniowej - co 30 tysięcy kilometrów.
Jak można wymienić olej dwa razy nie kontrolując jego poziomu? Powinno być raczej na odwrót.
Druga kwestia. Mam fabryczną instrukcję obsługi. Tam podano:
Sprawdzić poziom oleju w mechanicznej skrzyni biegów - co 75 tysięcy kilometrów. I ani słowa o wymianie tegoż oleju. Kontroluję często poziom . Jest ok kolor czysty bez opiłków i jeszcze nie wymieniam. Czyżby teraz produkowali oleje tak długowieczne jak sam podzespół (skrzynia)?
Na forum nieraz burza jaki olej do skrzyni a może w ogóle nie trzeba zmieniać jesli trzyma poziom ? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 28-09-2012, 12:56
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
no tak doświadczony gościu jak Ty a takie tematy Cię frapują
w fabrycznej instrukcji obsługi bardzo wiele rzeczy nie podano, bo to chyba taka podstawowa książeczka dla kowalskiego co by sobie zaraz po zakupie auta poczytał gdzie ma radio a gdzie kierunkowskazy i ile ma być powietzra w oponach.
kiedyś rozmawiałem z mechanikiem o tych zmianach oleju w skrzyni (akurat przy okazji wymieniania w mojej.. ) i gościu mówi.. że w busach, nieważne czy latają na długich dystansach po autobachnach czy po mieście - jakośnikt nigdy nie myśli o zmianie oleju w skrzyni, a jeżdzą po 400-500tysi i nic.
Wydaje mi się ze ten olej, który jest fabrycznie zalany, o ile trzyma poziom - powinien jak najdłuzej jeździć w skrzyni.
Ja się niepotzrebnie pospieszyłem do zmiany, jeszcze do tego nie pamiętam co dokładnie zalałem.
Przy zmianie oleju jedyne opiłki jakie mi się pokazały to troszkę na korku tym dolnym, tam na tym magnesie się trochę przyczepiło i tyle. Długo już tego nowego nie sprawdzałem.. a z 50kkm na nim zrobiłem.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
alice_b
Nałogowiec
Wiek: 45 Dołączyła: 12 Gru 2011 Posty: 206 Skąd: Piekary ?ląskie
|
Wysłany: 28-09-2012, 18:21
Bolid: Seicento Young 0.899 |
|
|
a ja niedawno wymieniałam olej w skrzyni . Na starym było przejechane ponad 62 kkm , ubyło go trochę i biegi ciężko wchodziły. |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-09-2012, 18:50
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Pierwsze to zapewne błąd, powinno być na odwrót. Kontrola co 30kkm, wymiana co 75kkm.
To, że w instrukcji Fiatowskiej jest napisane, żeby sprawdzać poziom co 75kkm to prawda. Podobno nikt tam u nich nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni. Ale są dwie szkoły, jedni mówią żeby wymieniać, inni nawet tam nie zaglądają.
btw, to są dwa różne źródła informacji. Fiat to Fiat, a sam naprawiam to wydawnictwo WKL, które chcąc nie chcąc, musiało się jakoś wzorować na Fiacie, może dodali coś od siebie Więc może być tak, że jedni mówią jedno, a inni drugie. |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-09-2012, 18:53
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
macher napisał/a: | Książka "sam naprawiam " |
Jak widzę te ksiażeczki i P.Trzeciaka to ....
paker228 napisał/a: | jakośnikt nigdy nie myśli o zmianie oleju w skrzyni, a jeżdzą po 400-500tysi i nic.
|
Seat toledo I 1.9 D 1992 rok - olej w skrzynie nie wymienny....
paker228 napisał/a: | Wydaje mi się ze ten olej, który jest fabrycznie zalany, o ile trzyma poziom - powinien jak najdłuzej jeździć w skrzyni. |
tak i dopóki wszystko ładnie działa. alice_b napisał/a: | a ja niedawno wymieniałam olej w skrzyni . Na starym było przejechane ponad 62 kkm , ubyło go trochę i biegi ciężko wchodziły. |
62 tys km i taka lipa? to co to za olej był.
Ja wymieniłem po 150 tys km w orange i teraz w solejku przy wymianie skrzyni na nową. Oczywiście i tu i tu full syntetyk. W orange jest Motul, a w solejku tutka |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-09-2012, 23:58
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
powiem Wam, że też co rozmawiam z mechanikami i starymi kierowcami to pierwsze słyszą że olej przed 150 000 km w skrzyni się w ogole wymienia. Mają Sprintery po 300 000 i tylko kontrolują stan oleju rok do roku a jak nie poci się skrzynia to wcale.
to nie komora silnika, tam nie ma spalania i ten olej naprawdę powinien wytrzymać swoje właściwości długo. sam zmieniałem przy po 55 000 km i olej spuszczany nie był zły - baa mam go jeszcze w garażu, gdybym kiedyś na gwałt potrzebował. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-09-2012, 08:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Łukasz napisał/a: | olej spuszczany nie był zły - baa mam go jeszcze w garażu, gdybym kiedyś na gwałt potrzebował. |
Hmmm ... na gwałt to lepszy byłby np żel durex
Wracając do oleju w skrzyni skoro fiat nic nie napisał to nie wymienię.Jest ok , poziom trzyma i na pewno fabryczny tutela bo chyba nie lali czegoś marketowego pod nazwą tutela. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-09-2012, 08:52
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jakbyś chciał wymienić to zmień tylko na tutele, ja się przekonałem i 100 zł straciłem, bo nowy "inny" był gorszy od starego i musiałem kupić 2L tuteli.
człowiek uczy się na błędach, a z tym durexem to Ci się udało |
_________________
 |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-09-2012, 12:07
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
W Dajewo nawet nie ma korka spustu oleju.
Korek wlewu oleju jest (chyba po to żeby zalać olejem po jakiejś naprawie), ale olej można spuścić tylko poprzez odkręcenie bocznej pokrywy. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
seiko29 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2012, 21:49
|
|
|
Większość producentów dzisiaj nie przewiduje wymiany w skrzyni ale to nie znaczy że jest on wieczny w większości chodzi o okres gwarancyjny który spokojnie pokonamy na fabrycznym zalaniu nawet na tuteli zc75synth która wcale nie jest olejem najwyższych lotów i jedynie tzw.hydrokrakiem(wysoko rafinowanym olejem mineralnym odparafinowanym rozpuszczalnikowo - grupa 3+) - olej na wspomnianej bazie nawet nie używany traci swoje właściwości po ok.5 latach ale nie dramatyzując można przyjąć że przebieg 80tyś jest wstanie przetrzymać w dobrej kondycji.Większość uważa że lepkość zc75synth to 75w90 a tu niestety książka obsługi podaje błędną informację ponieważ jak widać jest inaczej http://www.flpoland.pl/co...prod/Itemid,56/ dlatego wlewając do naszej skrzynki niezły jakościowo np.Mobil 1 SHC 75w90 zauważamy że skrzynia ciężej pracuje a poniżej -10 już ciężko na zimno zmienić bieg z 1 na2 - absolutnie nikogo do niczego nie namawiam ale koszt wymiany oleju raz na 5 lat nie jest wielkim wydatkiem a na pewno nie zaszkodzi dodatkowo olej w skrzynce jest narażony na skraplanie się do niego wody która powstaje na obudowie wskutek różnicy temperatur zimowych i to jest główny czynnik jego degradacji - wymieniałem w zeszłym roku olej w peugeocie 406 po 10 latach u ojca który też jest przeciwnikiem wszelakich odstępstw od tego co w książce napisali ale praca skrzyni na tyle się pogorszyła że się dał namówić i to co się z niej wylało to była ciecz o barwie kawy z mlekiem przypominająca wszystko tylko nie olej a po wymianie na takie półsyntetyczne niby nic http://pro-choice.pl/motylgear-75w80-1l-p-29.html - bo to ani syntetyk ani parametry nie dorastające do tuteli że o fuchsie nie wspomnę przywróciły skrzyni łatwość zmiany biegów jak za czasów gwarancji |
|
|
|
 |
samson132
Bywalec
Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 52 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:34 Skrzynia seicento
Bolid: seicento 1.1 abarth |
|
|
Mam pytanie gdzie się sprawdza olej w skrzyni biegów w seicento 1.1 abarth.Z góry dzięki za odpowiedz |
_________________ Łukasz |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:59
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
samson132, z tego co się orientuje, to jest tu podobnie jak w niektórych motocyklach i po boku skrzyni powinna być jakaś śruba... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 13-02-2013, 08:52
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
http://www.seicento.pl/vi...t=16176&start=0
manual wymiany oleju w skrzynie - wszelkie otwory opisane |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
|