1.2 8v ITB 4 gaźniki motocyklowe |
Autor |
Wiadomość |
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 29-10-2015, 07:25 1.2 8v ITB 4 gaźniki motocyklowe
Bolid: Seicento |
|
|
Mam znajomego który bardzo fajnie ogarnia stawianie gaźników motocyklowych do samochodów.
Zastanawiam się nad montażem do 1.2 8v kwestia czy rzeczywiście warto , czy ewentualnie nie lepiej będzie zostawić większą przepustnice + podlać na ecu.
Jeździł ktoś ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-10-2015, 23:29
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Rozwiązanie strikte do sportu-przy dobrym strojeniu(DET 3) daje naprawdę dobre efekty, ale jak każde ma wady-pali jak smok, jeździ górą, kultura pracy i strojenie to nie takie halo.
Do cywila i amatorskiego sportu zdecydowanie lepsze 42mm i program pisany pod to. |
|
|
|
 |
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 30-10-2015, 07:50
Bolid: Seicento |
|
|
Spalanie w zasadzie nie gra jakiejś większej roli bo to maszyna tylko do sportu.
No właśnie jeżeli chodzi o strojenie to jeżeli są gaźniki to w zasadzie pobawić się można jedynie zapłonem ?(tak na logikę)
Z charakterystki jazdy górą obrotów zdaję sobie sprawę.
Interesuje mnie kwestia czy daje to sporo większą moc niż większa przepustnica i mapa.
Bo jeżeli ma to być kwestia 3-5km to nie ma sensu. |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 30-10-2015, 09:04
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
kubasfn napisał/a: | Spalanie w zasadzie nie gra jakiejś większej roli bo to maszyna tylko do sportu.
No właśnie jeżeli chodzi o strojenie to jeżeli są gaźniki to w zasadzie pobawić się można jedynie zapłonem ?(tak na logikę)
Z charakterystki jazdy górą obrotów zdaję sobie sprawę.
Interesuje mnie kwestia czy daje to sporo większą moc niż większa przepustnica i mapa.
Bo jeżeli ma to być kwestia 3-5km to nie ma sensu. |
Zalezy co masz jeszcze dłubnięte. Jesli masz dobry wałek, dorzucasz do tego regulowane koło i z ITB nawet +10KM. Znajomy jeździ na takim setupie i wycisnął lekko ponad 100KM, temp. chłodziwa na odcinkach z włączonym wiatrakiem nie schodzi poniżej 100 st. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-10-2015, 13:11
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
kubasfn napisał/a: | Spalanie w zasadzie nie gra jakiejś większej roli bo to maszyna tylko do sportu.
No właśnie jeżeli chodzi o strojenie to jeżeli są gaźniki to w zasadzie pobawić się można jedynie zapłonem ?(tak na logikę)
Z charakterystki jazdy górą obrotów zdaję sobie sprawę.
Interesuje mnie kwestia czy daje to sporo większą moc niż większa przepustnica i mapa.
Bo jeżeli ma to być kwestia 3-5km to nie ma sensu. |
Kwestia 10-12km/5-8nm i 0,5l oleju/100km, który należy wymieniać co kilka tys-benzyna z gaźników zwywa część filmu z cylindrów.
Jak Kolega podkreślił mocno obciąża to mało wydajny układ chłodzenia.
Kolega Czuczu już na test drivie musiał go przerwać, bo płyn przekraczał 100 w jeździe. |
|
|
|
 |
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 01-11-2015, 10:35
Bolid: Seicento |
|
|
Jeżeli chodzi o motor to jedna wielka niewiadoma, poprzedni właściciel który swapował rok temu ten silnik w pewnej znanej Poznańskiej firmie nie potrafił mi odpowiedzieć co dokładnie było robione w nim (mam jedynie fakturę na sporą sumę).
Samochód sprawdzany na ulicy z dwoma 1.2 8v jak i 16v jedzie zdecydowanie lepiej.
Napewno jest na seryjnej przepustnicy, po zdjęciu "czapki" wałek nie ma żadnego oznaczenia widocznego... (być może to po prostu zdrowa seria) dodatkowo 4-2-1 z punto , pełen przelot, wyliczony dolot, lekki zamach. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-11-2015, 14:01
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
kubasfn napisał/a: | Jeżeli chodzi o motor to jedna wielka niewiadoma, poprzedni właściciel który swapował rok temu ten silnik w pewnej znanej Poznańskiej firmie nie potrafił mi odpowiedzieć co dokładnie było robione w nim (mam jedynie fakturę na sporą sumę).
Samochód sprawdzany na ulicy z dwoma 1.2 8v jak i 16v jedzie zdecydowanie lepiej.
Napewno jest na seryjnej przepustnicy, po zdjęciu "czapki" wałek nie ma żadnego oznaczenia widocznego... (być może to po prostu zdrowa seria) dodatkowo 4-2-1 z punto , pełen przelot, wyliczony dolot, lekki zamach. |
Wszystko oprócz wałka i potencjalnych modów głowicy to dodatki do całości, obstawiam obróbkę głowicy+ ostrzejszy wałek jaki nie wiem-bez oznaczeń na pewno nie seria, też nie np. cat cums , do tego pewnie program jakiś i dodatki robią swoje-w Poznaniu często idą grubo z modami
Jak podasz nazwę firmy może być priv to mniej więcej będę wiedział kto się za to zabierał. |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 01-11-2015, 20:38
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Możesz spojrzeć czy wałek ma jakieś oznaczenie na skrajnej stronie od cewek (Świątek tak znakuje)
Obrotomierz przy jakich obrotach odcina? |
|
|
|
 |
|