Duży problem |
Autor |
Wiadomość |
mlodyno1
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 346 Skąd: Luszowice
|
Wysłany: 29-08-2014, 18:45 Duży problem
Bolid: biała fefnastka:PP |
|
|
Witam.
zrobiliśmy swapa na 1.2 16v 86km i wystąpił następujący problem:
popuściło się koło zamachowe- ściągnęliśmy skrzynie, zmontowaliśmy wszystko na nowo, zamach na kleju do gwintów przykręcony z momentem 45 Nm (książka serwisowa P1), jest już lepiej, tzn nie słychać tyrkolenia tak mocno jak wcześniej, ale delikatnie wciąż go słychać. Jutro będziemy sprawdzać jeszcze ustawianie rozrządu, mam nadzieję, że coś się poprawi w tej kwestii. Dodam, że na wolnych obrotach tuż po odpaleniu faluje i słychać terkot, a przy delikatnym przegazowaniu już nic nie słychać. Co może być??
Drugi problem jest taki, że przy naciśnięciu pedału gazu do oporu silnik słabo przyśpiesza, a przy delikatnym dodawaniu idzie ładnie. Czytałem, że to może być wina pompy paliwa, jutro też to sprawdzimy.
Zdam dokładną relację jutro popołudniu co zrobiliśmy i jak autko chodzi.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może terkotać, to proszę napisać.
Pozdro |
|
|
|
|
PIXAR
spamer team CentoPomorze
Pomógł: 67 razy Wiek: 31 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2014, 16:57
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Rozumiem ,że P1 i osprzęt Magneti ? Pompa 3bar zamontowana ? |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-08-2014, 19:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
PIXAR napisał/a: | Pompa 3bar zamontowana ? |
No właśnie od tego trzeba zacząć. Z tego co widzę wynika, że pompa została od SPI czyli 1bar i brakuje wachy |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 31-08-2014, 11:12
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
co do falowania na wolnym obrotach ja zauważyłem, że na krótkim dolocie bardziej faluje natomiast na dłuższym falowanie zanika
Cytat: | Drugi problem jest taki, że przy naciśnięciu pedału gazu do oporu silnik słabo przyśpiesza, a przy delikatnym dodawaniu idzie ładnie. Czytałem, że to może być wina pompy paliwa, jutro też to sprawdzimy. |
na tym polega TYRKOLENIE
komputer przy maxymalnym obciążeniu czytaj max otwarcie przepustnicy gubi się całkiem z podawaniem paliwa i występuje to o czym Nam napisałeś
ir3n3usz, próbowałeś coś działać w tym temacie na DET? |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 31-08-2014, 20:34
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
RazeR, muszę się jutro przejechać z gazem w podłodze, bo w sumie to nic czuję. Coś tam minimalnie na pierwszym biegu. Jak wystartuję z kontroli startu to nic się nie dzieje negatywnego. Ostatnie kilka dni nie upalałem, więc zapomniałem o tym zjawisku
Ale ogólnie nie ma tak, że robię mapę VE i chodzi idealnie. Trzeba kombinować, coś jest z zapłonem, bo jak zacząłem go przyśpieszać to automatycznie zrobiła się duża poprawa. Jak będę miał słuchawki do nasłuchu spalania stukowego, to będę bawił się dalej. Póki co mała przerwa, bo za szybko podczas takiej zabawy znika paliwo |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 04-09-2014, 21:55
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
jeśli śledzisz czasem temat na AK to właśnie za tyrkolenie odpowiada na 99% zapłon a mianowicie jego korekta która cofa zapłon w zależności od przyrostu obrotów. jednakże paliwem również należy to podlać - niedługo będe miał w końcu podłączonego deta u siebie to też będe działał w temacie przy 1.4. postaram się podziałać z zapłonem i paliwem a mając afr szerokopasmowy może da się to jakoś ogarnąć żeby dało się jakoś jeździć. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-09-2014, 22:09
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Na AK jestem cały czas, ale prawdę mówiąc, to nikt nie zna bezpośredniej przyczyny tyrkolenia. Gadałem z kumplem który ma lpg sekwencję i mówił, że w momencie tyrkolenia pokazywała mu centralka gazu czas wtrysku ponad 20ms. To jest wartość z kosmosu. Ja widze po AFR że podczas tyrkolenia jest za ubogo. Tylko jest pytanie, czym jest to spowodowane. Zapłonem w du*** który powoduje takie wskazania, albo brakiem paliwa? Po moich próbach raczej problemem jest zapłon. Teraz mam chyba 5st przyśpieszony i w ogóle nie czuję tyrkolenia. Od samego dołu ciągnie równo. Musze się zmobilizować i pojeździć z laptopem trochę, bo na trzeci weekend szykuje mi się trening na torze, więc dobrze by było jakby jeździł idealnie. W tym momencie bliżej odcinki mam AFR 11,5, także jest za bogato.
Jak będziesz się bawił z detem to pisz, jak Ci to wychodzi. Pamiętaj, żeby nie przesadzić z zapłonem. Ja już mam wzmacniacz słuchawkowy, czujnik detonacji i muszę ogarnąć zestaw do nasłuchu spalania stukowego, poskładać to do kupy. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-09-2014, 21:24
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
też musze ogarnąć taki zestaw żeby nie przegiąć w jedną ani w drugą stronę. Winą napewno jest zapłon i po części pewnie i mapa paliwowa.
Najlepiej postawić jest to na emu i się nie szczypać |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 09-09-2014, 16:37
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Już robiłem próbę podłączenia czujnika stuków ze wzmacniaczem. Słychać wszystko dokładnie jak przez stetoskop warsztatowy. Muszę sobie kupić nowe przewody i połączyć wszystko. Myślę, że chyba najlepszy będzie ekranowany, żeby zminimalizować ryzyko zakłóceń. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 09-09-2014, 21:54
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
dokładnie tak najlepiej będzie użyć ekaranowanego koncentryka.
Podeślij mi na pw jak możesz konfiguracje swojego zestawu |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
|