śWIąTEK |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 09-04-2014, 21:25 ŚWIĄTEK
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Cześć, jak w temacie,.
Niby nie ma odczuć przy montażu wałka 866, a czy przy takim wałku będzie inaczej?:) W końcu wałek za 1000 zł:)) to chyba efekt musi być.?? Pytanie czy przy takim montażu nie trzeba stroić kompa?.. Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-04-2014, 21:47
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Świątek ma dwa rodzaje wałków, bardziej lajtowe serii GT (takie na ulicę) i ostrzejsze rajdowe. Bez strojenia nigdy nie wykorzystasz potencjału takiego wałka w pełni. Jak chcesz wydać aż 1tys zł na wałek to wypadałoby jednak doliczyć to strojenie albo zamontować i wystroić np. na ecumasterze. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 09-04-2014, 21:56
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Dzieki za odpowiedź. Czy chce wydać tyle , nie:P bo nie wiem jaki efekt będzie?:D ile może dać KM wystrojony światek seri GT?:D |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-04-2014, 22:24
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Na to pytanie już musi odpowiedzieć ktoś kto miał takowy zamontowany, bo ja niestety nie miałem przyjemności ale kiedyś o tym myślałem:) A co Cię tak naszło na dłubanie 1.1? Wiesz, że każdy na tym forum doradzał Ci będzie swapa na większy silnik:) |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-04-2014, 21:13
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
dyzio_abarth, Tomala miał wałek Świątka w 1.1SPI, lekko stoczone koło zamachowe, porting głowicy, kolektor 4-2-1. Z tego co pamiętam, jechało to dopiero od 4000obr. dołem był przymulony strasznie. Wywaliliśmy ten silnik i wpadło 1.4. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 10-04-2014, 21:25
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
ło..:P o fakt lepiej zmieniać:P:Pir3n3usz,Poza tym widać że masz dość spore doświadczenia z SC:)).. |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-04-2014, 22:16
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Poza tym widać że masz dość spore doświadczenia z SC:)).. |
Coś tam jest + blisko 4 lata pracy w ASO Fiata(teraz Subaru - piszcie co chcecie, ale każde subaru oprócz STI to g*wno)
Teraz modzimy z Tomalą hamulce wentylowane 240mm w zaciskiem od 257. Będzie na dużym tłoku. Ciekawe jaki będzie efekt. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
RazeR
Nałogowiec

Pomógł: 41 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 11-04-2014, 07:37
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Z Panem świątkiem bywa różnie. Wałki Jego produkcji najlepiej brać używane sprawdzone.
Co do samych ostrych wałków - auto jedzie górą tak jak napisał ir3n3usz, wrzucasz skrzynie 6 lub abarth-a i masz mały pocisk do mniej więcej ~100 km/h
Można też pokusić się o przestawienie wałków - nie wiem jak to wygląda w 1.1 ale w 16v mam przestawione o 5* |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 11-04-2014, 09:46
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Czy wrzucenie innego wałka jak 866, wiążę się z czymś jeszcze aby to grało?:)) .
"Ostre wałki" - możecie podawać nazwy,oznaczenia i co aby to jechało,( aby nie drążyć jaki itd):P. Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 11-04-2014, 11:23
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
dół od 1.1 z góra od 1.2 8v z ostrym włakiem świątka + lekkie koło i wyważony korbowód + "duży" kolektor wydechowy, montaż i strojenie świątek. Dało to na hamowni swego czasu 88 KM.
Silnik ożywał dopiero od 4500-5000 tyś obrotów. |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-04-2014, 13:30
Bolid: CCS |
|
|
A do ilu sie krecil? Bo pewnie wysoko, skoro wywazany.. |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 11-04-2014, 15:32
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Silnik 1.2. 8V MPI prawie seria z lekko zebraną głowicą. Komp standard co widać po odcince.
Wałek Świątkowy KJSowy |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 11-04-2014, 17:19
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
uxon napisał/a: | A do ilu sie krecil? Bo pewnie wysoko, skoro wywazany.. |
oj, nie pamiętam doładnie ale do 7 tyś. conajmiej |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2014, 23:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Czy wrzucenie innego wałka jak 866, wiążę się z czymś jeszcze aby to grało?:)) .
"Ostre wałki" - możecie podawać nazwy,oznaczenia i co aby to jechało,( aby nie drążyć jaki itd):P. Pozdro |
Nie ma pojęcia ostre wałki w 1.1 spi wałek zmieniający diametralnie charakterystykę to od 240-250stopni+do tego luz zaworowy, modyfikacje głowicy, komp.(strojenie) itd.
Do wałka liczysz wznios+ stopnie+ czasy współotwarcia-np. catcams-283stopnie-idzie lepiej od 2,8obr gdzieś niż Świątkowy 248stopni(typ GT), a górą to nie ma porównania.
Sens montarzu wałka świątka GT bez obróbki głowicy, dolotu i strojenia mija się z celem trochę-od 3-4tys do 6 będzie lepiej, ale dobrze jest dopiero kompleksowo-i jak ktoś pisał wałki Świątka 1/100 trafi się lipa, a 1/3 szybko zjada krzywki
866 w dobrym stanie to kompromis(luz 0,3s,0,4w) do seryjnego silnika-poprawia lekko górę nie psuje dołu-podstrojony i do zmodzonej głowicy daje jeszcze lepsze efekty-do serii albo 866 albo dać sobie spokój
Przerobiłem wszyskie 4-catcams najlepszy przy odpowiednim wystrojeniu i innych modyfikacjach(notabene z zamachu zdjęte tylko 0,5kg)-do 2 tys. nie jedzie później jest moment liniowy(dosyć płaski podobnie moc-od 4,5-do 7-ogień-74,7km, 104nm jak dobrze pamiętam, 866-te same mody tylko zmiana kompa-71,3, 99nm-ale charakterystyka góry słabsza |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 12-04-2014, 18:03
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Nio Paweł1984, heh... to już jednak zmienia co nie co oblicze wałka 866:) . Czyli mimo wszystko jest sens włożyć 866 tylko kompa podstroić hmm.. ale czy to sens w 100%?:) Chyba że 866- głowica dłubnięta- + strojenie - SENS??To już lepiej wstawiać głowice 1.2 z 866 i kompia 1.2 8v:) i to jest chyba najlepszym ROzwiązaniem. |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
|