Chrubotanie silnika przy wyższych obrotach na regulacji LPG |
Autor |
Wiadomość |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 10-11-2012, 07:14 Chrubotanie silnika przy wyższych obrotach na regulacji LPG
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam, nie dawno było wymieniane komplet sprzęgła ( brak synchronizmu w starym i 250.000 km na liczniku). Byłem ostatnio na regulacji gazu i gazownik powiedział mi żebym jechał do mechanika bo podczas gazowania słychać było takie jakby ,, zadyszkę?" silnika, jakby zrzędzenie? On powiedział i na tym się nie znam że coś z wał korbowy? I że droga naprawa jak zniweluję problem, albo łożyska w alternatorze...Fakt faktem, że jak przegazował go mocniej było słychać jakby nie mógł bardziej i łapał oddech jakby zgrzytanie. Nie czuję po aucie żadnej zmiany, idzie zwinnie spalanie też dobre. Olej wymieniony na zimę ten sam Lotos 10W+filtr oleju. Gdy wyłączę światła jest ciszej, i mogą być łożyska bo spada obciążenie i alternator na pewno do regeneracji. Swoją drogą ile by kosztowała regeneracja alternatora tzn części+elektronika (mostek) i gdzie to można kupić? |
_________________  |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2012, 11:53
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Najlepiej jak zdejmiesz pasek klinowy i zakręcisz ręką altkiem to sprawdzisz jak on sobie pracuje i czy ma luzy. Jest szansa że Twoje "chrobotanie" dochodzi z alternatora ale przez internet nikt tego nie zdiagnozuje... Ja za regenerację zapłaciłem 120zł z tym że sam wymontowałem i zamontowałem no i w moim oprócz mega prądu ładowania była już pęknięta obudowa i to podniosło koszt naprawy. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 15-11-2012, 12:27
Bolid: seicento 900 |
|
|
A może to być wina rozrządu? Dawno nie był wymieniany a mam już 255.000 km... |
_________________  |
|
|
|
 |
Miroslaw91
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 40 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-2012, 12:45
Bolid: Seicento 1.1 Sportage Abarth |
|
|
z tego co widzę to masz seicento 899cm3 czyli masz łańcuch.. i pewnie od nowości nie ruszany 255k to sporo ale nie wydaje mi się żeby łańcuch był winny temu problemowi. Tak jak poprzednik ostaje przy alternatorze. |
_________________ Seicento Sporting Abarth 1.1 SPI
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-11-2012, 09:38
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Czy ta zadyszka występuje tylko na LPG czy na benzynie masz to samo?
Jeżeli na benzynie tego nie będzie możliwe że masz ustawione LPG na mocna ekonomikę a na wyższych obrotach brakuje mu paliwa a chrobotanie to może być w takim przypadku spalanie stukowe. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 17-11-2012, 09:13
Bolid: seicento 900 |
|
|
Auto super pracuje na benzynie, rzeczywiście na LPG mimo iż wolno nie jeżdżę spala mi 6,5 L. Rozrząd był już wymieniany, nie jest od nowości, ale 3 lata na pewno nie wymieniany i przejechałem na nim ~ 100.000 km. |
_________________  |
|
|
|
 |
|