Znikająca benzyna |
Autor |
Wiadomość |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-05-2013, 18:34 Znikająca benzyna
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Witajcie, sej jak w opisie, 900 + LPG 2gen Stag
Dziś pierwszy raz od dłuższego czasu zrobiłem nim porządniejszą trasę (200km~)
i mimo że na PB pracował tylko przez pierwszy kilometr może, a resztę trasy pokonał już wyłącznie na LPG to zaobserwowałem takie zjawisko: rano wskazówka poziomu paliwa pokazuje 1/4-1/5 zbiornika - czyli jakieś 9 litrów, a teraz pokazuje prawie 0 (Czy rezerwa świeci nie wiem bo mam spaloną żarówkę i dopiero na dniach będę miał czas wymienić) |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-05-2013, 18:54
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli nie ma wycieków benzyny to kiedy pracuje na LPG posłuchaj na kopułce wtrysku czy nie słychać specyficznego terkolenia wtryskiwacza.Zdejm w czasie pracy na LPG przewód z elektrozaworu(najlepiej przy reduktorze) i zobacz czy zgaśnie czy będzie pracował |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-05-2013, 19:06
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Wycieków czy niema trudno mi sprawdzić bo kanału/najazdu brak, a tyle ile widać - to nic nie widać.
Podczas jazdy trochę śmierdzi ale o ile się nie mylę to przez nieszczelność wydechu - o tym przekonam się w przyszłą środę bo mam termin wymiany.
Ale lecę posłuchać wtrysku i odłączyć elektrozawór |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-05-2013, 19:12
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Gazu ubywa tyle ile powinno? |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-05-2013, 19:18
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
udno powiedzieć bo nie robiłem jeszcze dokładnych pomiarów, jak na razie od kupna około 3 tygodni temu zrobiłem nim około 400km, i średnia około 9l. przy czym dodam że wcześniej miał problem ze zbyt bogatym dawkowaniem spowodowanym uszkodzonym czujnikiem temperatury. |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-05-2013, 21:24
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie tyle zawory odcinajce PB bo to w gaźnikowcach było ale układ odcinający fizycznie zasilanie wtryskiwacza. Jeśli nie działa prawidłowo to może sobie wtryskiwać lub jak jest wtryskiwacz niszczelny to może lać małe ilości cały czas kiedy pracuje pompa paliwa i istnieje ciśnienie w układzie paliwowym |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 03-05-2013, 09:06
Bolid: One Point One MPI |
|
|
a co by było gdyby dać wyłącznik zasilania na pompę paliwa?
widziałem takie patenty w fordach... odpalasz na PB... cyk na LPG i pompa PB Off 100% gwarancji ze nic nie uchodzi z baku |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
szary1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: STA
|
Wysłany: 04-05-2013, 15:41
Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM |
|
|
Olonor napisał/a: | a co by było gdyby dać wyłącznik zasilania na pompę paliwa?
widziałem takie patenty w fordach... odpalasz na PB... cyk na LPG i pompa PB Off 100% gwarancji ze nic nie uchodzi z baku |
A jednocześnie niszczy wtrysk, pompka powinna tłoczyć paliwo ze względu na chłodzenie wtrysku, lepiej podłączyć kompa i sprawdzić czy modulator nie nawalił. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-05-2013, 16:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Po co ma chłodzić wtryskiwacz skoro ten nie pracuje i cewka elektromagnesu nie wytwarza ciepła?Mam od kilku lat odłączanie pompy przy pracy na LPG i nic się nie dzieje. |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-05-2013, 19:43
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
A jednak wtryskiwacz chodzi :S, jest dokładnie tak jak macher pisałeś w pierwszej odpowiedzi - słychać terkotanie wtryskiwacza, a po odpięciu przewodów od elektrozaworu na reduktorze nic się nie dzieje - pracuje dalej.
Tylko co z tym dalej? jestem coś w stanie sprawdzić co powoduje tą usterkę i ją usunąć we własnym zakresie, czy jedyny kierunek to serwis?
Bo niby mogę zrobić wyłącznik pompy, ale wtrysk nadal będzie pracował i może mu się coś stać.
Czytałem coś o emulatorze, przekaźnikach, żeby sprawdzić czy są sprawne i czy nie mają zasyfionych styków ale nie wiem gdzie ich w seju szukać |
|
|
|
 |
szary1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: STA
|
Wysłany: 05-05-2013, 06:10
Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM |
|
|
macher napisał/a: | Po co ma chłodzić wtryskiwacz skoro ten nie pracuje i cewka elektromagnesu nie wytwarza ciepła?Mam od kilku lat odłączanie pompy przy pracy na LPG i nic się nie dzieje. |
Ja kilka lat temu wymieniałem kilka wtrysków które zostały uszkodzone prawdopodobnie przez wyłączenie pompy, to że nie pracuje to nie znaczy że nie uszkodzi, w tych co ja wymieniałem były te same objawy, po uruchomieniu w wtrysku zaklinowała się iglica i zalewało cały czas auto i nie otwierał się do końca ani się nie zamykał. Są programy LPG w których są czerwone dymki z informacją żeby nie odłączać pompy paliwa, a kto jak zrobi to już jego sprawa. |
|
|
|
 |
szary1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: STA
|
Wysłany: 05-05-2013, 06:16
Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM |
|
|
ptum napisał/a: | A jednak wtryskiwacz chodzi :S, jest dokładnie tak jak macher pisałeś w pierwszej odpowiedzi - słychać terkotanie wtryskiwacza, a po odpięciu przewodów od elektrozaworu na reduktorze nic się nie dzieje - pracuje dalej.
Tylko co z tym dalej? jestem coś w stanie sprawdzić co powoduje tą usterkę i ją usunąć we własnym zakresie, czy jedyny kierunek to serwis?
Bo niby mogę zrobić wyłącznik pompy, ale wtrysk nadal będzie pracował i może mu się coś stać.
Czytałem coś o emulatorze, przekaźnikach, żeby sprawdzić czy są sprawne i czy nie mają zasyfionych styków ale nie wiem gdzie ich w seju szukać |
Jeżeli po przełączeniu nadal masz napięcie na wtryskiwaczu Pb to masz uszkodzony emulator. Jedz do gazownika i podłącz do kompa to Ci sprawdzą czy masz uszkodzony emulator. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 05-05-2013, 14:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Możesz nie mieć emulatora a zwykły przekaźnik odcinający wtrysk. Poszukaj w instalacji na przewodzie różowoczarnym na wtryskiwaczu. Przeważnie jest rozcięty i wstawiony w obwód emulator lub przekaźnik NC który po przejściu na LPG odłącza zasilanie wtryskiwacza.Dojdziesz po kablach do tego urządzenia. |
|
|
|
 |
|