FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Autor Wiadomość
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-01-2015, 23:08   Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
   Bolid: seicento 900


Witam. Przymierzam się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów trochę czytałem w sieci co i jak ale mam jeszcze kilka pytań.
1 .Jakiej firmy uszczelki szukać ?
2. Czytałem o tym ,że sama wymiana niewiele daje jak z tym jest dawać silikon czy może piłować te "nóżki" co do tego mam akurat mieszane uczucia ,bo podejrzewam ,że są one do pozycjonowania na równo a z ręki mógłbym zrobić je na różne wysokości co przy mocnym dokręceniu dałoby przekos i ..trrach czy dobrze myślę ?
3. Widziałem zdjęcia na których widoczny był osad czy nagar wewnątrz pokrywy czy usuwać go czy raczej nic nie ruszać ?
4. Jest jeszcze coś co warto zrobić mając zdjętą pokrywę zaworów ?
5. Z tego co czytałem wywnioskowałem ,że oleju ma w silniku nie być tak ?

Proszę o jakieś konkretne podpowiedzi chcę to zrobić sam i przy okazji nie pogorszyć sytuacji dlatego jeśli ktoś coś w tym temacie może doradzić będę wdzięczny. I co najważniejsze chodzi o seicento 900 2001 :)
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 02-01-2015, 23:49   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


DanFal napisał/a:
1 .Jakiej firmy uszczelki szukać ?

Elring się sprawdzi.
DanFal napisał/a:
2. Czytałem o tym ,że sama wymiana niewiele daje jak z tym jest dawać silikon czy może piłować te "nóżki" co do tego mam akurat mieszane uczucia ,bo podejrzewam ,że są one do pozycjonowania na równo a z ręki mógłbym zrobić je na różne wysokości co przy mocnym dokręceniu dałoby przekos i ..trrach czy dobrze myślę ?

Ja bym silikonu nie dawał, musisz tylko dokładnie oczyścić powierzchnie przylegania uszczelki. Stopek piłować nie musisz, taki zabieg się robi w 1.1
DanFal napisał/a:
3. Widziałem zdjęcia na których widoczny był osad czy nagar wewnątrz pokrywy czy usuwać go czy raczej nic nie ruszać ?

Możesz z grubsza usunąć, nie zaszkodzi, tylko nie szoruj bez sensu
DanFal napisał/a:
5. Z tego co czytałem wywnioskowałem ,że oleju ma w silniku nie być tak ?

Olej może sobie być przecież nie będzie przeszkadzał będąc w misce, no chyba, że planujesz ten zabieg na włączonym silniku :D
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-01-2015, 10:22   
   Bolid: seicento 900


I nie dawać silikonu? Chciałbym zrobić to raz i na długo. Może ktoś ma jeszcze z tym jakieś doświadczenie od czego to zależy ze jednym cieknie zaraz po wymianie nawet z silikonem a innym nie czy to kwestia tylko uszczelki?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2015, 12:57   

TheStig wyczerpał temat :wink: dodam jedynie że dobrze jest powierzchnie przylegania uszczelki odtłuścić acetonem a nałożenie silikonu w niczym nie zaszkodzi ale polecam nałożyć cieńką warstwę na blok później nałożyć uszczelkę i taką samą warstwę na pokrywę zaworów - po przykręceniu zostawić całość na 24h (można połączyć tą operację z wymianą oleju silnikowego) :wink: pokrywę zaworów wystarczy umyć ropą i pędzlem - osadu w formie pokostu i tak nie usuniesz a w niczym on nie przeszkadza.
Jeżeli planujesz wymienić przy okazji olej a jesteś z Białegostoku to tutaj masz dość fajne ceny :wink:
silikon - http://galonoleje.pl/skle...i-rtv-85g-.html
olej - http://galonoleje.pl/skle...el-5w40-4l.html
filtr oleju - http://galonoleje.pl/skle...ju-w-714-2.html
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-01-2015, 15:10   
   Bolid: seicento 900


Uszczelka zakupiona według zaleceń Elring :) Najpierw wymienię tylko uszczelkę dam ją na silikon dla pewności a jak wszystko będzie ok to zmienię olej ,bo akurat i tak mnie to czeka w najbliższym czasie a olej i filtr rotax24, podałeś z mojego koszyka czy to dar jasnowidzenia :D Do tej pory używam lotosa 10w40 ale ostatnio zaczął często klepać po starcie szczególnie jak startuje w mrozy z pod pracy. Czy mogę liczyć na to ,że stuki ustaną ? Z tego co się naczytałem to chyba klepią zawory czy jakoś tak ,bo gdy tylko trochę popracuje i się delikatnie nagrzeje to przestaje tłuc :) Auto ma 118 kkm przebiegu
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-01-2015, 15:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


za dużo siliconu też nie jest dobrze, znam przypadek, gdzie mechanicy dali do miski tyle siliconu, że zatkało smoka i silnik kaput
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2015, 15:48   

Łukasz napisał/a:
za dużo siliconu też nie jest dobrze
- oczywiście :wink: wszystko ale z głową :wink:
DanFal napisał/a:
a olej i filtr rotax24, podałeś z mojego koszyka czy to dar jasnowidzenia :D
- czysty przypadek :))
DanFal napisał/a:
Do tej pory używam lotosa 10w40 ale ostatnio zaczął często klepać po starcie szczególnie jak startuje w mrozy z pod pracy. Czy mogę liczyć na to ,że stuki ustaną ? Z tego co się naczytałem to chyba klepią zawory czy jakoś tak ,bo gdy tylko trochę popracuje i się delikatnie nagrzeje to przestaje tłuc
- niższa lepkość podczas rozruchu to szybsze smarowanie i wypełnienie kasatorów a dodatkowo TBN Shella wynosi prawie 11 więc również w większym odstępie czasu szansa na usunięcie z układu osadów :ok: oczywiście nie jest to równoznaczne z momentalnym ustąpieniem "klepania" ponieważ wszystko zależy od stanu popychaczy i poziomu osadów które olej o niższej lepkości i znacznie wyższych właściwościach myjących od Lotosa 10w40 (TBN =8) będzie usuwał często ze skutkiem chwilowego zatykania hydrauliki - Shella polecam wymienić za pierwszym razem po 6kkm ze względu na przepustowość filtra a później co roku lub 10-12kkm.Jeżeli chciałbyś przyspieszyć proces oczyszczenia magistrali olejowej to po wspomnianych 6kkm możesz zalać jedną z niżej wymienionych płukanek:
Liqui Moly - http://galonoleje.pl/skle...300ml-2640.html
Millers - http://galonoleje.pl/skle...lush-250ml.html
Valvoline - http://galonoleje.pl/skle...ukanka-vps.html
wszystkie zawierają detergenty i są bezpieczne dla silnika - sposób użycia jest jednakowy czyli na gorący silnik wlewamy całą zawartość i pozostawiamy silnik na wolnych obrotach przez 15 minut :wink:
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-01-2015, 19:24   
   Bolid: seicento 900


a czy przed wymianą lotosa taką płukankę można zastosować ? tak żeby nowy olej miał mniej do wymycia ?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2015, 21:33   

DanFal napisał/a:
a czy przed wymianą lotosa taką płukankę można zastosować ? tak żeby nowy olej miał mniej do wymycia ?
- Lotos to nie Castrol :wink: dodatkowo masz niski przebieg więc bez obaw - jestem jednak zwolennikiem usuwania osadów w dłuższym odstępie czasu ponieważ one też nie powstały w silniku nagle :wink:
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-01-2015, 22:57   
   Bolid: seicento 900


Tak zrobię. Dzięki za wszystkie porady i szybką pomoc. Pozdrawiam :smile:
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-01-2015, 07:24   
   Bolid: seicento 900


Witam ponownie mam jeszcze kilka pytań. Wymieniłem uszczelkę wszystko pięknie nic nie cieknie jak do tej pory jednak po drodze napotkałem pewien problem. Rozbierając wtrysk okazało się ,że uszczelka między częścią złączoną z pokrywą zaworów a wtryskiem/przepustnicą jest zniszczona wiadomo była tam uszczelka papierowa wcześniej chyba ktoś to na sylikon trochę dał ja rozerwałem. Chodzi o taką uszczelkę http://www.tomczesci.pl/uploads/19110.thumb400.jpg
Jako ,że śpieszyło mi się a nigdzie w okolicy nie mogłem tego dostać to dałem uszczelkę własnej roboty z cienkiej tektury na sucho jednak kształt trochę uprościłem ,bo jedynie zostawiłem wycięcia na otwór środkowy i te dwa na śruby mocujące. Czy takie coś zda egzamin ? Sprawdzałem testerem szczelności do lpg (pianka) nic tam nie syczało dość dobrze to się sprasowało pod naciskiem. Czy tak może zostać czy może coś z tym zrobić a może moje testy na nic się nie zdają ?
Kolejny problem polega na tym ,że mam instalację lpg 2 gen wiadomo jest mikser jako "przekładka" w tej przepustnicy czy jak to nazwać :grin: Nad nim jest wykorzystana fabryczna gumowa uszczelka a pod nim papierowa cienka była na sucho jak ją obejrzałem to była mocno rozmoknięta jakby od benzyny. Drugiej nie miałem także włożyłem choć była na prawdę mocno sprasowana. Tym testerem szczelności sprawdzałem gdzie się da i nic nie wykryłem jednak dla bezpieczeństwa pytam czy tak to może zostać czy może jakiś inny patent zastosować ?
Jedyne co odstatnio zaobserwowałem to to ,że jak silnik schodzi z obrotów na biegu to jakby wcześniej zaczyna poszarpywać niż wcześniej chodzi mi o niskie obroty albo to tylko efekt nasłuchiwania wszystkiego :-P Czy coś w tym jest ?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-01-2015, 13:16   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ja na uszczelki używam papieru filtracyjnego do filtrów oleju i nakładam cieniutką kreseczkę silikonu

składałem tak pompę oleju w 1.4 i po przejechaniu 2-3 tys km spokój nic nie leci.

jeśli zaczyna poszarpywać może gdzieś łapać lewe powietrze czyli wychodziło by na to że jest gdzieś jakaś nieszczelność.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-01-2015, 14:56   
   Bolid: seicento 900


Czyli nie muszę się bać tektury? Może ta uszczelek pod mikser też bym zrobił nowa z tektury? Bo już wyglądala kiepsko. Rozumiem że jedyne co może się stać to że będzie zasysalo powietrze dodatkowo i będzie nierówno silnik pracowal? Smarować to dodatkowo silikonem czy na sucho wystarczy? Gdzieś jeszcze kiedyś czytałem że ktoś to smarem traktował.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-01-2015, 15:30   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


minimalnie silikonu można dać. cienką kreskę po obwodzie całej uszczelki. jak docisniesz to ładnie się rozprowadzi i powinno być szczelnie :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum