 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
1.2. 8V porównanie sportowych wałków od wałków |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-12-2015, 23:45 1.2. 8V porównanie sportowych wałków od wałków
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Były wydechy z nudów porównanie ile i jak leci Polskim wałkom rozrządu;Swiątek, Heinrich,866, cut-cums.
Pacjent 1.2. 8V seria-dolot wydech na dwóch przelotach
-Wałek 269st w kat. Świątka- po 3 imprach amatorkach-stan powinien być jak nowy-ma ślady zużycia jak seria po 200tys. -
80,3km/102nm-6439/4459obr-do 3 tys mapy nie dostrojone, nie dało się cały dzień.-powyżej jakoś wyszło-do 3 tys jak seria 1.1 , jałowe nierówne,
Problem oprócz wałka-seryjna czapka-2 dni po 6 godz-powiększone kanały, przycięte prowadnice, , komory spalania i zawory zmodyfikowane, ssący na gładko z poprzecznym frezem, zimniejsze świece NGK tzw. 7-luz zaworowy, planowanie 1mm, polerowana przepustnica-niewdzięczna praca
Test i strojenie nr 2-
86,6km,66540/111,4nm/4230-jałowe stabilne-1000,dostrojony w całym zakresie w 3,5h, mocny od 2,8obr. do 7tys.
Wałek Heinrich-cudo typ sportowo turystyczny-głośny na dużym luzie , na mniejszym jeszcze bardziej-
Czapka po obróbce ww.-84,6km/106,2nm/6790/4880-do 3 tys lipa z zapłonem na Ecu później idzie do 7,5tys górą-na EMU pewnie było by lepiej-dla kogoś kto lubi hondy bez v-teca-
Cut-cams(mój)-90,9km/116nm/6460/4950 obr-dało się wystroić-od 2,5 do 7300 bardzo mocna 8v się zrobiła.-lepszy wydech-dolot i można by coś jeszcze dodać
866+ mod czapki- 78,9km/110,4nm/6230/3120-od 1,8obr do 6400 ładnie idzie seryjnie mocny z dołu, góra też niezła. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-12-2015, 13:31
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Żadna nowość że wałki świątka są prawie jednorazowe. Obojętne jaki silnik i jakiej marki auto. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-12-2015, 14:43
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Przekaz może był zbyt jasny-
nie chodziło mi, że wałki Świątka (niektóre) mają wady,wałki bez obliczeń komputerowych, są na zasadzie jak się uda tak będzie, a wałki dobrych firm są bdb przygotowane;
ale;
-sam montarz wałka bez przygotowania silnika i elektroniki(często osobnej) nie daje nic dobrego.
-wałki nawet do codziennej jazdy zmieniają diametralnie charakterystykę-najczęściej jest to mocna góra wzlędem słabszego dołu.
Wałki markowe(cat-cums, rorally) potrafią znaleść kompromis charakterystyki i są bardzo trwałe.
Oryginalny wałek 866 w dobrym stanie pod względem charakterystyki jest obliczony bdb. nawet do ostrzejszej jazdy.
A co do Świątka znam dużo osób co chodzą im te wałki i sporo którzy mają problemy-czy to fiat, opel, czy crx.:-) |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 29-12-2015, 10:02
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
wątek ciekawy ale szkoda że nie ma pokrycia w wykresach z prób, można byłoby porównać charakterystyki
Tak wyglądał wałek Świątka W.720 w silniku który zakupiłem, przebieg bliżej nie znany. Sam zrobiłem na nim z 10 tys.
Z drugiej strony oprócz Świątka raczej nie ma u nas dużego wyboru w innych dostawcach, jest jeszcze Rewar Krakowski, ale nie cieszy się taką popularnością i wyborem jak Świątek |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-12-2015, 06:48
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | -sam montarz wałka bez przygotowania silnika i elektroniki(często osobnej) nie daje nic dobrego.
-wałki nawet do codziennej jazdy zmieniają diametralnie charakterystykę-najczęściej jest to mocna góra wzlędem słabszego dołu. | Święta prawda. Sam tego doświadczam w swoim pGT gdzie siedzi piper-cums, charakterystyka uliczna. Póki co komp nie wystrojony i auto ciągnie od 4-5tyś. Śodek bez zmian, a dołu nie ma w ogóle. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-12-2015, 22:43
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
PGT kiedyś miałem okazję latać i w standardzie sprawne(dziś już mało tego) wyrywa asfalt |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-12-2015, 18:29
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Noo seria 136KM miała, teraz silnik po remoncie, kute tłoki, wałek, 'ostre' wallbro w baku, większe wtryski i większe turbo. Został IC do wymiany na odpowiedni no i strojenie, ale póki co autko po remoncie budy czeka na składanie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|