FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Osłona przegubu
Autor Wiadomość
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-02-2016, 20:45   Osłona przegubu
   Bolid: seicento 900


Witam muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego zanim przegub szlak trafi. Kiedyś już to robiłem ale po odkręceniu zwrotnicy straciłem zbieżność i musiałem ustawiać na nowo czy jest inny sposób żeby dobrać się do przegubu bez odkręcania zwrotnicy ? Myślałem o odkręceniu sworznia wahacza od zwrotnicy bo tego inaczej się wkręcici nie da tylko czy wtedy wyjmę ? Ewentualnie jakieś znaki robić tylko czy da się na to zlożyć idealnie tak jak było ?
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 02-02-2016, 21:01   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Ostatnio wymieniałem osłonę przegubu przy okazji zmiany skrzyni więc półośki wyleciały i zbieżność się nie posypała :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-02-2016, 21:08   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Po wyciągnięciu sworznia zwrotnicy amortyzator wraz ze zwrotnicą powinno dać się odchylić na tyle żeby wysunąć półoś, ale nigdy nie sprawdzałem, więc pewności nie mam.

Nie rozumiem tylko dlaczego straciłeś zbieżność. Owszem jest pewien luz na śrubach mocujących zwrotnicę do amortyzatora, ale jest on na tyle mały, że nie powinna się zbieżność przestawić na tyle żeby była konieczność ponownego jej ustawiania.
Jeśli u Ciebie ten luz jest aż taki duży to faktycznie możesz spróbować sobie zaznaczyć położenie zwrotnicy w gnieździe amortyzatora. Tzn odrysować czy też wyryć czymś ostrym na obudowie amortyzatora krawędź zwrotnicy, może to by coś pomogło przy ponownym montażu.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-02-2016, 21:37   
   Bolid: seicento 900


Też tak myślałem żeby czymś to zaznaczyć choć najchętniej to wcale bym nie ruszał tego dla pewności. Luz na zwrotnicy jest większy bo był rozpiłowany trochę żeby ustawić kąty kół o czym wszyscy mówią że w seju się nie da itd ale jak trafi się na kogoś kto chce pokombinować to potem jest różnica w prowadzeniu może nie kolosalna ale idzie to wyczuć. Polecam tą metodę i warto szukać kogoś kto się trochę pomęczy ale zrobi a nie tylko znawcy co mówi że się nie da i już a kasę skasuje za pokręcenie jednym drążkiem a potem kierownica w poprzek bo i takich spotkałem już. Wcale nie trzeba tego bardzo mocno piłować żeby zmienić kąty u mnie wystarczyło pare ruchów pilnikiem. Spróbuję ten sworzeń od wahacza wyjąć skręcę koła może wyjdzie wtedy jakoś po dobroci :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-02-2016, 22:11   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No to nie wspominałeś, że masz rozpiłowane otwory w amortyzatorze, to wtedy jasna sprawa, że zbieżność trzeba ustawić ponownie za każdym razem :wink:
Wszyscy piszą, że się nie da ustawić pochylenia koła bo to generalnie prawda, w seryjnym zawieszeniu ustawia się tylko zbieżność i to wystarczy przy normalnej jeździe o ile sej nie jest po dzwonie i się fabryczne kąty nie pozmieniały.
Ale rozpiłowywanie otworów (zrobienie tzw "fasolek") to znany patent powszechnie stosowany przez tuningowców i startujących sejami w rajdach :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
Ostatnio zmieniony przez barkor 02-02-2016, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2016, 23:29   Re: Osłona przegubu
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


DanFal napisał/a:
... czy jest inny sposób żeby dobrać się do przegubu bez odkręcsania zwrotnicy ? Myślałem o odkręceniu sworznia wahacza od zwrotnicy bo tego inaczej się wkręcici nie da tylko czy wtedy wyjmę?
po 1 zbieżność nie zmienia się od zdjęcia amora ze zwrotnicy!! bo nie zmienia się wysokość mc'persona. Zmienia się geometria ale w stopniu niezauważalnym bez przyrządu i na pewno w granicy tolerancji fabrycznej.
Zakładając że masz wszystko ustawione i masz fasolki, to po prostu zaznaczasz markerem albo rysikiem przyleganie amora do zwrotnicy i odkręcasz jak bóg przykazał.
Jak zrobisz.o co pytasz , to owszem, półoś wyjmiesz. Powalczysz z oporem amora jak niewolnik w kopalni ale finalnie wyjdzie. Pytanie jak złożysz ponownie, żeby ścisnąć mc'persona, ustawić nad ruchomym sworzniem wahacza? I ile przy tym stracisz palców :wstyd:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 03-02-2016, 09:38   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Jak masz piłowane zawieszenie to musisz czymś dobrze zaznaczyć jak było i tyle. Wypucować punkt styku, maznąć farbą.
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 03-02-2016, 17:01   
   Bolid: Seicento 900


farba mało precyzyjna. rysik/śrubokręt lepszy
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-02-2016, 19:40   Re: Osłona przegubu
   Bolid: seicento 900


X-raT napisał/a:
Jak zrobisz.o co pytasz , to owszem, półoś wyjmiesz. Powalczysz z oporem amora jak niewolnik w kopalni ale finalnie wyjdzie. Pytanie jak złożysz ponownie, żeby ścisnąć mc'persona, ustawić nad ruchomym sworzniem wahacza? I ile przy tym stracisz palców :wstyd:

Zmieniając wahacz nie ściskałem amora ani go nie demontowałem tylko opuściłem ile się dało stąd moja dedukcja że mi się uda rozłączyć i potem złączyć i gitara pytanie tylko czy idze to potem jakoś odchylić ale to już napiszę jak zrobię wtedy się okaże czy może jednak masz rację. Już raz straciłem zbieżność po zmontowaniu zwrotnicy byle jak też myślałem że będzie to w granicy błędu potem kierownica była krzywo a jezdziło się jak na dzikiej świni także ma to wpływ a drążkami nie ruszałem tylko pochylenie zwrotnicy się zmieniło. Za kilka dni zrobię i napiszę co z tego wyszło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum