FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze stacyjką!
Autor Wiadomość
zassawka 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Łódź
  Wysłany: 05-08-2011, 23:40   Problem ze stacyjką!
   Bolid: seicento 900


Witam! Posiadam seicento 900 i mam taki oto problem, otóż ostatnio miałem bardzo duże problemy z przekręceniem kluczyka (dopiero po kilkunastu próbach zaskakiwał) więc dzisiaj rano postanowiłem nasmarować stacyjkę i po wykonaniu tej o to czynności przekręcenie kluczyka stało się niemożliwością :( W tej chwili jestem w kropce i nie za bardzo wiem co mam począć w tej sytuacji, gdyż z tego co słyszałem aby wymienić wkład trzeba przekręcić kluczyk o jedną pozycję po czym wcisnąć guzik blokujący go, a zablokowana stacyjka uniemożliwia mi to. Dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc, co mogę zrobić z tym fantem?
 
 
ciocia 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 132
Skąd: czewa
Wysłany: 05-08-2011, 23:51   
   Bolid: seicento


poruszaj kierownica i przekrec kluczyk:)
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 05-08-2011, 23:55   
   Bolid: Czarny Misiek


Jeżeli to faktycznie włączona blokada kierownicy to --> :wstyd: :wstyd: :wstyd:

Albo spróbuj drugim kluczykiem, w starej stacyjce tak miałem ;) Jeden kluczyk śmigał, a drugi nie... Teraz mam zestaw od Pandy i problemy znikły ;)
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
zassawka 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-2011, 00:23   
   Bolid: seicento 900


Sprawdzałem oby dwoma kluczykami i raczej to nie jest blokada kierownicy. (Sprawdzane przeze mnie i drugiego kierowce z 22 letnim stażem.) Wygląda to mniej więcej tak jakby stacyjka po nasmarowaniu nagle przestała rozpoznawać kluczyk.
 
 
sejomaniak 
Nałogowiec


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 302
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 06-08-2011, 00:52   
   Bolid: F/I/A/T Seicento BRUSH 1.1MPI


a immo masz??
_________________
Seicento
 
 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 06-08-2011, 06:42   
   Bolid: Seicento


zassawka napisał/a:
prawdzałem oby dwoma kluczykami i raczej to nie jest blokada kierownicy. (Sprawdzane przeze mnie i drugiego kierowce z 22 letnim stażem.) Wygląda to mniej więcej tak jakby stacyjka po nasmarowaniu nagle przestała rozpoznawać kluczyk.


pytanie czym smarowałeś ów stacyjkę bo lejąc jakikolwiek olej to tylko zrobisz w niej maż z tego syfu co przez x lat wchodził z kluczem

proponuje ci nalać delikatnie czegoś w postaci benzyny ekstrakcyjnej by rozpuścić to co trzyma wodziki i delikatnie wsuwką lub spinaczem je rozruszać co by odbiły potem kluczem, może pomoże jeszcze delikatne popukanie w stacyjkę czymś twardym ale to najpierw odkręć osłonę kolumny by nie walić z góry a z boku tak jak ułożone wodziki w niej

mnie to raz pomogło :)

i nie smaruje się zamków niczym tłustym


a imo jak masz i chcesz zmienić stacyjkę pamiętaj że w kluczu chip i trza będzie przełożyć do nowego klucza
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-08-2011, 10:22   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Miałem podobnie ale u mnie była kwestia tego rodzaju że kluczyk normalnie się wyciera w fiatach. Możesz to organoleptycznie wzrokowo stwierdzić. Zaokrąglony grot żółty metal przebija.Jak jest wytarty grot to możesz sobie kręcić ile chcesz i tak nie załapie. Drugi był nowy kluczyk i chodził bez problemu. Dorobiłem na podstawie zapasowego kilka lat temu i jest z innego materiału. Nic się nie wyciera. Jak był taki jest.Jak dorabiałem to w zakładzie powiedział że dopasuje mi zapadki w stacyjce pod tego wytartego ale jak powiedziałem że mam bez fiata code to bez problemu dorobił i używam dorobiony kluczyk do tej pory i żadnych problemów nie ma.Ciekawostką było to że ten wytarty kluczyk otwierał zamki w drzwiach ale stacyjki już nie poradził. Myślę że tu jest kwestia tego że też zamki się wycierają bo mam centralny i nieczęsto używam zapadek w zamku bo kluczykiem nie otwieram.Sprawdź u siebie czy drzwi otworzysz tym kluczykiem czy bagażnik itp. Niepotrzebnie smarowałeś bo kurz też niejako rzeźbił się pod ustawienie grotu kluczyka w stacyjce a tak zmyłeś go. Używałeś obu kluczyków? A czy oba czasem nie wytarte? Kiedyś jeden i teraz drugi? Grot powinien być bez zaokrągleń
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
zassawka 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-2011, 22:47   
   Bolid: seicento 900


Problem rozwiązany. Udało mi się odpalić przy entej próbie, po wyczyszczeniu wkładu benzyną i pojechałem prosto do kliniki zamków, gdzie wymienili mi wkład i dostosowali do starych kluczyków, według 'pana mechanika' poszły zapadki, nawet dorobiony kluczyk z wyższą rzeźbą nie dawał rady. Za całą operacje zapłaciłem 150 zł, pewno przepłaciłem ale takie jest życie laika :( Dziękuje wszystkim za pomoc :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum