Uszczelniacze zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-09-2012, 16:11 Uszczelniacze zaworów
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Witajcie. czy ktoś z was wymieniał już kiedyś sam uszczelniacze ? Napisałem zapytanie do okolicznej firmy ktora sie tym zajmuje to policzyli mi 25 zł za zawór a patrząc po cenach takich zaworów chciałbym zrobić to sam. ze zdjęciem głowicy nie ma problemu bo wszystko było ruszane rok temu (mała przygoda ze świecą).
Co potrzebowałbym do takiej operacji poza oczywiscie uszczelniaczami, pewnie szczelinomierzem i zestawem odpowiednich kluczy ?
Ktoś moze podpowiedziec jak do uszczelniaczy sie dostac - poza zdjeciem wałka rozrzadu bo to raczej pewne i tyle to sie domyslam. czy musze wyciagac całe zawory do tego celu wlacznie z popychaczami czy nie trzeba?
przy okazji moze zrobie tez pierscienie ale to chyba dam mechanikowi - tez ma SC tylko sporting i warsztat 200 m od mojego domu wiec jak zdejme glowice to podepchne mu samochod niech sie bawi. panewki wału i korbowodow robilem dwa lata temu tak samo uszczelniacz na wale.
Z góry dzięki za jakies sensowne odpowiedzi. Za te typu oddaj to komus czy nie psuj póki jezdzi dziekuje bo oleju chłepta za dużo. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
stopa15
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-09-2012, 17:31
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
Uncrossed napisał/a: | czy musze wyciagac całe zawory do tego celu wlacznie z popychaczami czy nie trzeba? |
Demontujesz wałek, wyciągasz szklanki,rozpinasz zawory. Ja wymieniałem kiedyś u siebie bez zdejmowania głowicy. w miejsce świecy wkręcałem dorobiony króciec i podpinałem pod kompresor dzięki czemu zawór nie wpadał mi do środka. Uncrossed napisał/a: | przy okazji moze zrobie tez pierscienie ale to chyba dam mechanikowi |
Uncrossed napisał/a: | bo oleju chłepta za dużo. |
Myślisz ze zmiana samych pierścieni na wiele się zda? jest duża szansa ze będzie Ci go jadł jeszcze więcej.
Cylindry do przemierzenia i honowania- wtedy robota ma sens. |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-09-2012, 19:15
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
czyli pewnie taniej dorwac zdrowy slupek
a najlepiej swap na 1.2 MPI |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
stopa15
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-09-2012, 19:30
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
Uncrossed napisał/a: | swap na 1.2 MPI |
dokładnie, zdrowe 1.2 |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-09-2012, 20:51
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
no zdrowe bo nie ma sensu kupic zajechanego i tez go remontowac ;D |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-09-2012, 23:38
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
stopa15, brawo, w końcu ktoś, kto mówi oficlajnie, że czasem założenie nowych pierścieni jeszcze bardziej pogarsza efekt niż było na "starych"
pierścień pierścieniem a cylinder cylindrem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ryba88
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 76 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-09-2012, 07:19
Bolid: Fiat 600 1,1 2008 |
|
|
TUTAJ
Masz opisane jak wymienić uszczelniacze, bez ściągania głowicy. Co prawda to na innym aucie, ale masz tylko lepiej ze zwykłym SOHC 8v, zamiast DOHC 16. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-09-2012, 10:28
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
pytałem sie u mojego sasiada ktory ma warsztaa - policzyl sobie 250 plus częsci- raczej wezme sie za swap na 1.2 MPI bo i tak chodzilo mi to po glowie. temat do zamkniecia. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|