FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 0.9 Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
lucek6667 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-07-2014, 19:01   Seicento 0.9 Problem z silnikiem
   Bolid: Seicento SX


Witam. Mam od dłuższego czasu problem z moim Seicento SX 0.9, 1999 r. 140 tys. przebiegu. Byłem z nim w ASO Fiata i u prywatnego mechanika ale nic nie potrafili zrobić. Silnik nierówno pracuje, dużo pali(latem ok. 10, zimą 20!) W chłodne dni rozgrzewa się i dostaje mocy dopiero po przeciągnięciu mu i włączeniu czwartego biegu. Mimo to przy dodawaniu gazu szarpie. Latem jest lepiej ale co najciekawsze w deszczowe lub mgliste dni gdy powietrze jest wilgotne samochód jeździ jak nowy. Nie muli przy starcie a wręcz wyrywa się do przodu, nie szarpie, i nawet spalanie ma normalne( ok. 7). Idąc tym tropem myślałem że to elektryka i wymieniłem kable i świece. Świece kilka razy ale to pomagało tylko na jakieś 2 tygodnie a potem problem wracał, świece robiły się czarne. Wcześniej wymieniony był termostat i płyn chłodniczy ale to nie dało żadnego efektu.
Czy ktoś miał taki problem?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-07-2014, 19:50   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Podmień komputer.
To trochę wygląda na problem z zapłonem. Skoro odpala to raczej nie czujnik położenia wału.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2014, 20:47   

W 899 miałem podobnie po przebiegu 160kkm no może nie palił aż tyle a sprawcą była sonda lambda - po wymianie jak ręką odjął :roll:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-07-2014, 21:07   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


rotax24 napisał/a:
W 899 miałem podobnie po przebiegu 160kkm no może nie palił aż tyle a sprawcą była sonda lambda - po wymianie jak ręką odjął :roll:


Aż nie chce mi się wierzyć że w aso nie sprawdzili sondy lambda. Choć faktycznie co serwis to inne metody.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
marcinekwld 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-07-2014, 21:17   
   Bolid: seicento 900


Tez tak mialem to wina sondy byla i po wymianie wszystko wrocilo do normy
_________________
Cała Polska zna nasz kibicowski świat, cała Polska wie jak Kolejorz bawi się!
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 08-07-2014, 23:28   
   Bolid: Seicento Young


DeZ napisał/a:
Aż nie chce mi się wierzyć że w aso nie sprawdzili sondy lambda. Choć faktycznie co serwis to inne metody.

Dla niektórych podpięcie pod komputer to już za dużo ''fachowej'' roboty co zresztą można samemu wykonać.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
lucek6667 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-08-2014, 14:53   
   Bolid: Seicento SX


Tak jak mówiliście sonda lambda. 150 zł na wymianę i spalanie od razu zeszło o połowę. Do tego wymiana zatkanego i pękniętego wężyka od odmy/dolotu i moc wróciła. Dziękuje bardzo za pomoc!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum