Mrugająca lampa alladyn'a [Olej] |
Autor |
Wiadomość |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 09-04-2016, 19:58 Mrugająca lampa alladyn'a [Olej]
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Tak jak w temacie.
Ostatnio zauważyłem że przy gwałtowniejszych skrętach czy przyśpieszaniu na sekunde miga kontrolka ciśnienia oleju.
Olej zmieniany regularnie, stan kontrolowany. Jaka jest tego przyczyna ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2016, 20:24
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Ja tak miałem w 1.1 jak było za mało oleju i bodajże przy długim skręcie w lewo zapalała się. Po prostu smok nie zasysał oleju ,tak było przy stanie około 1,5-1,7 litra |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-04-2016, 22:34
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Olej zalej lepszy niż lotos do kosiarki i filtr zmień. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2016, 22:57
|
|
|
Najlepiej zawsze utrzymywać olej na maksimum większa ilość oleju to większa ilość dodatków i co dość istotne to większa objętość dla dyspersji zanieczyszczeń. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-04-2016, 23:45
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Kolego, ja dodał bym maximum na ciepłym, bo na zimnym max to zazwyczaj na ciepłym 3-4mm powyżej maxa i jak ktoś ma ciężką nogę , albo mpi to wali olejem w odmę w tych silnikach powyżej 5tys, jesze jak dłubnięty to już nieźle, a w mpi z racji konstrukcji są przypadki, że tależyk przepustnicy pływa w oleju |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2016, 00:06
|
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Kolego, ja dodał bym maximum na ciepłym | oczywiście że tak stan najlepiej sprawdzać max 10 min po wyłączeniu silnika. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2016, 09:41
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | ... mpi to wali olejem w odmę w tych silnikach powyżej 5tys, jesze jak dłubnięty to już nieźle, a w mpi z racji konstrukcji są przypadki, że tależyk przepustnicy pływa w oleju | A czym się różni od zwykłego 1.1? Jaka konstrukcja jest inna jak te same kanały olejowe pompa i wyjście ósmy z dekla.zaworów. Jak ktoś dusi jak nienormalny to w każdym silniku wydmucha olej w dolot.
Rotax, ale miarka oleju ma skalę więc teoretycznie tymi widelkami producent oznacza bezpieczne ilości oleju w silniku. Czyli jazda na min nie ma prawa załączyć lampki małego ciśnienia oleju. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 10-04-2016, 10:05
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
X-raT napisał/a: | ale miarka oleju ma skalę więc teoretycznie tymi widelkami producent oznacza bezpieczne ilości oleju w silniku. Czyli jazda na min nie ma prawa załączyć lampki małego ciśnienia oleju. |
No teoretycznie tak, ale być może przy intensywnym "pałowaniu" i "ponadnormatywnych" przechyłach i siłach odśrodkowych gdy duża szybkość w zakrętach, to może i producent nie przewidział takich warunków i "się zapala" gdy niski poziom oleju ale jeszcze w przewidzianej normie. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2016, 10:59
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Producent wypuszcza seryjne auto do codziennej jazdy. Nie składa tego typu silnika z myślą o kręceniu do 7tyś przy byle okazji dzień w dzień.
Jak ktoś jest ma taki stan silnika, że oleju znika więcej niż paliwa i tak jeździ jak powyżej opisałeś to sory, ale takiemu pacjentowi absolutnie nic nie pomoże.
Jak dbasz, tak masz. Skoro olej wycieka to się silnik uszczelnia a nie dolewa lub jeździ na min poziomie czekając na lampkę. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 10-04-2016, 13:07
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
X-raT napisał/a: | Olej zalej lepszy niż lotos do kosiarki i filtr zmień. |
Nie wiem skąd te przypuszczenia, że jest tam "olej z kosiarki". Shell 0w40 filtr "filtron"
Olej był zmieniany 5kkm temu razem z filtrem, idę sprawdzić zaraz co tam słychać na bagnecie.
Czy normalną rzeczą w zime jest dosyć spora ilość "majonezu" ? Załozyłem miesiąc temu zbiornik na olej z odmy, musiałem go już raz opróżniać, najpierw woda zleciała, potem gęsty syf. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2016, 13:44
|
|
|
X-raT napisał/a: | Rotax, ale miarka oleju ma skalę więc teoretycznie tymi widelkami producent oznacza bezpieczne ilości oleju w silniku. Czyli jazda na min nie ma prawa załączyć lampki małego ciśnienia oleju. | oczywiście że tak,minimum to dalej w pełni bezpieczny margines - moja dygresja dotyczyła tutaj objętości dla neutralizacji i absorbcji produktów spalania,doskonale wiemy że stan min i max to nadal to samo ciśnienie smarowania |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2016, 15:00
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
1922 napisał/a: | X-raT napisał/a: | Olej zalej lepszy niż lotos do kosiarki i filtr zmień. |
Nie wiem skąd te przypuszczenia, że jest tam "olej z kosiarki". Shell 0w40 filtr "filtron"
Olej był zmieniany 5kkm temu razem z filtrem, idę sprawdzić zaraz co tam słychać na bagnecie.
Czy normalną rzeczą w zime jest dosyć spora ilość "majonezu" ? Załozyłem miesiąc temu zbiornik na olej z odmy, musiałem go już raz opróżniać, najpierw woda zleciała, potem gęsty syf. | Ok to przepraszam.
Ludzie potrafią swapa zrobić z pół-remontem i silnik minerałem zalać a potem beczą że kontrolka świeci po rozgrzaniu silnika
Co do majonezu to zależy. Im dłuższa odma tym więcej zmartwień. W zimie odkłada się para wodna w wężu i z oparami oleju tworzy to mazidło. Im dłuższy wąż tym większe prawdopodobieństwo nie dogrzania jego końca i marznięcia tego majonezu. Jak odma przestanie być przelotowa to zacznie powoli wzrastać ciśnienie w skrzyni korbowej. Jak to zbyt długo trwa np. w trasie kilkudziesięciu km, to ciśnienie możne wysadzić bagnet lub rozszczelnić silnik w najsłabszym miejscu.
Znajomemu wyssało cały olej z escorta na trasie bb-katowice. Chłop zdziwiony dlaczego, cały silnik zalany olej z góry na dół a bagnet suchy. Potem wyszło że w fabrycznej odmie był normalnie lód. Wpierw grzałem węże opalarką potem ON do mycia i problem się nie powtórzył.
A swoją drogą jak w tym zbiorniku masz dużo oleju to chyba silnik ma mega przedmuchy i czas szukać innego. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2016, 16:01
|
|
|
Przypuszczam że po poprzednich olejach pierścienie jeszcze właściwie nie puściły stąd przy 0w40 jest problem na zimno - góra jest zbieżna z 10w40 czy 5w40 ale na zimno przy 0w jest podobnie jak przy 5w w 50-60 stopniach - zanim dojdzie do zdania rozszerzalnośc termiczna to przedmuch będzie znaczny - przy zmianie oleju zalej tą płukankę - http://lejolej.pl/pl/p/Li...FLUSH-500ml/116 - zastosuj całość na ciepły silnik z poziomem oleju bliskim minimum,pozwól popracować mu na biegu jałowym przez 15 minut
ps. Shell Ultra 0w40 ma lepkość bardzo bliską 0w30 ze swoim 71,9 cSt w 40°C
jak będziesz chciał pozostać przy tej lepkości to bardziej stosowny będzie Ravenol SSL 0w40 z lepkością 83 na zimno - http://olejravenol.pl/opi...ae-0w40-4l.html |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 10-04-2016, 16:18
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Kiedyś pytalem Ciebie o olej wlasnie, poleciles ten ktory mam wlany.
X-raT, jeszcze troche pojezdzi i bedzie swap. Oleju jakotako tam nie widać. Najpierw woda potem ten szlam. Robie dziennie ok 45km. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-04-2016, 17:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
X-raT napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | ... mpi to wali olejem w odmę w tych silnikach powyżej 5tys, jesze jak dłubnięty to już nieźle, a w mpi z racji konstrukcji są przypadki, że tależyk przepustnicy pływa w oleju | A czym się różni od zwykłego 1.1? Jaka konstrukcja jest inna jak te same kanały olejowe pompa i wyjście ósmy z dekla.zaworów. Jak ktoś dusi jak nienormalny to w każdym silniku wydmucha olej w dolot.
Rotax, ale miarka oleju ma skalę więc teoretycznie tymi widelkami producent oznacza bezpieczne ilości oleju w silniku. Czyli jazda na min nie ma prawa załączyć lampki małego ciśnienia oleju. |
Puchą i odmą oraz w nowszych MPI w pokrywie nie masz blaszki łapacza i łapacza pólmieni-czyli wali przy przekroczeniu stanu prosto w lej.
Generalnie miałem na myśli nie seryjne silniki i tam podnosząc kompresję przy przekroczeniu maxa czy stanie max jest już na tyle wysokie ciśnienie , że wywala lekko w odmę jak jest sprawny.
Sprawdź sobie kilka pand/sc mpi po ph-każda będzie miała syf od oparów oleju na tależyku przepustnicy |
|
|
|
 |
|