900 ccm - znaczne utraty mocy. |
Autor |
Wiadomość |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2013, 16:39 900 ccm - znaczne utraty mocy.
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Jak wiadomo posiadam seicento 0,9 z 2002 roku, z przebiegiem 116 500 km
Od pewnego czasu zauważyliśmy (zarówno ja i mama) że w trasie autko jest znacznie wolniejsze... na pełnym gazie i podciąganiu prawie do docinki - prędkość maksymalna wynosi zaledwie 120 km/h... więcej nie idzie za cholerę wycisnąć, obroty nie rosną...
Drugim problemem, który również odnosi się do tego powyższego jest to że czasami w trasie autko nagle traci moc i zwalnia i obroty nie rosną, ale spadają. Nic wtedy nie pomaga, nawet ostre redukcje i operowanie gazem. Wczoraj przytrafiła mi się taka przygoda i z maksymalnie wyciągniętych 90 km/h nagle prędkośc spadła do 40 km/h i później max 70 km/h dało radę jechać tylko...
Myślałem że to wina hamulców - ostatnio wymieniłem szczęki i mam bardzo ostry ręczny, lecz po zatrzymaniu okazało się że jednak hamulce nie trzymają.
To wygląda na coś z silnikiem.
Wiecie może co jest tego przyczyną? |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 03-02-2013, 16:54
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
tnij kata |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2013, 16:59
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Z manualnych oględzin - może przewód do MAP-u jest nieszczelny? Wydech nie modyfikowany - nie ma nieszczelności? Z elektronicznych czynności - sprawdzić zachowanie sondy czy działa- odczytać możliwe zapisane błędy, napięcie ładowania itp |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:03
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Z tym katalizatorem to się boję że będzie jeszcze gorzej jak go ruszę. Nie wiem jak jest z tym w seicento, ale z tego co mi wiadomo wydechy są wyliczane...
Wydech jest seryjny (oryginalny) i nie ma nieszczelności poza niewielką dziurą w łączniku elastycznym - miałem go wczoraj na podnośniku to obejrzałem wszystko od spodu na uruchomionym silniku.
Przewód MAP-u... a gdzie to jest?
Propo podpinania się do kompa, nie mam jak tego sprawdzić - brak interfejsu. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:23
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nieszczelności układu wydechowego wpływają na osiągi samochodu.Niestety negatywnie w silniku 900. Przwód map-u to wężyk wychodzący pod przepustnicą z miejsca gdzie wchodzi również czarny plastikowy wąż od wspomagania hamulców. Po tym cienkim wężyku dojdziesz do MAP-u nad sterownikiem silnika przy przekaźnikach. Do pomiaru sondy starczy multimetr - także potrzebny do pomiaru napięcia i to bym sprawdził gdyż jakby występowały skoki napięcia - elektronika głupieje.
Pompa paliwa nie hałasuje -nie wyje w czasie jazdy? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:31
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Pompa paliwa nie hałasuje. Właśnie planuję wstać, i iść zobaczyć ten przewód od MAP-u i napięcie ładowania, więc zaraz podam przynajmniej to żeby się zbliżyć do rozwiązania problemu |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:35
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
jankes napisał/a: | tnij kata |
saper94 napisał/a: | Z tym katalizatorem to się boję że będzie jeszcze gorzej jak go ruszę. |
Zartujesz w każdym 899 miałem wycięty i super dawał radę, tylko dzwięk sie nie co zmieni...
macher napisał/a: | Z manualnych oględzin - może przewód do MAP-u jest nieszczelny? Wydech nie modyfikowany - nie ma nieszczelności? Z elektronicznych czynności - sprawdzić zachowanie sondy czy działa- odczytać możliwe zapisane błędy, napięcie ładowania itp |
macher powiedział Ci wszystko - i popieram
saper94 napisał/a: | Propo podpinania się do kompa, nie mam jak tego sprawdzić - brak interfejsu. |
Kupił byś w końcu - 50 zł fejs bo ty już masz obd2.... jedynie minus że program Iaw Scan 2 nie do końca teges robi 900 z obd2 - robiłem u raviego i wiem co było. Tomek (Tzok) mnie potwierdził że moga byc komplikacje... |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pytałem o pompę bo objawy też tak jakby układ paliwowy- zapchany filtr paliwa pompa nie wydala z ciśnieniem itp.Przy zapchanym filtrze przy pompie właśnie pompa wyje ale jest jeszcze drugi filtr na przewodzie paliwowym przy baku. |
|
|
|
 |
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:40
Bolid: seicento 900 |
|
|
macher, nie do końca. Komputer nie zawsze kieruje się tylko odczytami z lambdy. Jak depniesz go w pedał, to jasne jest że trochę go będzie zalewało i wtedy odczyt z sondy nie jest brany pod uwagę.
Może problem z paliwem? niewydolna pompa, może jednak problem z hamulcami (typowa bolączka pompy hamulcowej) - zaciska przód. Ale chyba bez diagnostyki się nie obejdzie |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:15
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
macher, jak obiecałem:
-Ładowanie - 14,59V na wolnych obrotach
-Przewód od MAP-u był lekko dziurawy przy przepustnicy- obciąłem i założyłem na nowo. Była też dziurka w przewodzie od odmy, ale rozwiązałem to tak samo.
Filtr paliwa nie był wymieniany od wyjazdu z fabryki z tego co mi wiadomo. Ale pompa siedzi cicho.
gajowwy, hamulce były sprawdzane - wszystko z nimi okej Nawet wczoraj znajomy mechanik mi sprawdził. Bardziej się martwiłem że tył będzie trzymał, ale nie trzyma
Paliwo leję tylko na jednej stacji do wszystkiego co posiadam i nie było z nim problemów, mimo że miałem o wiele bardziej czułe maszyny. A sejek od 10 lat tankuje z tej stacji. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
Ostatnio zmieniony przez saper94 03-02-2013, 18:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:23
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Tomek16f,boję się go ruszyć, bo nie wiem czy to przewody wytrzymają... a wtedy by nie było ciekawie.
Bo gdzie jest odkryłem jak szukałem gdzie sie ręczny naciąga
A może być to wina świec zapłonowych?? Motocykle były bardzo czułe pod tym względem, nie wiem jak z samochodami... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
Ostatnio zmieniony przez saper94 03-02-2013, 18:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:24
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
To ładowanie oczywiście bez obciążenia światłami, nawiewem itp. A na podwyższonych obrotach nie rośnie? Prawie 14.6 volt biorąc pod uwagę przekłamanie multimetru to możliwe do zaakceptowania |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:27
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Jak zwiększam obroty , to o 0,01V rośnie Obciążyłem światłami i nawiewem na maxa to nieznacznie spadło o 0,02-0,03V. Radia nie włączałem już, ale sporo by zabrało |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
Ostatnio zmieniony przez saper94 03-02-2013, 18:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:36
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
saper94 napisał/a: | Jak zwiększam obroty , to o 0,01V rośnie |
eeeee cosik mało ?
saper94 napisał/a: | Obciążyłem światłami i nawiewem na maxa to nieznacznie spadło o 0,02-0,03V. |
czyli z 14.59 na 14.57-14.56 spadło tylko
saper94 napisał/a: | Radia nie włączałem już, ale sporo by zabrało |
daj radio i ogrzewanie tylnej szyby - spr bo to wazne czy masz do d.... miernik, czy masz cosik nie tak z elektryką i sa jaja ... |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
|