FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
900 ccm - znaczne utraty mocy.
Autor Wiadomość
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-02-2013, 16:39   900 ccm - znaczne utraty mocy.
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Jak wiadomo posiadam seicento 0,9 z 2002 roku, z przebiegiem 116 500 km
Od pewnego czasu zauważyliśmy (zarówno ja i mama) że w trasie autko jest znacznie wolniejsze... na pełnym gazie i podciąganiu prawie do docinki - prędkość maksymalna wynosi zaledwie 120 km/h... więcej nie idzie za cholerę wycisnąć, obroty nie rosną... ;(

Drugim problemem, który również odnosi się do tego powyższego jest to że czasami w trasie autko nagle traci moc i zwalnia i obroty nie rosną, ale spadają. Nic wtedy nie pomaga, nawet ostre redukcje i operowanie gazem. Wczoraj przytrafiła mi się taka przygoda i z maksymalnie wyciągniętych 90 km/h nagle prędkośc spadła do 40 km/h i później max 70 km/h dało radę jechać tylko...

Myślałem że to wina hamulców - ostatnio wymieniłem szczęki i mam bardzo ostry ręczny, lecz po zatrzymaniu okazało się że jednak hamulce nie trzymają.
To wygląda na coś z silnikiem.


Wiecie może co jest tego przyczyną?
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 03-02-2013, 16:54   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


tnij kata :))
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2013, 16:59   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Z manualnych oględzin - może przewód do MAP-u jest nieszczelny? Wydech nie modyfikowany - nie ma nieszczelności? Z elektronicznych czynności - sprawdzić zachowanie sondy czy działa- odczytać możliwe zapisane błędy, napięcie ładowania itp
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-02-2013, 17:03   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Z tym katalizatorem to się boję że będzie jeszcze gorzej jak go ruszę. Nie wiem jak jest z tym w seicento, ale z tego co mi wiadomo wydechy są wyliczane...



Wydech jest seryjny (oryginalny) i nie ma nieszczelności poza niewielką dziurą w łączniku elastycznym - miałem go wczoraj na podnośniku to obejrzałem wszystko od spodu na uruchomionym silniku.

Przewód MAP-u... a gdzie to jest? :))


Propo podpinania się do kompa, nie mam jak tego sprawdzić - brak interfejsu.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2013, 17:23   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nieszczelności układu wydechowego wpływają na osiągi samochodu.Niestety negatywnie w silniku 900. Przwód map-u to wężyk wychodzący pod przepustnicą z miejsca gdzie wchodzi również czarny plastikowy wąż od wspomagania hamulców. Po tym cienkim wężyku dojdziesz do MAP-u nad sterownikiem silnika przy przekaźnikach. Do pomiaru sondy starczy multimetr - także potrzebny do pomiaru napięcia i to bym sprawdził gdyż jakby występowały skoki napięcia - elektronika głupieje.
Pompa paliwa nie hałasuje -nie wyje w czasie jazdy?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-02-2013, 17:31   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Pompa paliwa nie hałasuje. Właśnie planuję wstać, i iść zobaczyć ten przewód od MAP-u i napięcie ładowania, więc zaraz podam przynajmniej to żeby się zbliżyć do rozwiązania problemu ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2013, 17:35   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


jankes napisał/a:
tnij kata :))


saper94 napisał/a:
Z tym katalizatorem to się boję że będzie jeszcze gorzej jak go ruszę.


Zartujesz w każdym 899 miałem wycięty i super dawał radę, tylko dzwięk sie nie co zmieni...

macher napisał/a:
Z manualnych oględzin - może przewód do MAP-u jest nieszczelny? Wydech nie modyfikowany - nie ma nieszczelności? Z elektronicznych czynności - sprawdzić zachowanie sondy czy działa- odczytać możliwe zapisane błędy, napięcie ładowania itp


macher powiedział Ci wszystko - i popieram ;)

saper94 napisał/a:
Propo podpinania się do kompa, nie mam jak tego sprawdzić - brak interfejsu.


Kupił byś w końcu - 50 zł fejs bo ty już masz obd2.... ;) jedynie minus że program Iaw Scan 2 nie do końca teges robi 900 z obd2 - robiłem u raviego i wiem co było. Tomek (Tzok) mnie potwierdził że moga byc komplikacje...
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2013, 17:36   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pytałem o pompę bo objawy też tak jakby układ paliwowy- zapchany filtr paliwa pompa nie wydala z ciśnieniem itp.Przy zapchanym filtrze przy pompie właśnie pompa wyje ale jest jeszcze drugi filtr na przewodzie paliwowym przy baku.
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 03-02-2013, 17:40   
   Bolid: seicento 900


macher, nie do końca. Komputer nie zawsze kieruje się tylko odczytami z lambdy. Jak depniesz go w pedał, to jasne jest że trochę go będzie zalewało i wtedy odczyt z sondy nie jest brany pod uwagę.
Może problem z paliwem? niewydolna pompa, może jednak problem z hamulcami (typowa bolączka pompy hamulcowej) - zaciska przód. Ale chyba bez diagnostyki się nie obejdzie ;/
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-02-2013, 18:15   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


macher, jak obiecałem:
-Ładowanie - 14,59V na wolnych obrotach
-Przewód od MAP-u był lekko dziurawy przy przepustnicy- obciąłem i założyłem na nowo. Była też dziurka w przewodzie od odmy, ale rozwiązałem to tak samo.

Filtr paliwa nie był wymieniany od wyjazdu z fabryki z tego co mi wiadomo. Ale pompa siedzi cicho.

gajowwy, hamulce były sprawdzane - wszystko z nimi okej ;) Nawet wczoraj znajomy mechanik mi sprawdził. Bardziej się martwiłem że tył będzie trzymał, ale nie trzyma ;)

Paliwo leję tylko na jednej stacji do wszystkiego co posiadam i nie było z nim problemów, mimo że miałem o wiele bardziej czułe maszyny. A sejek od 10 lat tankuje z tej stacji.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
Ostatnio zmieniony przez saper94 03-02-2013, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2013, 18:21   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


saper94 napisał/a:
Filtr paliwa nie był wymieniany od wyjazdu z fabryki z tego co mi wiadomo.


Żartujesz chyba sobie ;) wymieniaj... byc może tak go zapchało że raz pocisnie, a raz zatka syfkiem który tam siedzi...
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-02-2013, 18:23   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Tomek16f,boję się go ruszyć, bo nie wiem czy to przewody wytrzymają... a wtedy by nie było ciekawie.
Bo gdzie jest odkryłem jak szukałem gdzie sie ręczny naciąga :))

A może być to wina świec zapłonowych?? Motocykle były bardzo czułe pod tym względem, nie wiem jak z samochodami...
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
Ostatnio zmieniony przez saper94 03-02-2013, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2013, 18:24   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


To ładowanie oczywiście bez obciążenia światłami, nawiewem itp. A na podwyższonych obrotach nie rośnie? Prawie 14.6 volt biorąc pod uwagę przekłamanie multimetru to możliwe do zaakceptowania
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-02-2013, 18:27   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Jak zwiększam obroty , to o 0,01V rośnie ;) Obciążyłem światłami i nawiewem na maxa to nieznacznie spadło o 0,02-0,03V. Radia nie włączałem już, ale sporo by zabrało :D
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
Ostatnio zmieniony przez saper94 03-02-2013, 18:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2013, 18:36   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


saper94 napisał/a:
Jak zwiększam obroty , to o 0,01V rośnie


eeeee cosik mało ?

saper94 napisał/a:
Obciążyłem światłami i nawiewem na maxa to nieznacznie spadło o 0,02-0,03V.


czyli z 14.59 na 14.57-14.56 spadło tylko ???

saper94 napisał/a:
Radia nie włączałem już, ale sporo by zabrało :D


daj radio i ogrzewanie tylnej szyby - spr bo to wazne czy masz do d.... miernik, czy masz cosik nie tak z elektryką i sa jaja ...
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum