kilka problemów |
Autor |
Wiadomość |
alan73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Poland
|
Wysłany: 14-12-2011, 11:19 kilka problemów
Bolid: sejek 900+lpg |
|
|
Witam!!
Mam kilka pytań do forumowiczów związanych z moim autkiem tj. Seicento 900 SPI z 2000r
1.chciałbym wymienić czujnik temperatury cieczy ten na termostacie-czy musze spuszczac płyn a póżniej cały układ odpowietrzać , i jak sprawdzić w warunkach domowych czy czujnik jest rzeczywiście do wymiany??
2.czy jest możliwość podpięcia się pod komputer i wykasowanie błędów za pomoca interfejsu diagnostycznego FIAT ECU+VAG KKL -jeśli tak to z jakiego programu skorzystać??
3.co może jeszcze powodować ,że autko ma za wysokie obroty-już od momentu odpalenia zachowuje sie tak jakby chodziło na "ssaniu"?? ..sprawdziłem wszystkie przewody i uszczelki na przepustnicy -nie sa popękane ani zużyte
Z góry dziękuję za wszelkie porady i odpowiedzi
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-12-2011, 11:40
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
ad 1. raczej nie tylko musisz szybko i sprawnie podmienić czujniki, bo płyn zacznie wyciekać dziurą, jaką zrobisz wyjmując stary.
2. jest możliwość, programem IAW_Ecu_Scan
3. na zimnym to normalne, że ma podwyższone obroty, które po krótkim czasie powinny zacząć spadać. Jeśli długo są podwyższone i na ciepłym odpaleniu tak samo to może być np krokowiec |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-12-2011, 12:46
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Czujnik w warunkach domowych sprawdzisz łatwo..Upuścćpłynu bo to potrwa trochę . Wymontowujesz czujnik. Zostawiasz na dworze lub w lodówce tak by było około 0 stopni.Badasz czujnik multimetrem .Przy 0 stopni powinno byc około 9750 omów. Czujnik zabierqasz do domu wstawiasz wodę w garnuszku i gotujesz .Czujnik do wody ale tak by nie dotykał dna garnka bo zafałszuje. Jak woda wrze powinno byc na multimetrze około 200 omów. Jak będzie to czujnik jest ok. Jeszcze możesz prześledzić wskazania od początku,. Tzn czujnik do chłodnej wody podpinasz multimetr i ogrzewasz . Powinno płynnie zmieniać rezystancję odwrotnieproporcjonalnie do temperatury.W temperaturze pokojowej tzn 20 stopniach powinien mieć 3750 omów a w 25 stopniach 3000 omów. To tak też dla pomiarów. Najlepiej jakbyś miał termometr taki od centralnego ogrzewania do garnka wraqz z czujnikiem i sprawdzać pomiary.Co do skanowania błędów to zrobisz jak kolega Linda podał. Tylko musisz mieć przejsćiówkę na 3 pinowe wejście do Twojej centralki lub zrób wiazkę przewodów na podpięcie 3pin/ OBD2.Jak chcesz to podam co z czym połączyć bez przejsciówki |
|
|
|
 |
alan73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Poland
|
Wysłany: 15-12-2011, 12:38
Bolid: sejek 900+lpg |
|
|
macher napisał/a: | Czujnik w warunkach domowych sprawdzisz łatwo..Upuścćpłynu bo to potrwa trochę . Wymontowujesz czujnik. Zostawiasz na dworze lub w lodówce tak by było około 0 stopni.Badasz czujnik multimetrem .Przy 0 stopni powinno byc około 9750 omów. Czujnik zabierqasz do domu wstawiasz wodę w garnuszku i gotujesz .Czujnik do wody ale tak by nie dotykał dna garnka bo zafałszuje. Jak woda wrze powinno byc na multimetrze około 200 omów. Jak będzie to czujnik jest ok. Jeszcze możesz prześledzić wskazania od początku,. Tzn czujnik do chłodnej wody podpinasz multimetr i ogrzewasz . Powinno płynnie zmieniać rezystancję odwrotnieproporcjonalnie do temperatury.W temperaturze pokojowej tzn 20 stopniach powinien mieć 3750 omów a w 25 stopniach 3000 omów. To tak też dla pomiarów. Najlepiej jakbyś miał termometr taki od centralnego ogrzewania do garnka wraqz z czujnikiem i sprawdzać pomiary.Co do skanowania błędów to zrobisz jak kolega Linda podał. Tylko musisz mieć przejsćiówkę na 3 pinowe wejście do Twojej centralki lub zrób wiazkę przewodów na podpięcie 3pin/ OBD2.Jak chcesz to podam co z czym połączyć bez przejsciówki |
Witam byłbym bardzo wdzieczny gdybyś mi podał co z czym połączyć przy podpieciu z OBD2/pin3
pozdrawiam i dzięki za poruszenie tematu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-12-2011, 13:37
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Masz u siebie wtyczkę przy centralce trzypinową więc sprawdź czy taki kolor kabli: niebieskobiały - czarny - czerwonobiały ? Teraz w złączu interfejsu masz 16 pinów. Są opisane wewnątrz? Od 1 do 8 u góry i na dole 9 - 16 tak masz opisane?. Jeśli tak to łączysz następująco:
Przewód niebieskobiały z pinen nr 15 wtyczki interfejsu (Linia L)
przewód czerwonobiały z pinem nr 7 interfejsu (Linia K)
przewód czarny (środkowy) łączysz z pinem nr 5 inetrfejsu (masa)
Plus(+12V) z akumulatora podajesz na pin nr 16 interfejsu
I to wszystko. Porób małe wsówki na te piny. Ja używałem kiedyś osobiście kabelków z zasilacza komputerowego w wtyczki wyciągnąłem i zaizolowałem taśmą dokładnie by tylko wsunąć na pin interfejsu a z drugiej strony cienki gwoździk (do wtyczki centralki silnika) też zaizolowany by nie dotykały się wzajemnie |
|
|
|
 |
alan73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Poland
|
Wysłany: 17-12-2011, 21:16
Bolid: sejek 900+lpg |
|
|
macher napisał/a: | Masz u siebie wtyczkę przy centralce trzypinową więc sprawdź czy taki kolor kabli: niebieskobiały - czarny - czerwonobiały ? Teraz w złączu interfejsu masz 16 pinów. Są opisane wewnątrz? Od 1 do 8 u góry i na dole 9 - 16 tak masz opisane?. Jeśli tak to łączysz następująco:
Przewód niebieskobiały z pinen nr 15 wtyczki interfejsu (Linia L)
przewód czerwonobiały z pinem nr 7 interfejsu (Linia K)
przewód czarny (środkowy) łączysz z pinem nr 5 inetrfejsu (masa)
Plus(+12V) z akumulatora podajesz na pin nr 16 interfejsu
I to wszystko. Porób małe wsówki na te piny. Ja używałem kiedyś osobiście kabelków z zasilacza komputerowego w wtyczki wyciągnąłem i zaizolowałem taśmą dokładnie by tylko wsunąć na pin interfejsu a z drugiej strony cienki gwoździk (do wtyczki centralki silnika) też zaizolowany by nie dotykały się wzajemnie |
Witam!! dzięki za wskazówki jak zrobić przejściówkę z OBD na pin 3 -baardzo sie przydały ...mam jeszcze kilka pytań odnośnie wymiany silnika krokowego mianowicie czy po wymianie krokowca na nowy musze coś ustawiać pod Iaw Ecu Scan ?.......jak odpalam autko na zimnym silniku i jest ustawione do jazdy na LPG silnik czasami wchodzi na takie obroty,że sie potrafi samoczynnie się przełączyć na gaz- czy co do wysokich obrotów jak i na zimnym i ciepłym silniku mają na to wpływ map sensor ,czujnik temp. płynu oraz czujnik poł.przepustnicy?? i jak to sprawdzić ..przewody podciśnieniowe są ok bo sprawdzałem
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-12-2011, 22:03
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nic nie ustawisz w sterowniku SPI chyba ze zmienisz kość pamięci (program) . Po zamontowaniu silnika krokowego wykona on skok maksymalny do zamknięcia kanału w przepustnicy i zapamięta punkt zero od którego cofnie zaprogramowaną ilość kroków. To ze teraz takie wysokie obroty są to normalne. Taki program opracowany przez włochów a wiadomo tam nie ma takich zim i niskich temperatur. sygnału do wzbogacenia mieszanki (wydłużenia czasu wtrysku) na zimnym silniku głownie dostarcza parametr temperatury silnika i jego czujnik. Ale na IAW scanie na pewno prześledziłeś temperaturę i porównałeś do rzeczywistej.Może niepotrzebnie wymieniasz silniczek krokowy |
|
|
|
 |
|