FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kilka problemów
Autor Wiadomość
alan73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Poland
Wysłany: 14-12-2011, 11:19   kilka problemów
   Bolid: sejek 900+lpg


Witam!!

Mam kilka pytań do forumowiczów związanych z moim autkiem tj. Seicento 900 SPI z 2000r

1.chciałbym wymienić czujnik temperatury cieczy ten na termostacie-czy musze spuszczac płyn a póżniej cały układ odpowietrzać , i jak sprawdzić w warunkach domowych czy czujnik jest rzeczywiście do wymiany??
2.czy jest możliwość podpięcia się pod komputer i wykasowanie błędów za pomoca interfejsu diagnostycznego FIAT ECU+VAG KKL -jeśli tak to z jakiego programu skorzystać??
3.co może jeszcze powodować ,że autko ma za wysokie obroty-już od momentu odpalenia zachowuje sie tak jakby chodziło na "ssaniu"?? ..sprawdziłem wszystkie przewody i uszczelki na przepustnicy -nie sa popękane ani zużyte
Z góry dziękuję za wszelkie porady i odpowiedzi

pozdrawiam :grin:
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-12-2011, 11:40   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ad 1. raczej nie ;] tylko musisz szybko i sprawnie podmienić czujniki, bo płyn zacznie wyciekać dziurą, jaką zrobisz wyjmując stary.

2. jest możliwość, programem IAW_Ecu_Scan

3. na zimnym to normalne, że ma podwyższone obroty, które po krótkim czasie powinny zacząć spadać. Jeśli długo są podwyższone i na ciepłym odpaleniu tak samo to może być np krokowiec
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-12-2011, 12:46   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Czujnik w warunkach domowych sprawdzisz łatwo..Upuścćpłynu bo to potrwa trochę . Wymontowujesz czujnik. Zostawiasz na dworze lub w lodówce tak by było około 0 stopni.Badasz czujnik multimetrem .Przy 0 stopni powinno byc około 9750 omów. Czujnik zabierqasz do domu wstawiasz wodę w garnuszku i gotujesz .Czujnik do wody ale tak by nie dotykał dna garnka bo zafałszuje. Jak woda wrze powinno byc na multimetrze około 200 omów. Jak będzie to czujnik jest ok. Jeszcze możesz prześledzić wskazania od początku,. Tzn czujnik do chłodnej wody podpinasz multimetr i ogrzewasz . Powinno płynnie zmieniać rezystancję odwrotnieproporcjonalnie do temperatury.W temperaturze pokojowej tzn 20 stopniach powinien mieć 3750 omów a w 25 stopniach 3000 omów. To tak też dla pomiarów. Najlepiej jakbyś miał termometr taki od centralnego ogrzewania do garnka wraqz z czujnikiem i sprawdzać pomiary.Co do skanowania błędów to zrobisz jak kolega Linda podał. Tylko musisz mieć przejsćiówkę na 3 pinowe wejście do Twojej centralki lub zrób wiazkę przewodów na podpięcie 3pin/ OBD2.Jak chcesz to podam co z czym połączyć bez przejsciówki
 
 
alan73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Poland
Wysłany: 15-12-2011, 12:38   
   Bolid: sejek 900+lpg


macher napisał/a:
Czujnik w warunkach domowych sprawdzisz łatwo..Upuścćpłynu bo to potrwa trochę . Wymontowujesz czujnik. Zostawiasz na dworze lub w lodówce tak by było około 0 stopni.Badasz czujnik multimetrem .Przy 0 stopni powinno byc około 9750 omów. Czujnik zabierqasz do domu wstawiasz wodę w garnuszku i gotujesz .Czujnik do wody ale tak by nie dotykał dna garnka bo zafałszuje. Jak woda wrze powinno byc na multimetrze około 200 omów. Jak będzie to czujnik jest ok. Jeszcze możesz prześledzić wskazania od początku,. Tzn czujnik do chłodnej wody podpinasz multimetr i ogrzewasz . Powinno płynnie zmieniać rezystancję odwrotnieproporcjonalnie do temperatury.W temperaturze pokojowej tzn 20 stopniach powinien mieć 3750 omów a w 25 stopniach 3000 omów. To tak też dla pomiarów. Najlepiej jakbyś miał termometr taki od centralnego ogrzewania do garnka wraqz z czujnikiem i sprawdzać pomiary.Co do skanowania błędów to zrobisz jak kolega Linda podał. Tylko musisz mieć przejsćiówkę na 3 pinowe wejście do Twojej centralki lub zrób wiazkę przewodów na podpięcie 3pin/ OBD2.Jak chcesz to podam co z czym połączyć bez przejsciówki



Witam byłbym bardzo wdzieczny gdybyś mi podał co z czym połączyć przy podpieciu z OBD2/pin3

pozdrawiam i dzięki za poruszenie tematu
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-12-2011, 13:37   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Masz u siebie wtyczkę przy centralce trzypinową więc sprawdź czy taki kolor kabli: niebieskobiały - czarny - czerwonobiały ? Teraz w złączu interfejsu masz 16 pinów. Są opisane wewnątrz? Od 1 do 8 u góry i na dole 9 - 16 tak masz opisane?. Jeśli tak to łączysz następująco:
Przewód niebieskobiały z pinen nr 15 wtyczki interfejsu (Linia L)
przewód czerwonobiały z pinem nr 7 interfejsu (Linia K)
przewód czarny (środkowy) łączysz z pinem nr 5 inetrfejsu (masa)
Plus(+12V) z akumulatora podajesz na pin nr 16 interfejsu

I to wszystko. Porób małe wsówki na te piny. Ja używałem kiedyś osobiście kabelków z zasilacza komputerowego w wtyczki wyciągnąłem i zaizolowałem taśmą dokładnie by tylko wsunąć na pin interfejsu a z drugiej strony cienki gwoździk (do wtyczki centralki silnika) też zaizolowany by nie dotykały się wzajemnie
 
 
alan73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Poland
Wysłany: 17-12-2011, 21:16   
   Bolid: sejek 900+lpg


macher napisał/a:
Masz u siebie wtyczkę przy centralce trzypinową więc sprawdź czy taki kolor kabli: niebieskobiały - czarny - czerwonobiały ? Teraz w złączu interfejsu masz 16 pinów. Są opisane wewnątrz? Od 1 do 8 u góry i na dole 9 - 16 tak masz opisane?. Jeśli tak to łączysz następująco:
Przewód niebieskobiały z pinen nr 15 wtyczki interfejsu (Linia L)
przewód czerwonobiały z pinem nr 7 interfejsu (Linia K)
przewód czarny (środkowy) łączysz z pinem nr 5 inetrfejsu (masa)
Plus(+12V) z akumulatora podajesz na pin nr 16 interfejsu

I to wszystko. Porób małe wsówki na te piny. Ja używałem kiedyś osobiście kabelków z zasilacza komputerowego w wtyczki wyciągnąłem i zaizolowałem taśmą dokładnie by tylko wsunąć na pin interfejsu a z drugiej strony cienki gwoździk (do wtyczki centralki silnika) też zaizolowany by nie dotykały się wzajemnie



Witam!! dzięki za wskazówki jak zrobić przejściówkę z OBD na pin 3 -baardzo sie przydały :smile: ...mam jeszcze kilka pytań odnośnie wymiany silnika krokowego mianowicie czy po wymianie krokowca na nowy musze coś ustawiać pod Iaw Ecu Scan ?.......jak odpalam autko na zimnym silniku i jest ustawione do jazdy na LPG silnik czasami wchodzi na takie obroty,że sie potrafi samoczynnie się przełączyć na gaz- czy co do wysokich obrotów jak i na zimnym i ciepłym silniku mają na to wpływ map sensor ,czujnik temp. płynu oraz czujnik poł.przepustnicy?? i jak to sprawdzić ..przewody podciśnieniowe są ok bo sprawdzałem

Pozdrawiam :smile:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-12-2011, 22:03   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nic nie ustawisz w sterowniku SPI chyba ze zmienisz kość pamięci (program) . Po zamontowaniu silnika krokowego wykona on skok maksymalny do zamknięcia kanału w przepustnicy i zapamięta punkt zero od którego cofnie zaprogramowaną ilość kroków. To ze teraz takie wysokie obroty są to normalne. Taki program opracowany przez włochów a wiadomo tam nie ma takich zim i niskich temperatur. sygnału do wzbogacenia mieszanki (wydłużenia czasu wtrysku) na zimnym silniku głownie dostarcza parametr temperatury silnika i jego czujnik. Ale na IAW scanie na pewno prześledziłeś temperaturę i porównałeś do rzeczywistej.Może niepotrzebnie wymieniasz silniczek krokowy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum