FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie 1.1 SPI
Autor Wiadomość
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-12-2011, 22:38   Ogrzewanie 1.1 SPI
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Mam do was pytanie, bo sprawa wygląda tak:

auto ma sprawny termostat, linka również, wszystko ok na 100% ALE...

auto moje i tak pomimo tego średnio radzi sobie z ogrzaniem wnętrza, wieje ciepło, ale żeby siedzieć w zimie w samej bluzie to muszę zrobić z 15km żeby było ciepło.

Najpierw jest włączony obieg wewnętrzny i puszone powietrze na nogi oraz tors, potem jak juz mi sie zrobi ciepło to przełączam na szybe i nogi, a dopiero kiedy od szyby zacznie wiac ciepłym przełączam na obieg zewnętrzny i auto na 2 biegu regulacji mocy wiatraka ogrzewania ustala stałą wartość temp w środku. W innych autach jak jest na maksa to jak w saunie, a w moim sejaku to tak żeby podgrzać, zrobi się ciepło, ale długo to trwa i jakbym chciał zrobić cieplej to sie nie da...

Czy to jest jakas usterka czy te auta mają taką charakterystyke?

Wydaje mi się że jak jeździłem 1.1 MPI z 2003 roku to lepiej grzało i szybciej....

Proszę o jakieś info z doświadczenia itp...

pozdrawiam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 21-12-2011, 08:05   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Termostat na pewno otwiera się w około 85 stopniach? Miałem u siebie takiego co trzymał zamknięcie ale w 50 już się uchylał więc uśpiło to moją czujność bo trzymał na zimno. Jeśli linka ok to po kolei do sprawdzenia zawór i nagrzewnica czy nie zanieczyszczone są te elementy wewnątrz.
 
 
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-12-2011, 11:07   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Termostat był wymieniany rok temu, po wymianie było wtedy duuużo lepiej, znaczna poprawa ogrzewania, ale i tak moim czujnym nosem coś jest nie tak.

Ja nawet palcem pchnąłem do końca ten zawór który otwiera linka i w sumie teraz cały czas tak jeżdzę... Nagrzewnice się wyciąga na 4 nakrętki od strony komory silnika?

Mam problem z odkręceniem ostatniej z nich przy silniku wycieraczek bo jest bolec który wystaje po środku nakretki i mi zaden klucz nasadowy nie dochodzi bo nie mam przelotowych albo głębokich specjalnych takich...

Co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 21-12-2011, 11:54   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Napisałeś że po wymianie termostatu było lepiej a teraz znów jest gorzej?Sprawdź organoleptycznie termostat czy nie stracił swoich parametrów.To taka część która może w każdej chwili się zepsuć.Tyle sam możesz wykonać a nawet więcej bo działasz w kierunku udrożnienia nagrzewnicy.Jak już ją wyjmiesz to zawór też przejrzyj.Wtedy nagrzewnicę pod wąż z kranu i wypłukać dokładnie aż woda czysta poleci
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum