Ogrzewanie 1.1 SPI |
Autor |
Wiadomość |
dziadbab
Bywalec
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-12-2011, 22:38 Ogrzewanie 1.1 SPI
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
Mam do was pytanie, bo sprawa wygląda tak:
auto ma sprawny termostat, linka również, wszystko ok na 100% ALE...
auto moje i tak pomimo tego średnio radzi sobie z ogrzaniem wnętrza, wieje ciepło, ale żeby siedzieć w zimie w samej bluzie to muszę zrobić z 15km żeby było ciepło.
Najpierw jest włączony obieg wewnętrzny i puszone powietrze na nogi oraz tors, potem jak juz mi sie zrobi ciepło to przełączam na szybe i nogi, a dopiero kiedy od szyby zacznie wiac ciepłym przełączam na obieg zewnętrzny i auto na 2 biegu regulacji mocy wiatraka ogrzewania ustala stałą wartość temp w środku. W innych autach jak jest na maksa to jak w saunie, a w moim sejaku to tak żeby podgrzać, zrobi się ciepło, ale długo to trwa i jakbym chciał zrobić cieplej to sie nie da...
Czy to jest jakas usterka czy te auta mają taką charakterystyke?
Wydaje mi się że jak jeździłem 1.1 MPI z 2003 roku to lepiej grzało i szybciej....
Proszę o jakieś info z doświadczenia itp...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-12-2011, 08:05
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Termostat na pewno otwiera się w około 85 stopniach? Miałem u siebie takiego co trzymał zamknięcie ale w 50 już się uchylał więc uśpiło to moją czujność bo trzymał na zimno. Jeśli linka ok to po kolei do sprawdzenia zawór i nagrzewnica czy nie zanieczyszczone są te elementy wewnątrz. |
|
|
|
 |
dziadbab
Bywalec
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-12-2011, 11:07
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
Termostat był wymieniany rok temu, po wymianie było wtedy duuużo lepiej, znaczna poprawa ogrzewania, ale i tak moim czujnym nosem coś jest nie tak.
Ja nawet palcem pchnąłem do końca ten zawór który otwiera linka i w sumie teraz cały czas tak jeżdzę... Nagrzewnice się wyciąga na 4 nakrętki od strony komory silnika?
Mam problem z odkręceniem ostatniej z nich przy silniku wycieraczek bo jest bolec który wystaje po środku nakretki i mi zaden klucz nasadowy nie dochodzi bo nie mam przelotowych albo głębokich specjalnych takich...
Co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-12-2011, 11:54
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Napisałeś że po wymianie termostatu było lepiej a teraz znów jest gorzej?Sprawdź organoleptycznie termostat czy nie stracił swoich parametrów.To taka część która może w każdej chwili się zepsuć.Tyle sam możesz wykonać a nawet więcej bo działasz w kierunku udrożnienia nagrzewnicy.Jak już ją wyjmiesz to zawór też przejrzyj.Wtedy nagrzewnicę pod wąż z kranu i wypłukać dokładnie aż woda czysta poleci |
|
|
|
 |
|