Podłączenie przekaźnika 87A |
Autor |
Wiadomość |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 18-04-2015, 16:40 Podłączenie przekaźnika 87A
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
W moim sejku był kiedyś (tzn jest ale uszkodzony) imobilaiser, przez przełącznik i zawarcie dwóch przewodów mogę odpalić samochód (pozostałosci po immo) pacjent 1.1 SPI.
Problem tkwi w tym, że czasem zapominam przełączyć tego przełącznika i rozładowuje mi akumulator. Chciałbym podłączyć to przez przekaźnik na zasadzie takiej, że przez podanie plusa po stacyjce, przekaźnik zwierałby te dwa przewody od immo i mógłbym odpalić auto, a po wyłączeniu samochodu przekaźnik przerywał by obwód, tylko nie wiem jak to podłączyć. Sterowanie wziąłbym +12 po stacyjce pomarańczowy przewód, tylko jak to podłączyć, żeby to miało ręce i nogi.. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Kamilteo
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-04-2015, 19:46
Bolid: Seicento sporting |
|
|
Pin 86 Masa
pin 85 plus po stacyjce
pin 30 jeden przewód od immo
pin 87a drugi przewód immo
 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2015, 11:55
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Elektrykiem nie jestem ale na mój wiejski rozum podłączył bym to tak:
Pin 85 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) MASA
Pin 86 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) Plus ze stacyjki
Pin 30 wejście i pin 87 wyjście obwodu przekaźnika (sterowanie obwodem immobilisera)
Napisałem pin 87 - nie 87a który to jest rozwiernym w oznaczeniach pinoligii przekaźnika |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 19-04-2015, 12:23
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
macher, chyba masz rację, dlatego że musiałem jeden kabelek podmienić.
Czy +12 po stacyjce mogę wziąć z tego pomarańczowego przewodu od wtrysku ?
Dziś sprawdzałem tylko czy to zadziała więc plus wziąłem z radia, jutro będę to robił porządnie. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2015, 12:53
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
1922 napisał/a: |
Czy +12 po stacyjce mogę wziąć z tego pomarańczowego przewodu od wtrysku ?
|
Jeśli montujesz to w kabinie możesz wziąć plus z bezpieczników od F20 do F23 (styk który opuszcza bezpiecznik - tak będzie też układ chroniony) Jeśli w komorze silnika- wpiąłbym się w styk 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku (przewód zielonoczarny). |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Kamilteo
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:00
Bolid: Seicento sporting |
|
|
macher napisał/a: | Elektrykiem nie jestem ale na mój wiejski rozum podłączył bym to tak:
Pin 85 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) MASA
Pin 86 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) Plus ze stacyjki
Pin 30 wejście i pin 87 wyjście obwodu przekaźnika (sterowanie obwodem immobilisera)
Napisałem pin 87 - nie 87a który to jest rozwiernym w oznaczeniach pinoligii przekaźnika | ale pin 87 jest zwarty z 30 w stanie spoczynku czytaj kiedy na cewke nie idzie 12v , koledze chodziło chyba o to ze jak poda napiecie na przekażnik mam złączyć dwa przewody od immo a po wyłączeni stacyjki odłączyć |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Kamilteo napisał/a: | ale pin 87 jest zwarty z 30 w stanie spoczynku czytaj kiedy na cewke nie idzie 12v , koledze chodziło chyba o to ze jak poda napiecie na przekażnik mam złączyć dwa przewody od immo a po wyłączeni stacyjki odłączyć |
A nie odwrotnie?
Pin 30 to styk zasilający. Pin 87 to pin zwierny (otwarty kiedy przekaźnik nie jest zasilany)
Pin 87a to pin rozwierny (zwarty z 30 kiedy przekaźnik nie jest zasilany) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Kamilteo
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:21
Bolid: Seicento sporting |
|
|
Po schemacie przekaźnika wydaje mi sie że jest tak jak napisałem , najprościej sprawdzić miernikiem jak wygląda przejście pomiędzy pinem 30>87 i 30>87a bez napięcia na cewkę nie mam takowego akurat pod ręką |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie neguję Twej wiedzy. Prostym człowiekiem jestem
Na tym zdjęciu jest schemat przekaźnika na obudowie
Obrazek
Zgodnie z panującymi zasadami wszelkie schematy przekaźników, przełączników podawane są w położeniu spoczynkowym i widząc że pin 30 jest zwarty z 87a stąd wywnioskowałem swoją teorię
Niech zainteresowany poda która wersja jest odpowiednia |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Kamilteo
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:36
Bolid: Seicento sporting |
|
|
no właśnie na tym schemacie pin 30 jest zwarty z 87 w spoczynku
ale ty i ja mam racje bo są dwa rodzaje
 |
|
|
|
 |
Kamilteo
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:43
Bolid: Seicento sporting |
|
|
Lub Opis z pierwszego zdjęcia jest błędny |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:44
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
No tak tylko dlaczego na tym pierwszym zdjęciu schemat na obudowie przekaźnika odbiega od tego narysowanego? Na obudowie pin 30 łączy się z 87a a na rysunku z 87 ?...
To drugie zdjęcie jest opisane prawidłowo |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Kamilteo
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-2015, 13:47
Bolid: Seicento sporting |
|
|
na obudowę nie zwróciłem uwagi , sugerowałem się schematem który jest błędnie opisany |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 19-04-2015, 16:14
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
macher, dzięki za pomoc, podłączyłem jak napisałeś i gra gitara, problem z zapominaniem przełączenia tego knefla, i rozładowanym akumulatorem powinny odejść w niepamięć +12 wziąłem z czujnika stopu. Po wyjęciu biezpiecznika auto nie odpala (sprawdzenie czy wszystko funkcjonuje poprawnie), a jak obwód jest zamknięty to odpala i tak miało być |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
|