FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie przekaźnika 87A
Autor Wiadomość
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 18-04-2015, 16:40   Podłączenie przekaźnika 87A
   Bolid: Seicento 1.1 Van


W moim sejku był kiedyś (tzn jest ale uszkodzony) imobilaiser, przez przełącznik i zawarcie dwóch przewodów mogę odpalić samochód (pozostałosci po immo) pacjent 1.1 SPI.

Problem tkwi w tym, że czasem zapominam przełączyć tego przełącznika i rozładowuje mi akumulator. Chciałbym podłączyć to przez przekaźnik na zasadzie takiej, że przez podanie plusa po stacyjce, przekaźnik zwierałby te dwa przewody od immo i mógłbym odpalić auto, a po wyłączeniu samochodu przekaźnik przerywał by obwód, tylko nie wiem jak to podłączyć. Sterowanie wziąłbym +12 po stacyjce pomarańczowy przewód, tylko jak to podłączyć, żeby to miało ręce i nogi..
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-04-2015, 19:46   
   Bolid: Seicento sporting


Pin 86 Masa
pin 85 plus po stacyjce
pin 30 jeden przewód od immo
pin 87a drugi przewód immo

 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 19-04-2015, 10:16   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Dziś to sprawdzę i dam znać :wink:
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-04-2015, 11:55   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Elektrykiem nie jestem ale na mój wiejski rozum podłączył bym to tak:
Pin 85 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) MASA
Pin 86 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) Plus ze stacyjki
Pin 30 wejście i pin 87 wyjście obwodu przekaźnika (sterowanie obwodem immobilisera)
Napisałem pin 87 - nie 87a który to jest rozwiernym w oznaczeniach pinoligii przekaźnika
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 19-04-2015, 12:23   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


macher, chyba masz rację, dlatego że musiałem jeden kabelek podmienić.

Czy +12 po stacyjce mogę wziąć z tego pomarańczowego przewodu od wtrysku ?

Dziś sprawdzałem tylko czy to zadziała więc plus wziąłem z radia, jutro będę to robił porządnie.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-04-2015, 12:53   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


1922 napisał/a:

Czy +12 po stacyjce mogę wziąć z tego pomarańczowego przewodu od wtrysku ?

Jeśli montujesz to w kabinie możesz wziąć plus z bezpieczników od F20 do F23 (styk który opuszcza bezpiecznik - tak będzie też układ chroniony) Jeśli w komorze silnika- wpiąłbym się w styk 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku (przewód zielonoczarny).
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2015, 13:00   
   Bolid: Seicento sporting


macher napisał/a:
Elektrykiem nie jestem ale na mój wiejski rozum podłączył bym to tak:
Pin 85 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) MASA
Pin 86 - (zakończenie uzwojenia cewki przekaźnika) Plus ze stacyjki
Pin 30 wejście i pin 87 wyjście obwodu przekaźnika (sterowanie obwodem immobilisera)
Napisałem pin 87 - nie 87a który to jest rozwiernym w oznaczeniach pinoligii przekaźnika
ale pin 87 jest zwarty z 30 w stanie spoczynku czytaj kiedy na cewke nie idzie 12v , koledze chodziło chyba o to ze jak poda napiecie na przekażnik mam złączyć dwa przewody od immo a po wyłączeni stacyjki odłączyć
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-04-2015, 13:15   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Kamilteo napisał/a:
ale pin 87 jest zwarty z 30 w stanie spoczynku czytaj kiedy na cewke nie idzie 12v , koledze chodziło chyba o to ze jak poda napiecie na przekażnik mam złączyć dwa przewody od immo a po wyłączeni stacyjki odłączyć

A nie odwrotnie?
Pin 30 to styk zasilający. Pin 87 to pin zwierny (otwarty kiedy przekaźnik nie jest zasilany)
Pin 87a to pin rozwierny (zwarty z 30 kiedy przekaźnik nie jest zasilany)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2015, 13:21   
   Bolid: Seicento sporting


Po schemacie przekaźnika wydaje mi sie że jest tak jak napisałem , najprościej sprawdzić miernikiem jak wygląda przejście pomiędzy pinem 30>87 i 30>87a bez napięcia na cewkę nie mam takowego akurat pod ręką
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-04-2015, 13:28   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie neguję Twej wiedzy. Prostym człowiekiem jestem
Na tym zdjęciu jest schemat przekaźnika na obudowie
Obrazek
Zgodnie z panującymi zasadami wszelkie schematy przekaźników, przełączników podawane są w położeniu spoczynkowym i widząc że pin 30 jest zwarty z 87a stąd wywnioskowałem swoją teorię
Niech zainteresowany poda która wersja jest odpowiednia
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2015, 13:36   
   Bolid: Seicento sporting


no właśnie na tym schemacie pin 30 jest zwarty z 87 w spoczynku
ale ty i ja mam racje bo są dwa rodzaje :P

 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2015, 13:43   
   Bolid: Seicento sporting


Lub Opis z pierwszego zdjęcia jest błędny
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-04-2015, 13:44   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


No tak tylko dlaczego na tym pierwszym zdjęciu schemat na obudowie przekaźnika odbiega od tego narysowanego? Na obudowie pin 30 łączy się z 87a a na rysunku z 87 ?...
To drugie zdjęcie jest opisane prawidłowo
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2015, 13:47   
   Bolid: Seicento sporting


na obudowę nie zwróciłem uwagi , sugerowałem się schematem który jest błędnie opisany
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 19-04-2015, 16:14   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


macher, dzięki za pomoc, podłączyłem jak napisałeś i gra gitara, problem z zapominaniem przełączenia tego knefla, i rozładowanym akumulatorem powinny odejść w niepamięć :)) +12 wziąłem z czujnika stopu. Po wyjęciu biezpiecznika auto nie odpala (sprawdzenie czy wszystko funkcjonuje poprawnie), a jak obwód jest zamknięty to odpala i tak miało być :wink:
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum