Seicento 900 Budowa 1,4 16V od podstaw |
Autor |
Wiadomość |
partsbike99
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 29-04-2018, 06:40 Seicento 900 Budowa 1,4 16V od podstaw
Bolid: Seicento |
|
|
Hej.
Historia mojego Seicento jest długa i namiętna - w skrócie blachy zdrowe, Buda wyspawana, silnik zdechł.
Zzałożenia - Seicento idzie na rajdy.
Wersja jaką przyjmuję to zakup Fiata Bravo 1,4 16V (po dzwonie, lub z brakiem blacharki)
Szukałem na 40 stronach o swapie ale nie znalazłem konkretów.
Czy posiadając silnik i wiązkę da radę upchać 1,4 pod maskę.
Jakie są konieczne zabiegi przy przekładce - jak z łapami silnika, półośki i mcpersony podejdą z bravy? Skrzynia od Bravo też ma być przełożona. Z jakimi zagadkami lub utrudnieniami mogę się spotkać.
Z założenia nie interesuje mnie wkładanie turbo.
Dzięki za pomocne odpowiedzi |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-04-2018, 14:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
W skrócie bo temat na 100 stron-silnik bravo 1.4.16v wchodzi, jeżeli nie ma wiariatora,bo też takie były, dolot musisz zrobić, komp-najprościej i najpewniej dać MM z 1.2.16v+ podstroić, każda skrzynia o oznaczenie c514.... wejdzie- kwestia łapy skrzyni-jaką masz,półosie i przeguby z sc 1.1z c514-łapy ori sei, mcpersony seicento....porównaj sobie z bravy jak to chcesz zamontować..... , |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 30-04-2018, 06:35
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Panowie! Ale aut to nie mylcie
Bravo @2007 to zupełnie co innego niż Bravo/a @1995
generalnie to co powiedział Paweł, wiązka silnikowa może zostać Twoja jakbyś działał na Magneti z 1.2 16v - trzeba dolutować wtyczki do wtrysków |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
partsbike99
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 30-04-2018, 20:23
Bolid: Seicento |
|
|
Tak, przepraszam, chodzi o brave od 95r.
Czyli w skrócie:
Silnik od 1,4 16V
Dolot "rzemiosło własne"
Skrzynia od 1.1 krótka (czy jest możliwość montażu skrzyni 6cio biegowej)
Jak z sprzęgłem - ma zostać to od 1,4 czy od 1.1? (planuje zakup nowego sprzęgła)
MM- czyli?
Obecnie mam silnik 900, czyli z wiązka zostaje? Ogólnie po przekładce mechanicznej chciałbym w ramach pomocy porobić zdjęcia żeby podłączyć jak trzeba i nie szukać dniami/ tygodniami przyczyn że nie działa (elektrykę ogarniam ale nie przepadam za nią)
Jak z pompą paliwa? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-04-2018, 22:19
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Silnik ok 1.4.16v-w bravie takiego nie było ale wiemy o co chodzi.
dolot weglarski,ew. rury i silikonowe kolanka.
Każda c514 5 czy 6 biegowa z tym silnikiem będzie ok.dekiel 6tek tylko ociera o opone przy dużym skręcie w prawo-dystans 10mm załatwia sprawę,jak opona nie szersza niz 185/50/14
Sprzegło 200mm 1.4
MM-magnetti marelli-sterownik z 1.2.16v-na tym go odpalasz stroisz.
Pompa paliwa 3 bary-punto1.2.16v,lanciaY-z dwoma króccami i powrotem,3 bary bez powrotu-sei 1.1mpi,panda 1.1/1.2 8v. |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2018, 08:22 Re: Seicento 900 Budowa 1,4 16V od podstaw
Bolid: Audi |
|
|
partsbike99 napisał/a: |
Czy posiadając silnik i wiązkę da radę upchać 1,4 pod maskę.
Dzięki za pomocne odpowiedzi |
ja zmieściłem jeszcze klime przy 1.4
link
tematów jest sporo
w 900 dodatkowo dojdzie wymiana skrzyni z półosiami |
|
|
|
|
|