FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.1SPI -> 1.2 16V 86KM Punto1 w praktyce
Autor Wiadomość
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2012, 13:32   SWAP 1.1SPI -> 1.2 16V 86KM Punto1 w praktyce
   Bolid: SC 1.2 16V


Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszty post, wcześneij spędziłem czytając forum z kilkanaście godzin. Postanowiłem w swoim seicento z racji startów w imprezach typu KJS zmienić silnik na mocniejszy. I tak po krótce opiszę jak przebiega wymiana silnika.

Najpierw zakupiłem jednostkę napędową 1.2 16V z punto 1 wraz z wiązką (jak się później okazało - niestety niekompletną). Ale był kolektor ssący z przepustnicą, kolektor wydechowy z kawałkiem wydechu (początek z sondą lambda). Brakło alternatora, uszkodzona miska olejowa (silnik z samochodu po wypadku). Dodatkowo kupiłem też komputer z 16V - bez immobilizera oraz wkład do pompy paliwa (3 bary).

Nadszedł czas na wymianę silnika. Spuściłem olej ze skrzyni, płyn chłodniczy. Odkręciłem zderzak, nadkola, lampy, zdemontowałem chłodnicę, odpiąłem wszystkie wtyczki, rozłączyłem mocowania linek skrzyni biegów, sprzęgła, wyjąłem półosie z piast i wyjąłem je ze skrzyni. Następnie silnik wyjąłem wraz ze skrzynią na zewnątrz.

Skrzynię odkręciłem, odkręciłem z poprzedniego silnika alternator, łapę, kilka czujników co brakowało w nowym i przykręciłem wszystko do nowego silnika. Pod alternator trzeba było zrobić dystanse aby pasek nie był skręcany. Łapę trzeba było też trochę zeszlifować bo zawadzała o pasek od alternatora.

Do koła zamachowego zamontoałem nowy docisk ze sprzęgłem z 16V. Założyłem skrzynię biegów. Silnik ze skrzynią zamontowałem w samochodzie, łapy wszystkie pasowały - nie wiem czy nie będę musiał jeszcze pokombinować z alternatorem bo jest niebezpiecznie blisko nadwozia. Półosie wpiąłem, podłaczyłem mocowania linek zmiany biegów, założyłem nową miskę. No i zaczynają się schody.

1. Mam problem z instalacja elektryczną - nie mam pojęcia jak podłączyć wiązkę z silnika z wiązką samochodu. Obawiam się też że wiązka jest niekompletna (wstawię zdjęcie - na nim widać jak za takim plastrikowym kolankiem po prostu jest rozcięta - przesyłam zdjęcie nieostre - ale myślę że będziecie wiedzieli o co chodzi). Potrzebują dokładnych informacji jak do podłączyć - albo pomocy kogoś z forum kto podjedzie ze mną i to po prostu podłączy. Auto stoi w łomiankach koło Warszawy (oczywiście się odwdzięczę).

2. Obudowa rozrządu jest bardzo blisko (właściwie dotyka) pasa przedniego (mocowania przedniej prawej lampy). U kolegi co wstawiał ten sam silnik problem ten nie występuje (moja buda bita nie była a jego tak). Co z tym zrobić? Odgiąć?

3. Do silnika kupiłem komputer bez immo z 16V 86km. Słyszałem, że nie będzie dobrze działał i lepiej wystroić z 8V - czy to prawda?

wiazka nieostre.jpg
Plik ściągnięto 1123 raz(y) 112,87 KB

zblizenie silnik w seju.jpg
Plik ściągnięto 1476 raz(y) 236,63 KB

16V w seju.jpg
Plik ściągnięto 1591 raz(y) 272,2 KB

 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 15-05-2012, 18:21   
   Bolid: Waryjot 0.9


1. Wiązkę silnikową zostawiasz z 1.1 SPI. Nie ma co kombinować z wiązką od 1.2. Oczywiście da się to podłączyć ale jest więcej kombinacji
Główne różnice w wiązkach z 8v i 16v P1
w tym artykule masz wszystko opisane jak przerobić wiązkę 1.1 -> 1.2
2. Obudowa rozrządu wchodzi na styk ale z tego co wiem trzeba delikatnie
szlifnąć mocowanie lampy
3. W 16v pojawia się magiczne "tyrkolenie" czyli chwilowa, że tak powiem zamuła silnika. Da się ją zlikwidować długością dolotu ale to w niewielkim stopniu. Zostaje remap komputera - są osoby na forum które się tym zajmują

a na koniec zapraszam do działu "Przedstaw się " :)
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2012, 20:22   
   Bolid: SC 1.2 16V


ok, już po przedstawieniu ;)

Spróbuję zatem przerobić wiązkę z 1.1 SPI.
Wyszlifuję mocowanie lampy aby obudowa rozrządu się zmieściła.
Spróbuję go odpalić i jeśli tyrkolenie wystąpi będę się odzywał do kogoś kto mi przestroi kompa. Myślę że w czwartek/piątek się za to zabiorę.

Prośba jeszcze o 2 rzeczy:
-czy pasuje zbiorniczek wyrównawczy od SC 900? słyszałem rozbieżne opinie
-czy zna ktoś namiary na osobę co wystroi mi komputer od 16V aby nie tykolił
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 15-05-2012, 20:29   
   Bolid: Waryjot 0.9


Zbiorniczek nie pasuje od 900
Stroiciel
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2012, 20:35   
   Bolid: SC 1.2 16V


Dzięki za kontakt.

Wobec tego od czego najlepiej taki zbiorniczek wziąć. Chyba obojętne byleby był mały :)
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2012, 19:16   
   Bolid: SC 1.2 16V


Dziś jak obiecałem zająłem się samochodem. Dzięki uprzejmości kolegi Razer'a udało się uruchomić silnik w samochodzie i to wg. mnie jest najważniejsze. Trochę czasu zajęła sprawa wiązki silnika. Postanowilem przerobić wiązkę SPI i się udało. Jeśli ktoś ma z tym problem służę pomocą - naprawdę nie jest to trudna sprawa.

Zbiornik wyrównawczy zakupiłem mały, okrągły z VW (takie samy widzialem ze skody i seata). Poprzedni nie bedzie pasował z uwagi na wtyczki przy kolektorze ssącym i wtryskach oraz przez bagnet.

Mocowania lampy które dotykało obudowy rozrządu nie zeszlifowałem lecz wygiąłem, wyglada na to że będzie pasować.

Powoli zacząłem wszystko składać. Założyłem chłodnicę, przewody od ukł. chłodzenia.

Jakie problemy mnie spotkały:
-przy wiązce elektrycznej trzeba dodać jeden PIN przy wtyczce komputera. Trzeb rozebrać ową wtyczkę i dodać owy pin (ja wziąłem go z wtyczki jaka została mi z wiązki z Punto 1). Pin wyciągamy delikatnie za kabel do tyłu, a zaślepkę jaka jest w oryginalnej wtyczce wypychamy równiez do tyłu). Pin po włożeniu niezbyt mocno się trzyma, ale pomaga mu bardzo czerwony plastik który mocyje cały rządek kabli we wtyczce.

-przy odcinaniu wtyczki z punto1 (potrzebne są dwie których nie ma w SPI) najlepiej jest uzyskać jak najdłuższy kabel aby później nei dosztukowywać.

-cieszę się że z silnikiem miałem kolektor wydechowy i kawałek rury olektrowoej (do sondy lambda). Rura kolektorowa z SPI nie pasuje do kolektora z Punto 1. Ale planuję przespawać samo mocowanie i zastosować właśnie rurę od SPI (miałem wymienianą o średnicy 45mm).

-przewód z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego nie bardzo jest jak poprowadzić, jest bardzo mało miejsca przy obudowie rozrządu. Chyba najlepiej będzie go wymienić na dłuższy ale pokombinuję jeszcze z otworami w nadkolu.

Ciekawostka- silnik uruchomił się na kompie z SPI - ale trochę nierówno pracował. Po założeniu kompa z Punto 1 wyraźnie lepiej pracował na wolnych obrotach.

Jutro postaram się złożyć wszystko do kupy i zająć wydechem.
 
 
maniak-1988 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Skąd: wawa
Wysłany: 19-05-2012, 01:28   
   Bolid: sej


cichociemny napisał/a:
-przewód z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego nie bardzo jest jak poprowadzić, jest bardzo mało miejsca przy obudowie rozrządu.


bez problemu się mieści...

cichociemny napisał/a:

Zbiornik wyrównawczy zakupiłem mały, okrągły z VW (takie samy widzialem ze skody i seata). Poprzedni nie bedzie pasował z uwagi na wtyczki przy kolektorze ssącym i wtryskach oraz przez bagnet.

również wszystko pasuje z spi
_________________
SWAPY / ROZRZˇDY / SPRZĘGŁA / ZAWIESZENIA TEL 792 595 595
 
 
Bombell 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 342
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-05-2012, 10:51   
   Bolid: Cinquecento


A jeśli mogę się wtrącić to mam pytanie odnośnie kompa do 1,2 16v.
Robię swapa z 900 na wspomniany wyżej silnik
Chodzi oto, że nie mam żadnego póki co i czeka mnie zakup. Jaki najlepiej kupić?
IAW 18FD 5Z? Tylko czy rozkodowany/czysty czy seryjny bez immo?
Czym właściwie się różnią? Jestem trochę zielony w tym temacie
 
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2012, 21:29   
   Bolid: SC 1.2 16V


maniak-1988 napisał/a:
cichociemny napisał/a:
-przewód z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego nie bardzo jest jak poprowadzić, jest bardzo mało miejsca przy obudowie rozrządu.


bez problemu się mieści...


u mnie jeśli chcesz to też się zmieści - ale wtedy będzie dotkał z jednej strony nadwozia, z drugiej obudowy rozrządu (która rusza się razem z silnikiem). Wobec czego sukcesywnie bęcie się o niego ocierał (pytanie czy w końcu nie przetrze). Ja zastosowałem przedłużenie przewodu, poprowadziłem go nadkolem (jest duży otwór) i pasuje cacy - i tak polecam to zrobić

maniak-1988 napisał/a:
cichociemny napisał/a:

Zbiornik wyrównawczy zakupiłem mały, okrągły z VW (takie samy widzialem ze skody i seata). Poprzedni nie bedzie pasował z uwagi na wtyczki przy kolektorze ssącym i wtryskach oraz przez bagnet.

również wszystko pasuje z spi


Szczerze to nie wiem jakim cudem - ale skoro tak twierdzisz to pewnie komuś mogło przypasować - u mnie nie ma mowy żeby się zmieścił. Kupiłem za 20zł zbiorniczek z VW i pasuje jak ulał.

Dziś wszystko poskładałem dokładnie, poprowadzilem wiązki, podłączyłem ostatecnzie układ chłodzenia, zamocowałem pozostałe elementy samochodu. Wybrałem też się na przejażdżkę (bez ukł wydechowego). Samochód bardoz ładnie się zbiera. Wyraźnie czuć że lepiej pracuje "górą". W średnim zakresie obrotów nie zaobserwowałem wyraźnego "przymulenia" ale sprawdze jutro po montażu wydechu (muszę cąly pospawać). Ciekaowstka jest taka, że w aucie siedzi cały czas pompa z SPI i się nie dławi...

Bombell napisał/a:
jeśli mogę się wtrącić to mam pytanie odnośnie kompa do 1,2 16v.
Robię swapa z 900 na wspomniany wyżej silnik
Chodzi oto, że nie mam żadnego póki co i czeka mnie zakup. Jaki najlepiej kupić?
IAW 18FD 5Z? Tylko czy rozkodowany/czysty czy seryjny bez immo?
Czym właściwie się różnią? Jestem trochę zielony w tym temacie


Ja kupiłem do mojego kompa od 16V czystego na allegro. Podłączyłem i od razu odpalił. Pracował też na kompie od 1.1 SPI ale inaczej (nierówno na wolnych)
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2012, 21:03   
   Bolid: SC 1.2 16V


Dziś skończony został układ wydechowy i złożony samochód. Wydech to właściwie rura Fi50 + 2 przelotowe tłumiki 40cm. Trochę głośny, ale dźwięk bardzo przyjemny dla ucha. Do sportu OK, ale nie polecam jeździć na codzień.

Trochę nim pojeździłem, jest bardzo dynamiczny. Silnik pięknie pracuje górą, dół niestety trochę gorszy - stąd myślę, że idealna byłaby skrzynia krótka. Może po wystrojeniu dół sie poprawi?

Niestety o ile wcześniej bez sondy lambda samochód się niedławił o tyle w tej chwili już się dławi. Pytanie czy to przez pompę czy po prostu to jest t tyrkolenie. Jeszcze nie zamontowałem też pompy paliwa 3bar ale napewno to zrobię (na wszelki wypadek).

Za tydzień chcę wystartować w 2 rundzie pucharu toru słomczyn. Na seryjnym silniku byłem ostatnio 4 więc nie powinno być gorzej. Potrzebuję tylko jeszcze go wystroić (HUBA nie odbiera).

Uwagi i problemy
-niestety lampa ledwo weszła (prawa przednia) i silniczek lampy jest tuż tuż obok obudowy rozrządu.

Za chwilę też wystawię ogłoszenie o sprzedaży silnika 1.1 (z kolektorami, przepustnicą, dolotem z filtrem, nawet dodam sprzęgło prawie nowe z dociskiem i może komputer)
 
 
fiksiu 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 76
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2012, 22:28   
   Bolid: Seicento 1.2 T


Ja w miejscu gdzie przewód chłodzący przechodzi między lampą a obudową rozrządu mam metalowe kolanko.Ono się nie przetrze.

No 16V chyba tak mają że dół jest słaby.Przynajmniej mój tak miał.
Do prawie 4tyś obr chyba nawet gorzej niż fabryczne 1.1
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2012, 22:18   
   Bolid: SC 1.2 16V


fiksiu napisał/a:
Ja w miejscu gdzie przewód chłodzący przechodzi między lampą a obudową rozrządu mam metalowe kolanko.Ono się nie przetrze.

No 16V chyba tak mają że dół jest słaby.Przynajmniej mój tak miał.
Do prawie 4tyś obr chyba nawet gorzej niż fabryczne 1.1


Bardzo słusznie. Ale wg mnie lepiej przedłużyć i obejść to miejsce.

Dziś zamontowałem mocniejsza pompę (nic nei musiałem w koszyku przerabiać) i zamuła zniknęła prawie całkowicie (czyli wcześniej to był problem z pompą). Tylko na jedynce jest wyczuwalna. Bardzo mocna góra i wyraźnie wyczuwalny moment zmiany biegu (delikatnie słabnie). Świetna elastyczność na każdym biegu.

Pierwszy raz mam duże problemy z trakcją na r888 pod koniec pierwszego biegu. Słabszy dół ułatwia też start - łatwiej wyczuć moment kiedy tracimy trakcję.

Polecam wszystkim swapa na 1.2 16V. Jestem bardzo zadowolony.
 
 
fiksiu 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 76
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-05-2012, 22:36   
   Bolid: Seicento 1.2 T


Masz jakieś mocne to 1.2

Mi z samego gazu nie tracił przyczepności.Nawet na zwykłych EcoFuldach
_________________
Seicento 1.2 16v LPG KME G3 + K03
158PS 205Nm
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2012, 22:42   
   Bolid: SC 1.2 16V


mam bardzo lekką budę. Nie ma nic oprócz fotela kierowcy w kabinie i fotela pasażera.
Efekt ten wystepuje tuz po tym minimalnym tyrkoleniu jak nagle dostaje dużo mocy - nie mam obrotomierza ale przy około 30-35km/h i to na chwilę (bo zaraz odcięcie)
 
 
fiksiu 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 76
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-05-2012, 22:53   
   Bolid: Seicento 1.2 T


heh

Ja mam wszystko plus głośniki,dodatkowe wygłuszenia,jakieś graty w bagażniku.No i LPG.
Więc pewnie ze 120kg jestem cięższy.

wychodziło mi przy tym ok 9s do setki na lpg.
Byłem zadowolony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum