FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.1SPI -> 1.2 16V 86KM Punto1 w praktyce
Autor Wiadomość
Kowal 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 26-04-2013, 15:45   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


cichociemny napisał/a:
Na obudowie jest oznaczenie:
c.514.5.08

nie znam się - odrazu mówię ;)
Ale to chyba jest oznaczenie Abarth'owej 5-ki.. albo mi się wydaje ;)
_________________
Szczyrk #85
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2013, 17:30   
   Bolid: SC 1.2 16V


a na jakiej podstawie wnosisz, że to ta skrzynia :)
mi osobiście nie wydaje się, że to 5 bo jest zdecydowanie dłuższa od 5-biegowej.

Chłopak od którego kupowałem twierdzi, że to z Punto 1.1 pierwszej generacji i napewno ma 6-biegów. Ja chcę tylko ustalić przed włożeniem, że to jest ta krótka. Nie mogę w necie znaleźć żadnej rozpiski jakie oznaczenie mają skrzynie 13/64
 
 
Kowal 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 26-04-2013, 18:52   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


Cytat:
a na jakiej podstawie wnosisz, że to ta skrzynia :)

bo myślę, że to c.514.5.08 to ilość przełożeń... ale tak jak pisałem nie znam się na tym ;)
_________________
Szczyrk #85
 
 
Steffan 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 868
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-04-2013, 18:57   
   Bolid: e91


kowal20 napisał/a:
cichociemny napisał/a:
Na obudowie jest oznaczenie:
c.514.5.08

nie znam się - odrazu mówię ;)
Ale to chyba jest oznaczenie Abarth'owej 5-ki.. albo mi się wydaje ;)


Abarth nie ma typowego oznaczenia, trzeba liczyć tryby :ok: koleszka w abarth`cie miał np. C514.5.13 :)
_________________
 
 
rafal1983 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 1
Skąd: TOS
Wysłany: 11-04-2015, 08:46   kilka pytan swap 1.1 spi-1.2 16v
   Bolid: seicento 1.1 spi


Panowie mam kilka pytan do znawców, chce zeswapowac mojego sejka mam 1.1 spi z klima:
1. jaki silnik wybrac u mnie w okolicy maja 1.2 16 z punto2 lub 1.4 16v,dodam ze nie chciałbym grzebac sie z wiązką u mnie jest duzy komp.
2.Co dokładnie dokupić a co zostaje z mojego silnika.
3.Jesli dokupie sobie osprzęt z punto 1 1.2 16V tj. kolektor ssący i wydechowy czy silnik 1.4 bendzie smigał na tym?
4.czy sonda z 1.1spi zostaje?
5.martwi mnie jedna rzecz w silniku 1.4 widziałem w deklu klawiatury dziwny czujnik czy koniecznie trzeba go podłanczać w instalacji el którą mam ?
Z góry dziękuje za odp pozdrawiam:)
 
 
tomekjzg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 17
Skąd: WPI
Wysłany: 07-02-2016, 20:29   swap 1.1 na 1.2 16v
   Bolid: seicento


Witam podepne się pod temat. Robię swapa z 1.1spi na 1.2 16v z punto 1. mam kilka pytań do osób które już to robiły... Pin 26 mam pomarańczowy kabel (cały pomarańczowy bez czarnego paska) czy mam go obciąć? druga sprawa jak rozwiązaliście sprawę z przewodem wodnym od wyrównawczego ten cieńszy na górze zbiorniczka. I ostatnia sprawa z tym MAPSENSOREM przy kompie na blaszce, czy może on zostać? czy trzeba koniecznie wpiąć się w ten czujnik po lewej stronie kolektora. Pozdrawiam
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2016, 08:54   Re: swap 1.1 na 1.2 16v
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


tomekjzg napisał/a:
Witam podepne się pod temat. Robię swapa z 1.1spi na 1.2 16v z punto 1. mam kilka pytań do osób które już to robiły... Pin 26 mam pomarańczowy kabel (cały pomarańczowy bez czarnego paska) czy mam go obciąć? druga sprawa jak rozwiązaliście sprawę z przewodem wodnym od wyrównawczego ten cieńszy na górze zbiorniczka. I ostatnia sprawa z tym MAPSENSOREM przy kompie na blaszce, czy może on zostać? czy trzeba koniecznie wpiąć się w ten czujnik po lewej stronie kolektora. Pozdrawiam
26 obcinasz i zapominasz i nim.
Map z spi do niczego się nie nada bo 16v ma zupełnie inne rozwiazanie- podwójny czujnik, map + temp powietrza, na 4piny w kol ssącym.
Przewód chlodzenia, wyrownawczy jak to nazwałeś ma być podpięty do zbiorniczka.. Obojętne gdzie go poprowadzisz.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
tomekjzg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 17
Skąd: WPI
Wysłany: 08-02-2016, 22:11   Re: swap 1.1 na 1.2 16v
   Bolid: seicento


X-raT napisał/a:
tomekjzg napisał/a:
Witam podepne się pod temat. Robię swapa z 1.1spi na 1.2 16v z punto 1. mam kilka pytań do osób które już to robiły... Pin 26 mam pomarańczowy kabel (cały pomarańczowy bez czarnego paska) czy mam go obciąć? druga sprawa jak rozwiązaliście sprawę z przewodem wodnym od wyrównawczego ten cieńszy na górze zbiorniczka. I ostatnia sprawa z tym MAPSENSOREM przy kompie na blaszce, czy może on zostać? czy trzeba koniecznie wpiąć się w ten czujnik po lewej stronie kolektora. Pozdrawiam
26 obcinasz i zapominasz i nim.
Map z spi do niczego się nie nada bo 16v ma zupełnie inne rozwiazanie- podwójny czujnik, map + temp powietrza, na 4piny w kol ssącym.
Przewód chlodzenia, wyrownawczy jak to nazwałeś ma być podpięty do zbiorniczka.. Obojętne gdzie go poprowadzisz.

ok czyli jaki by kolor nie był to obcinam kabelek z pinu 26 a przewody wodne jeden ten grubszy puściłem nadkolem natomiast ten cieńszy puściłem od zbiorniczka do przewodu odpowietrzającego chłodnice (fabrycznie zaślepiony - ten przy błotniku) będzie dobrze?
dodam że dzisiaj odpaliłem i wyszło jeszcze kilka drobnych rzeczy np. brak 1 i 5 biegu, nie wiem jak to się stało przed wyjęciem działało normalnie...
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2016, 22:21   Re: swap 1.1 na 1.2 16v
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


tomekjzg napisał/a:
grubszy puściłem nadkolem natomiast ten cieńszy puściłem od zbiorniczka do przewodu odpowietrzającego chłodnice (fabrycznie zaślepiony - ten przy błotniku) będzie dobrze?
Nie! Przelew układu ma iść z głowicy na zbiornik a nie z chłodnicy która jest zamknięta póki termostatjej nie puści. Do tego odpowietrzenia są dwukrotnie mniejszej średnicy niż przelew.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 08-02-2016, 22:24   
   Bolid: Seicento 900


ale jest zamknięta tylko z jednej strony przecież. ciśnienie jest w niej ciągle takie samo jak w reszcie układu
 
 
tomekjzg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 17
Skąd: WPI
Wysłany: 08-02-2016, 22:52   
   Bolid: seicento


to gdzie mogę?? w głowicy nie ma żadnego króćca który jest taki mały, w ssącym też nie widziałem żadnego takiego. Rozcinać przewody i dawać trójniki? Gdzieś widziałem takie podłączenie ( na jakimś zdjęciu) z tym że do tego odpowietrznika na grodzi od odpowietrzenia nagrzewnicy
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-02-2016, 07:29   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Z kolektora ssącego wychodzi woda na przelew i nagrzewnicę.
W chłodnicy woda stoi i ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy. Pompa pcha wodę w blok i do głowicy, a nie w tył na chłodnicę. Dopóki nie otworzy się termostat woda idzie przelewem na zbiornik.
Mając przelew odpowietrzeniem, nie ma żadnego przepływu wody. Pompę szlak trafia bo mieli w miejscu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
tomekjzg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 17
Skąd: WPI
Wysłany: 09-02-2016, 17:42   
   Bolid: seicento


Czyli robic wycinkę w wąż do glowicy czy moge podpiac w odpowietrzenie nagrzewnicy?
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 09-02-2016, 22:12   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Tak jak jest to fabrycznie rozwiązane w 1,1 mpi/spi
 
 
tomekjzg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 17
Skąd: WPI
Wysłany: 10-02-2016, 06:45   
   Bolid: seicento


Łuka napisał/a:
Tak jak jest to fabrycznie rozwiązane w 1,1 mpi/spi


w 1.1 wężyk idzie do kolektora ssącego a w 1.2 nie ma możliwości w ten sposób tego podpiąć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum