SWAP 1.1SPI -> 1.2 16V 86KM Punto1 w praktyce |
Autor |
Wiadomość |
Kowal
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 26-04-2013, 14:45
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
cichociemny napisał/a: | Na obudowie jest oznaczenie:
c.514.5.08 |
nie znam się - odrazu mówię
Ale to chyba jest oznaczenie Abarth'owej 5-ki.. albo mi się wydaje |
_________________ Szczyrk #85
|
|
|
|
|
cichociemny
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2013, 16:30
Bolid: SC 1.2 16V |
|
|
a na jakiej podstawie wnosisz, że to ta skrzynia
mi osobiście nie wydaje się, że to 5 bo jest zdecydowanie dłuższa od 5-biegowej.
Chłopak od którego kupowałem twierdzi, że to z Punto 1.1 pierwszej generacji i napewno ma 6-biegów. Ja chcę tylko ustalić przed włożeniem, że to jest ta krótka. Nie mogę w necie znaleźć żadnej rozpiski jakie oznaczenie mają skrzynie 13/64 |
|
|
|
|
Kowal
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 26-04-2013, 17:52
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
Cytat: | a na jakiej podstawie wnosisz, że to ta skrzynia |
bo myślę, że to c.514.5.08 to ilość przełożeń... ale tak jak pisałem nie znam się na tym |
_________________ Szczyrk #85
|
|
|
|
|
Steffan
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 868 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-04-2013, 17:57
Bolid: e91 |
|
|
kowal20 napisał/a: | cichociemny napisał/a: | Na obudowie jest oznaczenie:
c.514.5.08 |
nie znam się - odrazu mówię
Ale to chyba jest oznaczenie Abarth'owej 5-ki.. albo mi się wydaje |
Abarth nie ma typowego oznaczenia, trzeba liczyć tryby koleszka w abarth`cie miał np. C514.5.13 |
_________________
|
|
|
|
|
rafal1983
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 1 Skąd: TOS
|
Wysłany: 11-04-2015, 07:46 kilka pytan swap 1.1 spi-1.2 16v
Bolid: seicento 1.1 spi |
|
|
Panowie mam kilka pytan do znawców, chce zeswapowac mojego sejka mam 1.1 spi z klima:
1. jaki silnik wybrac u mnie w okolicy maja 1.2 16 z punto2 lub 1.4 16v,dodam ze nie chciałbym grzebac sie z wiązką u mnie jest duzy komp.
2.Co dokładnie dokupić a co zostaje z mojego silnika.
3.Jesli dokupie sobie osprzęt z punto 1 1.2 16V tj. kolektor ssący i wydechowy czy silnik 1.4 bendzie smigał na tym?
4.czy sonda z 1.1spi zostaje?
5.martwi mnie jedna rzecz w silniku 1.4 widziałem w deklu klawiatury dziwny czujnik czy koniecznie trzeba go podłanczać w instalacji el którą mam ?
Z góry dziękuje za odp pozdrawiam:) |
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 07-02-2016, 20:29 swap 1.1 na 1.2 16v
Bolid: seicento |
|
|
Witam podepne się pod temat. Robię swapa z 1.1spi na 1.2 16v z punto 1. mam kilka pytań do osób które już to robiły... Pin 26 mam pomarańczowy kabel (cały pomarańczowy bez czarnego paska) czy mam go obciąć? druga sprawa jak rozwiązaliście sprawę z przewodem wodnym od wyrównawczego ten cieńszy na górze zbiorniczka. I ostatnia sprawa z tym MAPSENSOREM przy kompie na blaszce, czy może on zostać? czy trzeba koniecznie wpiąć się w ten czujnik po lewej stronie kolektora. Pozdrawiam |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-02-2016, 08:54 Re: swap 1.1 na 1.2 16v
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
tomekjzg napisał/a: | Witam podepne się pod temat. Robię swapa z 1.1spi na 1.2 16v z punto 1. mam kilka pytań do osób które już to robiły... Pin 26 mam pomarańczowy kabel (cały pomarańczowy bez czarnego paska) czy mam go obciąć? druga sprawa jak rozwiązaliście sprawę z przewodem wodnym od wyrównawczego ten cieńszy na górze zbiorniczka. I ostatnia sprawa z tym MAPSENSOREM przy kompie na blaszce, czy może on zostać? czy trzeba koniecznie wpiąć się w ten czujnik po lewej stronie kolektora. Pozdrawiam | 26 obcinasz i zapominasz i nim.
Map z spi do niczego się nie nada bo 16v ma zupełnie inne rozwiazanie- podwójny czujnik, map + temp powietrza, na 4piny w kol ssącym.
Przewód chlodzenia, wyrownawczy jak to nazwałeś ma być podpięty do zbiorniczka.. Obojętne gdzie go poprowadzisz. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 08-02-2016, 22:11 Re: swap 1.1 na 1.2 16v
Bolid: seicento |
|
|
X-raT napisał/a: | tomekjzg napisał/a: | Witam podepne się pod temat. Robię swapa z 1.1spi na 1.2 16v z punto 1. mam kilka pytań do osób które już to robiły... Pin 26 mam pomarańczowy kabel (cały pomarańczowy bez czarnego paska) czy mam go obciąć? druga sprawa jak rozwiązaliście sprawę z przewodem wodnym od wyrównawczego ten cieńszy na górze zbiorniczka. I ostatnia sprawa z tym MAPSENSOREM przy kompie na blaszce, czy może on zostać? czy trzeba koniecznie wpiąć się w ten czujnik po lewej stronie kolektora. Pozdrawiam | 26 obcinasz i zapominasz i nim.
Map z spi do niczego się nie nada bo 16v ma zupełnie inne rozwiazanie- podwójny czujnik, map + temp powietrza, na 4piny w kol ssącym.
Przewód chlodzenia, wyrownawczy jak to nazwałeś ma być podpięty do zbiorniczka.. Obojętne gdzie go poprowadzisz. |
ok czyli jaki by kolor nie był to obcinam kabelek z pinu 26 a przewody wodne jeden ten grubszy puściłem nadkolem natomiast ten cieńszy puściłem od zbiorniczka do przewodu odpowietrzającego chłodnice (fabrycznie zaślepiony - ten przy błotniku) będzie dobrze?
dodam że dzisiaj odpaliłem i wyszło jeszcze kilka drobnych rzeczy np. brak 1 i 5 biegu, nie wiem jak to się stało przed wyjęciem działało normalnie... |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-02-2016, 22:21 Re: swap 1.1 na 1.2 16v
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
tomekjzg napisał/a: | grubszy puściłem nadkolem natomiast ten cieńszy puściłem od zbiorniczka do przewodu odpowietrzającego chłodnice (fabrycznie zaślepiony - ten przy błotniku) będzie dobrze? | Nie! Przelew układu ma iść z głowicy na zbiornik a nie z chłodnicy która jest zamknięta póki termostatjej nie puści. Do tego odpowietrzenia są dwukrotnie mniejszej średnicy niż przelew. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 08-02-2016, 22:24
Bolid: Seicento 900 |
|
|
ale jest zamknięta tylko z jednej strony przecież. ciśnienie jest w niej ciągle takie samo jak w reszcie układu |
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 08-02-2016, 22:52
Bolid: seicento |
|
|
to gdzie mogę?? w głowicy nie ma żadnego króćca który jest taki mały, w ssącym też nie widziałem żadnego takiego. Rozcinać przewody i dawać trójniki? Gdzieś widziałem takie podłączenie ( na jakimś zdjęciu) z tym że do tego odpowietrznika na grodzi od odpowietrzenia nagrzewnicy |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2016, 07:29
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Z kolektora ssącego wychodzi woda na przelew i nagrzewnicę.
W chłodnicy woda stoi i ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy. Pompa pcha wodę w blok i do głowicy, a nie w tył na chłodnicę. Dopóki nie otworzy się termostat woda idzie przelewem na zbiornik.
Mając przelew odpowietrzeniem, nie ma żadnego przepływu wody. Pompę szlak trafia bo mieli w miejscu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 09-02-2016, 17:42
Bolid: seicento |
|
|
Czyli robic wycinkę w wąż do glowicy czy moge podpiac w odpowietrzenie nagrzewnicy? |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 09-02-2016, 22:12
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Tak jak jest to fabrycznie rozwiązane w 1,1 mpi/spi |
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 10-02-2016, 06:45
Bolid: seicento |
|
|
Łuka napisał/a: | Tak jak jest to fabrycznie rozwiązane w 1,1 mpi/spi |
w 1.1 wężyk idzie do kolektora ssącego a w 1.2 nie ma możliwości w ten sposób tego podpiąć |
|
|
|
|
|