FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Grające zawory
Autor Wiadomość
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 03-05-2014, 11:48   Grające zawory
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Panowie mam problem z dość głośno grającymi zaworami w 900 przejechane sej maaktualnie 159kkm. Jaka może być tego przyczyna? Dodam jeszcze że jakiś rok temu było wymieniane upg oraz planowana głowica i od tego czasu zaczęły się odzywać takowe zawory. Czy może być to przyczyna spartaczenia roboty przez mechanika? I jaki był bym koszt naprawy i co trzeba by było wymienić? Za jakiekolwiek rady i sugestie będę wdzięczny :) A i przy okazji zapytam się jaka może być przyczyna wycieku z pod świecy ?
 
 
Kaskader 
Nałogowiec


Wiek: 33
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 227
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 03-05-2014, 11:55   
   Bolid: Stilo 1.4


popychacze do wymiany. koszt samych popycjaczy ok 100zł
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2014, 12:11   

Gms napisał/a:
Dodam jeszcze że jakiś rok temu było wymieniane upg oraz planowana głowica i od tego czasu zaczęły się odzywać takowe zawory
- może po wymianie upg zalali silnik czymś co lepkościowo popychaczom nie służy - skoro przed wymianą było cicho :roll:
Cytat:
A i przy okazji zapytam się jaka może być przyczyna wycieku z pod świecy ?
- może być zbyt słabo dokręcona - wersja najbardziej optymistyczna :wink:
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-05-2014, 17:06   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Wystarczy przy tym przebiegu pozamieniać kolejność i będą grały :wink:
Spod świecy fizycznej możliwości nie ma, chyba, że pod świecą-czyli albo z pokrywy zaworów, albo z uszczelki pod głowicą-ale bez fotki zgadywać mogę sobie. :idea:
 
 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 03-05-2014, 20:54   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Kaskader, popychacze mi się odzywają zaraz po odpaleniu silnika i trwa to tylko kilka sekund. Ale nie zaprzeczę że mogą się nadawać do wymiany :P

rotax24, po wymianie upg został zalany ponownie olejem 15w40 Lotos może nie jest to najlepsza marka, po remoncie zostanie on zalany czymś o wiele lepszym. Muszę wymienić uszczelniacze zaworów gdyż przy wymianie upg inteligentny mechanik tego nie uczynił i przy okazji ogarnie się pierścienie itp. :) Kurcze Ty jesteś mistrzem na temat płynów ustrojowych co mógł byś mi polecić po remoncie silnika, ja planuję zaaplikować mu 10w40 Castrol lub ewentualnie Mobila ? Co Ty na to ?

Paweł1984, co do wycieku z pod świecy to wygląda to tak że, zaraz pierwsza świeca z lewej strony się "poci" zaraz w gnieździe i spływa na rant upg i się trochę po nim rozpływa , nie leje się z pod pokrywy zaworów to jest pewne :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-05-2014, 21:33   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Obadaj wyście z pokrywy zaworów do odmy, może wcześniej leciało spod pokrywy-z gniazda świecy to absolutnie niemożliwe, widocznie pozostał olej(nie odparowuje on wbrew pozorom szybko)-czyli-wytrzyj, wykręć świece, wytrzyj b. ostrożnie, wkręć i go. :wink:
3 grosze odnośnie olei-wymieniłeś 2 najgorsze marki jakie można spotkać w Polsce-za ciut więcej i niekoniecznie można mieć coś lepszego, szczególnie jak pchasz pieniądze w remont i masz wrażliwą 900-kową hydraulikę.
W 5w40 bym poszedł jak dobrze remont zrobiony :wink:
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2014, 22:06   

Gms napisał/a:
ja planuję zaaplikować mu 10w40 Castrol lub ewentualnie Mobila ? Co Ty na to ?
- nie idź tą drogą :wink:
Paweł1984 napisał/a:
W 5w40 bym poszedł jak dobrze remont zrobiony
:ok: proponuję nie nadwyrężając Twojego budżetu - Shell Helix Ultra 5w40 jako najlepszy z obecnych 5w40 do 100zł i wykonany na bazie GTL - tutaj trochę więcej:
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#506440
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#506007
ps. po wykonanym remoncie w parze z lepszym olejem można wziąć pod uwagę filtr oleju MANN W714/2 :wink:
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 04-05-2014, 12:04   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Gms napisał/a:
popychacze mi się odzywają zaraz po odpaleniu silnika i trwa to tylko kilka sekund. Ale nie zaprzeczę że mogą się nadawać do wymiany

Jak trwa to kilka sekund to nie się czym przejmować, w książce pisze że to norma. Byle to nie trwało kilka minut. Zwróć uwagę jaki olej lejesz.
_________________
75Hp
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2014, 12:38   

krysy napisał/a:
Jak trwa to kilka sekund to nie się czym przejmować, w książce pisze że to norma
- w tej samej książce pisze że jedynym słusznym olejem do tego autka jest VS MAX 15w40 :wink: do swojej byłej 899 zawsze lałem Mobil 1 0w40 i nawet podczas mrozów -15°C problem klepania nie występował zawsze na wymianę dawałem zamiennie albo filtr oleju Mann albo Knecht aż pewnego razu coś mnie tknęło i wkręciłem Filtrona OP566/2 - nawet na 0w40 przy tym filtrze silnik potrafił klepnąć przy rozruchu w dodatnich temperaturach - przyczyną jest jakość wykonania zaworu zwrotnego który zamiast utrzymywać olej w magistrali niestety ale po dłuższym postoju przepuszcza go do miski - efekt jest taki że podczas odpalania zanim olej dotrze do hydrauliki i wypełni kasatory mamy orkiestrę - stąd moje zdanie o jakości filtrona ;/
ps. jak widać nie tylko olej może być winny :wink:
 
 
slonik 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 04-05-2014, 22:08   
   Bolid: sc x3


rotax24 napisał/a:
przyczyną jest jakość wykonania zaworu zwrotnego

który w Filtronie wykonany jest z plastiku w przeciwieństwie do innych producentów
 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 05-05-2014, 15:13   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Zawory zaczynają grać coraz mocniej, a tym bardziej gdy się go chcę podgonić np. przy dojeżdżaniu do wzniesienia. Dodam że nie jestem typem który lubi żyłować silnik :) Później wrzucę fotkę za moim drugim problemem a mianowicie chodzi o ten wyciek z pod świecy, przyjrzałem się tym wczoraj na odpalonym silniku i widać dokładnie jak płyn wokół niej tam bulgocze czy innymi słowy zbiera się tam i wycieka. Może być to wina za mocno wkręconego czujnika nad tym gniazdem świecy?
 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 05-05-2014, 16:33   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Zaznaczone na fotce kropki wskazują dokładne miejsce wycieku i bulgotania płynu: http://www.tinypic.pl/ve7wj1a7ms1b
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2014, 18:05   

Gms napisał/a:
Zaznaczone na fotce kropki wskazują dokładne miejsce wycieku i bulgotania płynu
- jak wyżej napisałem może świeca jest zbyt słabo dokręcona - miałem tak w pugu 406 gdzie koło uszczelki świecy było mokro a przy przegazowaniu robiły się bańki :wink: na zimnym silniku spróbuj ją lekko dociągnąć i sprawdź - ewentualnie wkręć inną w to miejsce :wink:
 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 09-05-2014, 14:53   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


rotax24, świeca jest dokręcona, więc nie mam pojęcia w czym tkwi problem? Może głowica się szykuje do wymiany?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2014, 16:50   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Gms napisał/a:
rotax24, świeca jest dokręcona, więc nie mam pojęcia w czym tkwi problem? Może głowica się szykuje do wymiany?

Wykręć świecę, obadaj, zakręć umyj silnik i zrób dobrą fotkę-zobaczysz skąd tam olej-ten cylinder musiał by być zrypany-a jak pisze, że zawory grają coraz mocnie, to też jest powiązane dla mnie z możliwością pęknięcia pierścienia, tłoka, ew hydroregulator na tym cylindrze nie kasuje luzu i poskładali to tak, że zawór się podpiera, co jednocześnie w tym silniku powoduje uszkodzenie uszczelniacza zaworowego-ale olej nie wyleci gwintem świecy-jak byś miał do tego stopnia luźną to wystrzeliła by Ci wyrywając gwint.
Obadaj zużycie oleju, umyj ten silnik i lookaj-jak gra to sprawdz wygląd świecy na tym garze i ew. kompresję manometrem.
Opisałem wszystko co mi do głowy przychodzi :idea:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum