Grające zawory |
Autor |
Wiadomość |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 03-05-2014, 11:48 Grające zawory
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Panowie mam problem z dość głośno grającymi zaworami w 900 przejechane sej maaktualnie 159kkm. Jaka może być tego przyczyna? Dodam jeszcze że jakiś rok temu było wymieniane upg oraz planowana głowica i od tego czasu zaczęły się odzywać takowe zawory. Czy może być to przyczyna spartaczenia roboty przez mechanika? I jaki był bym koszt naprawy i co trzeba by było wymienić? Za jakiekolwiek rady i sugestie będę wdzięczny A i przy okazji zapytam się jaka może być przyczyna wycieku z pod świecy ? |
|
|
|
 |
Kaskader
Nałogowiec

Wiek: 33 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 227 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 03-05-2014, 11:55
Bolid: Stilo 1.4 |
|
|
popychacze do wymiany. koszt samych popycjaczy ok 100zł |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2014, 12:11
|
|
|
Gms napisał/a: | Dodam jeszcze że jakiś rok temu było wymieniane upg oraz planowana głowica i od tego czasu zaczęły się odzywać takowe zawory | - może po wymianie upg zalali silnik czymś co lepkościowo popychaczom nie służy - skoro przed wymianą było cicho
Cytat: | A i przy okazji zapytam się jaka może być przyczyna wycieku z pod świecy ? | - może być zbyt słabo dokręcona - wersja najbardziej optymistyczna |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2014, 17:06
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Wystarczy przy tym przebiegu pozamieniać kolejność i będą grały
Spod świecy fizycznej możliwości nie ma, chyba, że pod świecą-czyli albo z pokrywy zaworów, albo z uszczelki pod głowicą-ale bez fotki zgadywać mogę sobie. |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 03-05-2014, 20:54
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Kaskader, popychacze mi się odzywają zaraz po odpaleniu silnika i trwa to tylko kilka sekund. Ale nie zaprzeczę że mogą się nadawać do wymiany
rotax24, po wymianie upg został zalany ponownie olejem 15w40 Lotos może nie jest to najlepsza marka, po remoncie zostanie on zalany czymś o wiele lepszym. Muszę wymienić uszczelniacze zaworów gdyż przy wymianie upg inteligentny mechanik tego nie uczynił i przy okazji ogarnie się pierścienie itp. Kurcze Ty jesteś mistrzem na temat płynów ustrojowych co mógł byś mi polecić po remoncie silnika, ja planuję zaaplikować mu 10w40 Castrol lub ewentualnie Mobila ? Co Ty na to ?
Paweł1984, co do wycieku z pod świecy to wygląda to tak że, zaraz pierwsza świeca z lewej strony się "poci" zaraz w gnieździe i spływa na rant upg i się trochę po nim rozpływa , nie leje się z pod pokrywy zaworów to jest pewne |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2014, 21:33
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Obadaj wyście z pokrywy zaworów do odmy, może wcześniej leciało spod pokrywy-z gniazda świecy to absolutnie niemożliwe, widocznie pozostał olej(nie odparowuje on wbrew pozorom szybko)-czyli-wytrzyj, wykręć świece, wytrzyj b. ostrożnie, wkręć i go.
3 grosze odnośnie olei-wymieniłeś 2 najgorsze marki jakie można spotkać w Polsce-za ciut więcej i niekoniecznie można mieć coś lepszego, szczególnie jak pchasz pieniądze w remont i masz wrażliwą 900-kową hydraulikę.
W 5w40 bym poszedł jak dobrze remont zrobiony |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2014, 22:06
|
|
|
Gms napisał/a: | ja planuję zaaplikować mu 10w40 Castrol lub ewentualnie Mobila ? Co Ty na to ? | - nie idź tą drogą
Paweł1984 napisał/a: | W 5w40 bym poszedł jak dobrze remont zrobiony | proponuję nie nadwyrężając Twojego budżetu - Shell Helix Ultra 5w40 jako najlepszy z obecnych 5w40 do 100zł i wykonany na bazie GTL - tutaj trochę więcej:
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#506440
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#506007
ps. po wykonanym remoncie w parze z lepszym olejem można wziąć pod uwagę filtr oleju MANN W714/2 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 04-05-2014, 12:04
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Gms napisał/a: | popychacze mi się odzywają zaraz po odpaleniu silnika i trwa to tylko kilka sekund. Ale nie zaprzeczę że mogą się nadawać do wymiany |
Jak trwa to kilka sekund to nie się czym przejmować, w książce pisze że to norma. Byle to nie trwało kilka minut. Zwróć uwagę jaki olej lejesz. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2014, 12:38
|
|
|
krysy napisał/a: | Jak trwa to kilka sekund to nie się czym przejmować, w książce pisze że to norma | - w tej samej książce pisze że jedynym słusznym olejem do tego autka jest VS MAX 15w40 do swojej byłej 899 zawsze lałem Mobil 1 0w40 i nawet podczas mrozów -15°C problem klepania nie występował zawsze na wymianę dawałem zamiennie albo filtr oleju Mann albo Knecht aż pewnego razu coś mnie tknęło i wkręciłem Filtrona OP566/2 - nawet na 0w40 przy tym filtrze silnik potrafił klepnąć przy rozruchu w dodatnich temperaturach - przyczyną jest jakość wykonania zaworu zwrotnego który zamiast utrzymywać olej w magistrali niestety ale po dłuższym postoju przepuszcza go do miski - efekt jest taki że podczas odpalania zanim olej dotrze do hydrauliki i wypełni kasatory mamy orkiestrę - stąd moje zdanie o jakości filtrona
ps. jak widać nie tylko olej może być winny |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 04-05-2014, 22:08
Bolid: sc x3 |
|
|
rotax24 napisał/a: | przyczyną jest jakość wykonania zaworu zwrotnego |
który w Filtronie wykonany jest z plastiku w przeciwieństwie do innych producentów |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 05-05-2014, 15:13
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Zawory zaczynają grać coraz mocniej, a tym bardziej gdy się go chcę podgonić np. przy dojeżdżaniu do wzniesienia. Dodam że nie jestem typem który lubi żyłować silnik Później wrzucę fotkę za moim drugim problemem a mianowicie chodzi o ten wyciek z pod świecy, przyjrzałem się tym wczoraj na odpalonym silniku i widać dokładnie jak płyn wokół niej tam bulgocze czy innymi słowy zbiera się tam i wycieka. Może być to wina za mocno wkręconego czujnika nad tym gniazdem świecy? |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 05-05-2014, 16:33
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Zaznaczone na fotce kropki wskazują dokładne miejsce wycieku i bulgotania płynu: http://www.tinypic.pl/ve7wj1a7ms1b |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2014, 18:05
|
|
|
Gms napisał/a: | Zaznaczone na fotce kropki wskazują dokładne miejsce wycieku i bulgotania płynu | - jak wyżej napisałem może świeca jest zbyt słabo dokręcona - miałem tak w pugu 406 gdzie koło uszczelki świecy było mokro a przy przegazowaniu robiły się bańki na zimnym silniku spróbuj ją lekko dociągnąć i sprawdź - ewentualnie wkręć inną w to miejsce |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 09-05-2014, 14:53
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
rotax24, świeca jest dokręcona, więc nie mam pojęcia w czym tkwi problem? Może głowica się szykuje do wymiany? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-05-2014, 16:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Gms napisał/a: | rotax24, świeca jest dokręcona, więc nie mam pojęcia w czym tkwi problem? Może głowica się szykuje do wymiany? |
Wykręć świecę, obadaj, zakręć umyj silnik i zrób dobrą fotkę-zobaczysz skąd tam olej-ten cylinder musiał by być zrypany-a jak pisze, że zawory grają coraz mocnie, to też jest powiązane dla mnie z możliwością pęknięcia pierścienia, tłoka, ew hydroregulator na tym cylindrze nie kasuje luzu i poskładali to tak, że zawór się podpiera, co jednocześnie w tym silniku powoduje uszkodzenie uszczelniacza zaworowego-ale olej nie wyleci gwintem świecy-jak byś miał do tego stopnia luźną to wystrzeliła by Ci wyrywając gwint.
Obadaj zużycie oleju, umyj ten silnik i lookaj-jak gra to sprawdz wygląd świecy na tym garze i ew. kompresję manometrem.
Opisałem wszystko co mi do głowy przychodzi |
|
|
|
 |
|